PDA

View Full Version : Peavey royal 8



Tiamo
17 oktober 2012, 18:20
Hoi folks, ben hier eigenlijk nieuw op dit forum (lees al geruime tijd de discusies) Ben 64 jaar en woon in Belgie. Aan dit jong geweld hier wil ik wel eens een vraagje stellen.;) Ben op latere leeftijd beginnen gitaar leren en speel nu op een fender strat met texas specials pickups. Ik speel voornamelijk blues en wat jazz.Ik speel via een Boss ME 25 effecten pedaal op een 5 watt buizenversterkertje ,wat ruimschoots voldoet binnenskamer.De klank bevalt me feitelijk niet en is volgens mij te wijten aan het 8 inch speakertje. Zou het helpen als ik er een 10" of een 12" moest insteken (mits verbouwing van de kast) en welke speaker zou jullie me aanraden(misschien is 12" wat overkill?) Ik had al gedacht aan een eminence of een celestion? doch welk type .Ben in die materie niet meer mee jongens, daarom doe ik een beroep op jullie kennis en ervaring.Een warme toon met een clean geluid staat wel op mijn verlanglijstje.
Al bij voorbaat bedankt voor jullie reaktie
groetjes........Erny:noob:

Swaag
17 oktober 2012, 18:23
Het zou zomaar kunnen zijn dat je ME25 juist de bottleneck is.. Hoe klinkt ie zonder die fx bak?

arcane
17 oktober 2012, 18:44
Ik heb mijn Fame tube 5 (champion 600 clone) laten voorzien van een nieuwe behuizing met een 12 inch speaker. Een enorme vooruitgang. Veel voller geluid. bovendien gaat het ding nu ook veel harder.
Welke speaker je dan nodig hebt, tja dat hangt uiteraard af van de amp zelf en de stijl die je wilt spelen.

Tiamo
17 oktober 2012, 20:02
Hoi Swaag , thx voor de snelle reaktie .Op om je vraag te antwoorden : zonder die M25 blijft die ook maar belabberd klinken.Heb er ook eens een Pod van Line6 tussen gezet maar het is niet wat ik er van verlang :(
grtjs...........Erny

Swaag
17 oktober 2012, 21:28
Tsja, dan wordt het tijd voor een amp-upgrade. Nou kan je natuurlijk de vraag stellen of een andere speaker het lek voor jou boven haalt.
Ik heb zelf voor dewoonkamer o.a. een Vox AC4TV8 staan (buizenbakje met 8 inch speaker) en daar kan ik alleen maar heel blij van worden, ondanks het kleine speakertje.

muziekschuur
17 oktober 2012, 21:48
Niemand die je een 1x12 kan lenen?

ACSlater
17 oktober 2012, 21:53
Gewoon wat anders kopen. Die Peavey is een van de minst bruikbare versterkers waarop ik heb gespeeld. Voor het geld dat je in de verbouwing van de combo steekt kun je misschien al wat beters kopen.

rpl
18 oktober 2012, 11:34
Ik denk dat die Texas Specials jou ook niet een warme toon zullen gaan geven, er zit helemaal geen laag in het zijn eigenlijk hele schelle pups :chicken:

Swaag
18 oktober 2012, 12:59
Ik denk dat die Texas Specials jou ook niet een warme toon zullen gaan geven, er zit helemaal geen laag in het zijn eigenlijk hele schelle pups :chicken:
Valt mee. Ik heb Texas Specials in een Tele zitten, en bijvoorbeeld op het eerder door mij genoemde kleine Voxje is het warm zat.

stikel
18 oktober 2012, 14:58
Sorry TS, maar de Royal 8 vind ik persoonlijk (op basis van filmpjes) niets. Dat kan voor iets meer geld veel beter.
Als TS bij Peavey wilt blijven zou ik op basis van YT filmpjes deze liever hebben. Zijn ook niet eens heel erg duur, verschillende buizen mogelijk en 12 " speaker.


http://www.youtube.com/watch?v=cMRtTbCsMv8&feature=related

rpl
18 oktober 2012, 15:03
Valt mee. Ik heb Texas Specials in een Tele zitten, en bijvoorbeeld op het eerder door mij genoemde kleine Voxje is het warm zat.

Vind je. Ik heb een kleine 2 weken geleden om dezelfde reden als de TS mijn texas special (brug) verwisseld met de '69 (nek) en mijn bevindingen daarbij zijn dat de '69 nog steeds goed klinkt (veel laag en fuzzy) en dat de texas special nog steeds even kut blijft klinken, gisteren heb ik een Kinman avn56 besteld en hopelijk doet deze mij de texas special snel vergeten.

Tiamo
18 oktober 2012, 20:24
Hoi Folks, bedankt voor de discussies en de verschillende meningen. heb een besluit genomen, ga gewoon uitkijken naar een andere amp. Hier mag een slotje op.
grtjs..........Erny

rpl
18 oktober 2012, 20:34
Check ook deze amp, klinkt goed en voor weinig geld veel amp :)


http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=_-R1pMp7iwg

Squier4ever
19 oktober 2012, 01:22
Check ook deze amp, klinkt goed en voor weinig geld veel amp :)


http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=_-R1pMp7iwg

van 8 naar 15" :D