PDA

View Full Version : Glazen slide bar voor Dobro, enz.



basriede
16 oktober 2012, 17:47
Uit erfenis verkregen heb ik een oude glazen slide bar die ik bij mijn Dobro / Resonator gebruik. Nu is hij helaas gebroken en kan ik nergens een vergelijkbaar exemplaar vinden.

Heb je zoiets of een idee waar ik hem zou kunnen kopen?

Afmetingen (komt niet zo precies): lengte 8,4 cm, diameter 2 cm. De randjes op de rechte koppen is "afgeschuind".

Gewicht: ca. 50 gram.

Ik kan je eventueel foto's sturen

barno
16 oktober 2012, 18:13
Heb er vorige week nog wat gemaakt, verschillende binnenmaten ... de glascontainer is uw vriend :)


http://i158.photobucket.com/albums/t94/barnnno/PA050146Small.jpg

Hotpepper01
17 oktober 2012, 07:15
Oh, nooit geweten dat je ze ook zelf kunt maken. Ik vind dat die dingen uit de winkel altijd de verkeerde afmetingen hebben. Meestal is het gat te klein. En bij de grootste maat waar mijn ringvinger in past, is de lengte nou weer vaak te kort. Vertel eens, hoe maak je van een fles een slide. Vooral het eraf snijden van de hals en het verwijderen van de scherpe stukjes, daar ben ik wel benieuwd naar.... BTW leuke gitaarwerkbank heb je daar.

barno
17 oktober 2012, 07:56
dremel slijpschijfje en dan afwerken met slijpsteen, vijlen, schuren enz

zoon van Piet
17 oktober 2012, 11:13
Ik heb nooit meer moeite hoeven doen of geld uitgegeven sinds mijn vrouw thuiskwam met Sambal van Conimex. Spul was niet te vreten ( ben een hardcore sambalista, maar dan het goeie Surinaamse spul) maar het potje was geweldig: lekker ruim en van dik glas(=dikke sound).
Dus sindsdien heb ik slides van 79 cent.
Tot voor kort, tenminste, want Conimex heeft nu andere potjes :(

barno
17 oktober 2012, 11:17
idd, betere sound. flessenhalzen die ik gebruik zijn 5 mm dik

Duhsjaak
18 oktober 2012, 10:13
Hi
@ZoonvanPiet
U bent een beschaafd heer. De afgelopen 40 jaar heb je overal van de leuke kleine toko's. Dus ik had er eerlijk gezegd op gegokt dat al fabrikanten van die kwalijk smakende troep failliet zouden zijn rond deze tijd. Misschien verdienen die kazen niet beter. Voor ze record, zo op het oog ben ik ook een kaas.

@Barno
Met alle respect, hoor je tegenwoordig te zeggen, dus dat doe ik maar even.
Helaas mankeert er het een en ander aan je gebruiksaanwijzing.
Stap 1 moet niet zijn:
- haal de hals eraf

maar:
Stap 1
- maak de fles responsibly leeg
- wacht tot de werking van de inhoud niet meer merkbaar is
- pak nu dremel en veiligheidbril

En ga nu naar Barno's stap 1.

Persoonlijk gebruik ik mijn peniskoker, maar dat is geen praat die een plaats hoort te hebben op een forum.
Zo krijgt swaffelen een heel eigen, artistieke invulling.
Vriendelijke groet, Gus

Ike57
18 oktober 2012, 10:43
Persoonlijk gebruik ik mijn peniskoker, maar dat is geen praat die een plaats hoort te hebben op een forum.
Zo krijgt swaffelen een heel eigen, artistieke invulling.
Vriendelijke groet, Gus

:seriousf: :seriousf: :seriousf: Photos or it didn't happen :seriousf:

barno
19 oktober 2012, 10:01
at guus: ik drink ze echt niet zelf leeg :) maar ga naar de glascontainer alwaar ik damesgewijs een hele tijd allerlei exemplaren ga passen, open en bloot, niks pashokje...

ah, die peniskoker van jou, goed gevonden. je weet toch dat een goede slide strak moet passen rond je pink? .... :)

Ike57
19 oktober 2012, 10:56
ah, die peniskoker van jou, goed gevonden. je weet toch dat een goede slide strak moet passen rond je pink? .... :)

Touché ... :seriousf:

zoon van Piet
19 oktober 2012, 11:10
Hi
@ZoonvanPiet
U bent een beschaafd heer. De afgelopen 40 jaar heb je overal van de leuke kleine toko's. Dus ik had er eerlijk gezegd op gegokt dat al fabrikanten van die kwalijk smakende troep failliet zouden zijn rond deze tijd.


Dat ligt ook aan de bijna racistische instelling van het tokopersoneel. In de vroegere Toko Jim werd ik hartelijk begroet en kende ik het juiste wachtwoord: 'heb je nog wat voor me?'. Jim bukte dan onder de toonbank en haalde de speciaal door zijn vrouw gemaakte, voor echte kenners bestemde en door zijn vrouw gemaakte sambal tevoorschijn. Deksel ging er even af, je stembanden sloegen direct dicht. "Ja, die is goed".
helaas is Jim al twaalf jaar dood, de zaak is weg. Doelloos slenter ik langs toko's. Als ik de heetste sambal kies en naar de kassa breng, kijken ze me meewarig aan, stomme bakra, en zeggen "deze is wel erg heet, meneer. weet u zeker dat u die wil?"


Hi
Persoonlijk gebruik ik mijn peniskoker, maar dat is geen praat die een plaats hoort te hebben op een forum.
Zo krijgt swaffelen een heel eigen, artistieke invulling.
Vriendelijke groet, Gus

Met ongepaste trots mag ik graag opscheppen dat ik een dame ooit (onbedoeld! ) een tand door de lip sloeg. met losse handen! ;)

Duhsjaak
19 oktober 2012, 15:10
at gus: ...........ah, die peniskoker van jou, goed gevonden. je weet toch dat een goede slide strak moet passen rond je pink? .... :)

Ah..... pink!
Dus dat is, wat er verkeerd is gegaan...

@Ike
Wat denk je? De fles leegmaken, gitaarspelen, swaffelen en dan ook nog foto's maken? Zo multitasking ben ik niet opgeleverd!

@ZoonvanPiet
Echte rasisten zijn niet te verbeteren. Die zien in alles dat goed gaat tussen verschillende kleurtjes als een bedreiging.
Ik heb tussen 68 en 78 twee maal in de Bijlmer (Amsterdam) gewoond en vanaf 87 tot 10 er gewerkt.
Als je vaak in dezelfde toko's komt en vaak in verschillend gezelschap qua kleur en die reageren relaxed op jou, dan nemen ze op den duur aan dat je wel zult deugen.

Waar wel tamelijk lastig op wordt gereageerd is geel. Althans in de Bijlmer. Als ik met een Japanse vriendin een toko inloop, dan wordt er naar achteren geroepen om te komen kijken wat er nou weer in de hut is. Tamelijk idioot.

@TS sorry voor OT.
Zal het niet meer doen
Vriendelijke groet, Gus