PDA

View Full Version : Advies gevraagd voor aanschaf versterker Funk Rock Blues Soul



Zeob
16 oktober 2012, 14:10
Gitaristen,

Ik ben sinds kort in het bezit van een Farida Telecaster. Nu ben ik op zoek naar een versterker die bij mijn budget en muzieksmaak past. Ik hoop dat jullie mij kunnen adviseren in de mogelijkheden.
Ik ben nog niet bij winkels langsgeweest omdat ik eerst een selectie wil maken van waar ik naar op zoek ben.

Wat informatie;

-speel 8 maanden akoestisch (beginner dus)
-Farida Telecaster
- nieuw of tweedehands
-budget tot 200 euro
-versterker alleen voor thuisgebruik
-relevante muziek waar ik graag naar luister: RHCP, Oasis, Police, Black Keys (Brothers/El Camino), Ryan McGarvey, Tedeschi Trucks Band.
-geluid waar ik naar op zoek ben; RHCP/John Frusciante sound (single coil volgens mij.), John Mayer - Gravity, Tedeschi Trucks Band (blues/blues rock/soul. voorbeeldje http://www.youtube.com/watch?v=YPOQqWkg4hk) Go Back To The Zoo - Beam Me Up.

Hartelijk dank voor de reacties,

B~Rock
16 oktober 2012, 14:17
Met dat budget zou ik sowieso voor 2e hands gaan. Simpelweg meer waar voor je geld. Een specifiek model zou ik je zo niet aan kunnen bevelen.

ellisvertellis
16 oktober 2012, 14:40
Net boven je budget, maar hier ga je wel even mee toekomen. Heeft alles wat een "volwassen" amp heeft en is geschikt voor jouw muziekstijl (van pop over blues/rock naar rock).
Vreemd dat zo weinig mensen Kustom amps kennen (de nieuwe reeks dan). In de zoektocht naar goedkoop en veelzijdig verdienen deze amps toch wat meer aandacht, vind ik.

http://www.thomann.de/nl/kustom_defender_v15.htm

Zeob
16 oktober 2012, 14:42
Bedankt voor beide reacties. Ben er misschien nog vergeten bij te vertellen dat ik de amp alleen thuis ga gebruiken en dat ie dus niet heel hard hoeft te kunnen. @ellisvertellis de Kustom amp ziet er goed uit echter valt me op dat de effecten ontbreken. Betekent dit dat die er dmv een pedalenset tussen gezet moeten worden?

ellisvertellis
16 oktober 2012, 15:15
Op een "normale" amp zitten vaak weinig tot geen effecten. Als ze er al hebben gaat het vaak om reverb (zit hier niet ingebouwd), vibrato en een of andere boost functie.

Als je iets met effecten wil ga je eerder de "modelling" toer op. Dit type versterkers bootst dan digitaal versterkers en/of effecten na.

Vaak zit dat soort effecten niet op lampenversterkers (full tube amps) maar eerder op solid state of hybride (kruising van de twee) amps.

Als je het verschil tussen lampenversterkers (=tube amps) en transistorversterkers (solid state amps) niet kent, raad ik je aan wat op te zoeken over de respectievelijke eigenschappen ervan.

Succes!

Zeob
17 oktober 2012, 16:57
Heb zojuist bij de lokale gitarenwinkel een tweetal Vox versterkers getest en ben tevreden met de Valvetronix VT40+ naar huis gegaan.
Als beginner loop ik alleen al direct tegen het eerste probleem aan. Ik krijg er geen geluid uit.

Gitaar zit erin (stekkers goed), Stroom zit erin (stekkers goed), Power aan, Master volume omhoog (gebeurt nog niks als ik een snaar aansla) , Power level omhoog (gebeurt wederom niks). Gain/volume/middle/etc. geprobeerd. Preset naar manuaal ook niet.

Hij kwam uit de doos, net als het snoer. Wat o wat doe ik fout?

Swaag
17 oktober 2012, 17:26
Staat de tuner uit? Heb je de Gain op de amp niet helemaal dicht staan? Volumeknop op de gitaar open?

Zeob
17 oktober 2012, 17:47
Hij werkt! Ik kan niet precies zeggen wat ik anders heb gedaan, al denk ik dat ik de gain iets verder open gezet heb. Bedankt iig.

Swaag
17 oktober 2012, 18:25
Nou, spelen dan maar!