PDA

View Full Version : Winactie met een Fender FSR American Deluxe Stratocaster



JohnMar
16 oktober 2012, 14:59
Uhm ik zag geen topic voor prijsvragen en winacties enzo.
Zelf ben ik geen Fender fan maar misschien is het leuk voor andere forumleden om mee te doen?

Fender winnen (http://www.bax-shop.nl/prijsvraagfender) :crazyhappy:

mesaman
17 oktober 2012, 01:12
reclame! fout! moderater allert!

als ik wat wil koop ik het wel.

JohnMar
17 oktober 2012, 10:29
Hmm misschien dat er ook mensen zijn die niet alles wat ze willen ook kunnen kopen?

Naja ik doe iig mee!

apekop
17 oktober 2012, 12:26
Ik vind dit soort acties/prijsvragen altijd zeer dubieus. Het is gewoon een manier om zo veel mogelijk facebook adressen te verzamelen om je vervolgens te kunnen spammen. Ook denk ik dat ze de adressen weer doorspelen aan andere bedrijven, dus nog meer spam en reclame shit.

arjanb01
17 oktober 2012, 12:54
Gewoon Bax shop boxcotten. Ze adverteren ook heel actief op de radio. En veel goedkoper qua gitaren zijn ze ook niet dan een Thomann ofzo.

Swaag
17 oktober 2012, 13:39
Je hoeft niet mee te doen aan die actie hoor. En als je wel meedoet dan dien je jezelf te realiseren dat er voorwaarden zijn, zoals idd via facebook te liken en vervolgens in hun bestand te staan.
Voor toko's als Bax goedkope reclame, je bereikt als bedrijf op deze manier veel sneller je doelgroep dan via een advertentie in een krant of zo. Dus dan kan er makkelijk een gitaar uit de voorraad getrokken worden als prijs.

Ik snap dan ook niet waarom je Bax zou boycotten alleen omdat ze een actie hebben.

SaferSephy
17 oktober 2012, 13:45
*%&*%&^

Niet zeggen! Wordt mijn winkans alleen maar kleiner :P

apekop
17 oktober 2012, 13:53
Je hoeft niet mee te doen aan die actie hoor. En als je wel meedoet dan dien je jezelf te realiseren dat er voorwaarden zijn, zoals idd via facebook te liken en vervolgens in hun bestand te staan.
Voor toko's als Bax goedkope reclame, je bereikt als bedrijf op deze manier veel sneller je doelgroep dan via een advertentie in een krant of zo. Dus dan kan er makkelijk een gitaar uit de voorraad getrokken worden als prijs.

Ik snap dan ook niet waarom je Bax zou boycotten alleen omdat ze een actie hebben.

Je hoeft ze ook niet te boycotten, maar realiseer je wel dat je adres overal voor gebruikt kan worden. Dus dat betekent meer spam en meer reclame en nog meer dingen die je niet weet. Deze manier van prijsvragen is niet zo onschuldig als het lijkt. Voor Bax een heel goedkope manier om aan heel veel adressen te komen. Dus denk goed na of het je dat waard is. De kans dat je wint is sowieso zeeeer gering.

Swaag
17 oktober 2012, 13:59
Dat zeg ik dus. "....En als je wel meedoet dan dien je jezelf te realiseren dat er voorwaarden zijn, zoals idd via facebook te liken en vervolgens in hun bestand te staan...."

JohnMar
17 oktober 2012, 13:59
Je hoeft ze ook niet te boycotten, maar realiseer je wel dat je adres overal voor gebruikt kan worden. Dus dat betekent meer spam en meer reclame en nog meer dingen die je niet weet. Deze manier van prijsvragen is niet zo onschuldig als het lijkt. Voor Bax een heel goedkope manier om aan heel veel adressen te komen.

Deels mee eens, volgens mij krijg je niet echt adressen maar alleen mensen die je liken, deze ontvangen natuurlijk wel je berichten en nieuwe acties enzo.
Natuurlijk beslis je zelf of je meedoet, maargoed ik heb de actie alleen gedeeld voor mensen die het tof vinden. Mensen die zich er aan ergeren, beschouw het als niet geplaatst.

Is er trouwens een aparte discussie of categorieën voor prijsvragen en andere acties waar je gitaren/accessoires mee kan winnen? Of wordt dat nooit gewaardeerd?

apekop
17 oktober 2012, 14:16
Dat zeg ik dus. "....En als je wel meedoet dan dien je jezelf te realiseren dat er voorwaarden zijn, zoals idd via facebook te liken en vervolgens in hun bestand te staan...."

klopt je zei het ook, maar ik wou nog even zeggen dat het minder onschuldig is dan het lijkt.

mesaman
19 oktober 2012, 01:09
ja joh! gewoon mee doen! leuk man! echt waar! vet goeie actie! Ik volg het graag, en vraag me oprecht af met al deze acties overal, waarom je zelden de winnaars ziet en dat ze dat ook als reclame activiteit gebruiken. Nee, er is een addertje onder het gras! gladde gluiperds die de suffe hebberts om de tuinlijden/leiden. Misschien .... tja.

Chris Winsemius
19 oktober 2012, 01:54
kreeg vanmorgen bericht dat ik weer wat had gewonnen via facebook, 2e keer dit jaar dus
en ze maggen van mij best wellus mijn adres en zo hebben

freakystyle
19 oktober 2012, 02:42
Als ik dit soort dingen deel dan kun je bij opties kiezen wie het allemaal kan zien. Ik kies dan altijd de optie "alleen ik". Niemand die er dan last van heeft en toch een kleine kans om te winnen..

freakystyle
19 oktober 2012, 02:52
Al begrijp ik niet waarom je als je die gitaar graag wil winnen, nog meer mensen uitnodigt om aan de actie mee te doen.. Hoe minder deelnemers hoe groter de kans is dat je hem wint toch? Maar ja ik ben ook een vuile egoist :-P

Swaag
19 oktober 2012, 14:30
ja joh! gewoon mee doen! leuk man! echt waar! vet goeie actie! Ik volg het graag, en vraag me oprecht af met al deze acties overal, waarom je zelden de winnaars ziet en dat ze dat ook als reclame activiteit gebruiken. Nee, er is een addertje onder het gras! gladde gluiperds die de suffe hebberts om de tuinlijden/leiden. Misschien .... tja.Oeeeeh een complot... :) Paar weken terug waren er bij Feedback ook van die winacties. Daarvan heb je gewoon de winnaars op FB gezien hoor. Ik blijf erbij: goedkope vorm van adverteren voor zo'n toko. En alleen van de winnaar weten ze het huisadres. In het contact met de winnaar wordt het huisadres namelijk opgevraagd. Wordt anders ook lastig opsturen hè..

muffstuff
19 oktober 2012, 14:51
vergeet niet dat de lijst met email adressen die ze hiermee vergaren meer waard is dan die gitaar die verloot wordt. je weet immers dat die adressen doelgericht gebruikt kunnen worden. En nog legaal ook!

Swaag
19 oktober 2012, 15:02
Op FB sta ik met een speciaal voor social media en winacties in het leven geroepen hotmail-account geregistreerd, dus daar hebben ze niet bijster veel aan..