PDA

View Full Version : Stewmac producten



Sonny
16 oktober 2012, 13:46
Hey Guyz,

Ik ben opzoek naar een (web)winkel, waar ze Stewmac producten verkopen. Om precies te zijn: Stewmac Vintage amber stain

Ik heb wel eens gelezen dat je guitarsupplies.nl kunt mailen en dat zij het voor je kunnen bestellen.

Weten jullie hier meer van of is het in andere winkels, makkelijker te verkrijgen?

Grtz Sonny

Rizz
16 oktober 2012, 14:16
Waarom bestel je het niet gewoon bij stewmac zelf? Kost 20 dollar en 10 dollar verzendkosten, met de huidige koers moet je daar net btw over betalen en kom je op 25 euri uit.. Zolang je onder de 150 euro bloijft betall je geen invoerrechten.. Ik betwijfel of hetzelfde product via GS goedkoper is.. En ik betwijfel ook of het bij een ander webwinkel te krijgen is..

Sonny
16 oktober 2012, 23:02
Waarom bestel je het niet gewoon bij stewmac zelf? Kost 20 dollar en 10 dollar verzendkosten, met de huidige koers moet je daar net btw over betalen en kom je op 25 euri uit.. Zolang je onder de 150 euro bloijft betall je geen invoerrechten.. Ik betwijfel of hetzelfde product via GS goedkoper is.. En ik betwijfel ook of het bij een ander webwinkel te krijgen is..

Dankjewel voor de tip, Rizz!

Wie kan mij vertellen hoe dat eigenlijk precies zit met invoerrechten, omzetbelasting etc.?

B-stone
17 oktober 2012, 01:00
Dankjewel voor de tip, Rizz!

Wie kan mij vertellen hoe dat eigenlijk precies zit met invoerrechten, omzetbelasting etc.?

Www.dutycalculator.com
Ik hoop dat dat helpt :D

Succes!

Rizz
17 oktober 2012, 06:46
Dankjewel voor de tip, Rizz!

Wie kan mij vertellen hoe dat eigenlijk precies zit met invoerrechten, omzetbelasting etc.?

Leuker kan ik het niet maken: http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst/prive/buitenland_en_douane/internetaankopen_en_zendingen_van_particulier_aan_ particulier/van_organisaties_en_bedrijven/wanneer_hoef_ik_geen_of_minder_belastingen_te_beta len

jze
17 oktober 2012, 13:44
Waarom bestel je het niet gewoon bij stewmac zelf? Kost 20 dollar en 10 dollar verzendkosten, met de huidige koers moet je daar net btw over betalen en kom je op 25 euri uit.. Zolang je onder de 150 euro bloijft betall je geen invoerrechten.. Ik betwijfel of hetzelfde product via GS goedkoper is.. En ik betwijfel ook of het bij een ander webwinkel te krijgen is..

Dit dus. Heb zelf een tijdje terug wat tuner buttons bij StewMac besteld. Levering was supersnel (paar dagen), dus dat werkt prima.

Sonny
17 oktober 2012, 14:15
Ik heb laatst 2 setjes snaren uit Amerika laten komen. Inclusief verzendkosten was ik 25,89 euro ofzo kwijt en heb aan de douane geen 19% btw hoeven te betalen. Hoe zit dit dan?

En als ik bijv. iets van 220 dollar op ebay bestel en ik laat de verkoper het als "Gift" opsturen. Hoe wordt het dan berekend?

HaroldA
17 oktober 2012, 14:23
En als ik bijv. iets van 220 dollar op ebay bestel en ik laat de verkoper het als "Gift" opsturen. Hoe wordt het dan berekend?

Als "federal crime" en met pech een boete of zelfs gevangenisstraf voor de verkoper.

Rizz
17 oktober 2012, 14:34
Ik heb laatst 2 setjes snaren uit Amerika laten komen. Inclusief verzendkosten was ik 25,89 euro ofzo kwijt en heb aan de douane geen 19% btw hoeven te betalen. Hoe zit dit dan?

En als ik bijv. iets van 220 dollar op ebay bestel en ik laat de verkoper het als "Gift" opsturen. Hoe wordt het dan berekend?

De btw wordt gerekend over het bedrag zonder verzendkosten, excuus, dus voor je busje verf ook niet.. Invoerrechten worden wel over het volle bedrag incl verzendkosten gerekend..

En idd wat Harold zegt, je mag hopen dat het dan onbestraft binnenkomt, anders ben je nog niet jarig..

HaroldA
17 oktober 2012, 14:37
De btw wordt gerekend over het bedrag zonder verzendkosten, excuus, dus voor je busje verf ook niet..

Weet je dat zeker?

Rizz
17 oktober 2012, 14:44
Tis eeen beetje krom, als de waarde van de goederen ex verzend- en verzekeringkosten onder 22 euro zit, betaal je niets extra's.. Tussen de 22 en 150 euro (waarde goederen ex verzendkosten ed) geen invoerrechten, maar wel btw over het volledige bedrag incl verzenkosten ed. Waarde goederen boven 150 euri ben je de sjaak.. ;)

Zit dit net terug te lezen, maakte net een foutje een paar posts hierboven.. De waarde van het busje verf is iets van 16 euri.. Ook al komt Het totaalbedrag van de zending op ongeveer 23 euro uit incl verzendkosten., betaal je dus dus volgens bovenstaande uitleg geen btw.. Had de waarde van het busje verf 22,01 euro geweest betaal je 21% btw over 22,01 + 8 euro verzendkosten = grofweg 36 euro bij elkaar

Dus Harold, ik weet het ehhh... niet zeker... :hide: Maar dit klopt wel...

reckless_life
18 oktober 2012, 10:50
Als "federal crime" en met pech een boete of zelfs gevangenisstraf voor de verkoper.

Dan vraag je de verkoper om het betalingsbewijs niet bij het pakje te voegen en laat je het vervolgens als "gift" leveren op een ander adres.

Volgens mij is dat perfect legaal als je een kado voor iemand anders koopt en daar laat afleveren.

HaroldA
18 oktober 2012, 10:55
Dan vraag je de verkoper om het betalingsbewijs niet bij het pakje te voegen

Da's strafbaar.

Sonny
21 oktober 2012, 14:28
Dan vraag je de verkoper om het betalingsbewijs niet bij het pakje te voegen en laat je het vervolgens als "gift" leveren op een ander adres.

Volgens mij is dat perfect legaal als je een kado voor iemand anders koopt en daar laat afleveren.

Heb je hier ervaring mee?

beruk
21 oktober 2012, 14:31
Volgens mij is dat perfect legaal als je een kado voor iemand anders koopt en daar laat afleveren.
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/3/38/P1010275copyKoepelgevangenis_Breda.jpg/250px-P1010275copyKoepelgevangenis_Breda.jpg
:rockon:

Ukeloeder
21 oktober 2012, 15:51
Wanneer je BTW plichtig bent over een zending (zie http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst/prive/buitenland_en_douane/internetaankopen_en_zendingen_van_particulier_aan_ particulier/goederen_uit_buitenland_internetaankopen ) wordt in Nederland BTW berekend over het volledig transactiebedrag. Dus ook over de verzendkosten. En ook over evt douanerechten. BTW komt altijd helemaal aan het eind van de rekening.