PDA

View Full Version : London City Spitfire MK2



bertje1
16 oktober 2012, 13:20
Ik zit te twijfelen over het al dan niet kopen van een London City Spitfire MK2. Ik heb wat gegoogeld maar de recenties lopen uiteen van een slechte gitaar tot vergelijkbaar met een us fender strat.Wie heeft er ervaring met een London City Spitfire MK2 en wat is waar wat er over geschreven wordt en wat is onzin.
( nieuwprijs is euro 200 )
:???:

arcane
16 oktober 2012, 13:41
Ik heb er een. Doet niet onder voor mijn Mexicaanse Fender strat vind ik. Het geld absoluut waard.

Jasper.
16 oktober 2012, 14:10
Voor het geld een geweldige gitaar imo

frekie
16 oktober 2012, 15:03
ik zou gaan voor de maple toets. Heb een mooie rooie gezien op MP. Max 150 used.

Jasper.
16 oktober 2012, 15:11
Als ik weer voor 1 zou gaan zou ik juist gaan voor 1 met een palissander toets. Er zit een enorm dikke, plakkerige laag lak op de maple toets. Vond ik niet zo prettig.

frekie
16 oktober 2012, 15:17
Is geen palissander maar zg. Sonokelin.

marter544
16 oktober 2012, 15:49
Ik heb er ook één, heb de beste gekozen uit een batch van 10.. Ding speelt en klinkt erg lekker! Enige punt was dat de 13e fret bij aanschaf iets uitstak. Deze heb ik even terug moeten meppen. Echter, er zaten er ook een aantal bij die batch die doods klonken, of muf, of juist dun etc. Iig, zeker na de mods die ik er aan heb gedaan is het een erg fijne gitaar. Kan de tremolo mishandelen wat ik wil, blijft op stemming (heb dat ding zwevend afgesteld).

Napoje
16 oktober 2012, 16:03
Ik heb een LC tele en strat gehad en kan wel beweren dat:

Plus punten:

Goede elementen
Meestal netjes afgewerkt
Prima klank.
Prima bespreekbaarheid (mits goed afgesteld)

Nadelen:
goedkope stemmechanieken (speling)
ielige tremelo
goedkope electronica

Verder zijn ze behoorlijk dik gelakt en hebben een behoorlijk dunne hals. De een vindt dat fantastisch de ander weer verschrikkelijk. De eerste series zijn bovendien beter dan de latere, hoewel daar ook hele goede tussen kunnen zitten.

Er valt trouwens voor een euro of 50 goed upgrade spul te krijgen (wilkinson tremelo en tuners bv)

Scip
16 oktober 2012, 16:23
Hier ook een Comet gehad, omdat ik meer van Teles houd:). Heb bij aanschaf getwijfeld tussen Spitfire en de Comet; Ik heb volgens mij 3 Spitfires bespeeld, waarbij ik op dat moment duidelijk verschil kon bemerken in de afwerking van de gitaar. Over het algemeen zijn de London City's goed, maar voor de langere termijn zou ik eerder voor een andere gitaar gaan, of inderdaad al snel de nodige upgrades doen met een stel pickups en een nut.

Trouwens; veel zeggen dat de stemmechanieken ook waardeloos zijn, maar bij mijn comet had ik daar geen enkele last van. Ze bleven behoorlijk goed op stemming tijdens het spelen, en zelfs na weken stil te hebben gelegen en regelmatig verplaatst te zijn.

Napoje
16 oktober 2012, 16:37
De elementen zou ik nou juist niet upgraden. Echt betere elementen kosten het dubbele van een gebruikte spitfire. GFSjes zijn zeker niet beter heb ik gemerkt.

bertje1
16 oktober 2012, 17:50
Alvast bedankt voor jullie reacties .Om een voor mij wat betere beeldvorming te krijgen over de kwaliteit en bespeelbaarheid en klank wil ik graag weten of het klopt wat sommigen beweren n.l.dat hij zich kan meten met een fender of moet ik het zo zien dat hij meer in de buurt komt van een sguier .

Squier4ever
16 oktober 2012, 18:20
Ben niet bekend met de Classic Vibe squiers, maar die schijnen toch wel heel erg goed te zijn. Voor mij is mijn LC comet echt een dikke prima gitaar, vind alleen de hals wat aan de dunne kant..

frekie
16 oktober 2012, 19:08
Ik heb er gfs lil killers op. Vette power tele. Tuners hebben kort slagje maar hij blijft prima op stemming.

vulvasonic
16 oktober 2012, 19:59
Ik ben één van de personen die ooit hebben gezegd dat de LC zich kan meten met een Amerikaanse Fender. Daarmee wilde ik zeggen dat ik Amerikaanse Fender stratocasters heb bespeeld die ik minder vond dan de London City. Dit is echter geen regel. De meeste Amerikaanse Fenders zijn dik in orde. Of dat ook geldt voor de meeste LC's weet ik niet, maar de 4 die ik heb getest konden me allemaal overtuigen (waarbij er 1 met kop en schouders boven de rest uitstak).

En dan hebben we het over een gitaar van €200,-!!! Tweedehands betaal je 5 tientjes minder, dus waar hebben we het over? :)

Napoje
16 oktober 2012, 20:30
amerikaanse fenders hebben veel betere hardware. (de betere mexicaanse trouwens ook) Als je veel speelt is dat natuurlijk wel belangrijk want neem je zo'n LC mee op toernee, dan denk ik dat de pots en schakelaars en tuners niet lang leven. Maar voor dat geld...

DrHanz
16 oktober 2012, 23:04
Heb sinds paar weken een LC Comet uit de allereerste serie. Qua bespeelbaarheid (als je de dunne hals kunt waarderen) en afwerking durf ik wel te zeggen dat hij zich kan meten met de gemiddelde Mex. Fender. Qua geluid: prima pickups. Tuners: gelijk vervangen. Schakelaar/pots: geen idee, maar lijkt me el cheapo. Voor dat geld (of het dubbele) koop je geen betere. Maar let op: dit is dus eerste serie. Latere schijnen minder te zijn...

route66
17 oktober 2012, 16:37
Ik heb 2 London City Spitfire MK II stratjes met donkere (palissander?) toets. Prima gitaren in de prijsklasse! Er zitten wel verschillen tussen oudere en nieuwe versie. De MK II's die nu nieuw worden aangeboden hebben over het algemeen een dikkere hals dan de oudere versie maar ook een dunner trem blok en naar mijn mening mindere pickups en bedrading. Je kunt de verschillen echt zien en constateren dat er gaandeweg is bezuinigd. Beide gitaren die ik heb zijn prima bespeelbaar en hebben een rechte nek. De oude versie speelt zelfs heerlijk en is moeilijk weg te leggen. Wellicht een uitzondering maar van het nieuwere model wat ik heb gekocht moest ik verschillen frets bijvijlen omdat deze scherp waren. Oudere MK II's zijn te herkennen aan het serienummer op een sticker op de hals (bij de body). Nieuwe modellen hebben het serienummer op de achterkant van de kop (decal/inlay).