PDA

View Full Version : Introductie



Faab
16 oktober 2012, 12:55
Beste mede-forumers,

Ik ben nieuw hier. De zoveelste zal je denken.

Ik ben niet alleen nieuw op dit forum maar ook in de bas-wereld. Ik "speel" nu bas sinds afgelopen vrijdag, en ben helemaal verslaafd.

Ik heb ongeveer 10 jaar geleden gedrumd maar ben daar mee gestopt omdat het thuis niet mogelijk was. Mijn drang naar het bespelen van een muziekinstrument is altijd gebleven. Met mijn drum achtergrond is het plezier in ritme nooit verdwenen.

Drums was geen optie, dus heb ik besloten voor bas waar ik altijd een zwak voor heb gehad.

Mijn gitaar zal hier wellicht beoordeeld worden als vuurhout, maar voor mij is het prima om mee te starten. Ik ben linkshandig dus een een knappe 2e hands was sowieso niet te vinden. Ik heb bij Music Store een Jack and Danny gekocht. Was een mooie deal met versterker erbij.

Ik ben begonnen met wat tabs van blues nummers en Billie Jean van MJ. Weet niet of dit te moeilijk is om mee te beginnen, maar moet ergens een start maken.

Nogmaals ben compleet groen op dit gebied dus alle tips zijn welkom.

Faab

Edit: Typfout

Harry
16 oktober 2012, 15:11
hoi Faab, moeilijk is in the eye of the beholder of iets dergelijks. JE merkt zelf wel of het lukt of niet, en als het niet lukt probeer je gewoon weer iets anders.... Welkom en succes!

Duhsjaak
16 oktober 2012, 15:52
Hi Saab
Wat ben jij professioneel bezig: Edit: Typefout. Heb net een vrijwilligersklusje gedaan in het bejaardenhuis, en daar barst het van de mensen die Faab tegen Saab zeggen.

Niks aan de hand. Gebeurt ons allemaal wel eens.

Wat je achtergrond betreft, er is geen betere combi mogelijk dan een bassist met gogme van drummen. Sterker, samen zijn ze het fundament van iedere band. Behalve misschien de Stones, maar die steken hun tong uit naar de hele wereld.

Vergeet bijna in mijn enthousiasme je hartelijk welkom te heten. En ik ben benieuwd hoe het je zal vergaan op een gitaristen forum. Weinig drummergrappen hier, dus het zal je best bevallen.
Veel plezier.
Vriendelijke groet, Gus

Faab
16 oktober 2012, 17:19
Op het forum moet gewoon netjes geschreven worden. Maar inderdaad wel happy met mijn drum achtergrond, geeft je wel beetje een basis.

Ik zit dus sinds afgelopen vrijdag te pielen, en vooral het "juiste vinger op de fret" is erg lastig. Merk dat ik ongewild andere snaren aan raak. Het juist positioneren van de vingers moet ik me goed in verdiepen. Even wat boeken bij de bib halen.

Nogmaals ik ben beginner, dus alle tips zijn welkom.

Duhsjaak
16 oktober 2012, 21:01
Hi Faabje
Sorry voor de flauwe grap.
Suggestie 1:
- deel je tijd, die je besteed aan je bas, op in twee delen
- de ene helft van de tijd pruts je met frets en vakjes, links dus
- de andere helft besteed je aan je rechterhand (ervan uitgaand dat je rechtshandig bent)
- bijvoorbeeld het intro van 'You can't hurry love'; één toonhoogte voor links, ritmisch/percussief voor rechts
- daarna Rainbow Valley
- daarna vraag je suggesties in de sectie over spel en techniek. En je zult verbaasd zijn over de hulp die je krijgt

Morgen klotenweer: Aan het werk.
EN succes natuurlijk.
Vriendelijke groet, Gus