PDA

View Full Version : gitaarzender: hoe vastmaken aan je gitaarband?



xystus
16 juni 2003, 15:17
Ik heb een hele mooie gitaarzender gekocht (AKG, true diversity, UHF), en nu vraag ik me af; hoe kan je die het beste bevestigen aan je gitaarband? Er zit een sterke clip aan de zender, maar mijn gitaarband heeft niet echt een aanknopingspunt daarvoor..

iemand ideeen? Wat is gebruikelijk?

THX mede-muzikanten :) !

skanky
16 juni 2003, 15:18
GAFFA!! :-D

xystus
16 juni 2003, 15:19
GAFFA!! :-D

hehe :D
daar heb ik aan gedacht ja, maar das wat lomp he.

Dirk_Hendrik
16 juni 2003, 15:24
Ik stop em zelf in mijn kontzak. Dan kan ik van gitaar wisselen zonder dat ik ook de band van de ene naar de andere gitaar moet wisselen.

xystus
16 juni 2003, 15:26
Ik stop em zelf in mijn kontzak. Dan kan ik van gitaar wisselen zonder dat ik ook de band van de ene naar de andere gitaar moet wisselen.

hmm nee dat vind ik niks.. hoe hebben de meeste gitaristen die zender vastgemaakt aan hun gitaarband dan? Gisteren (fields of rock) viel me op dat James Hetfield dat ding wel gewoon op zun band heeft zitten.. maar hoe die zo vastzit? :???:

Negative K3 fan
16 juni 2003, 15:33
bij musik produktiv kun je speciale "hulpstukken" kopen voor het bevestigen van die dingen.

MAar je hebt natuurlijk ook altijd nog duct tape.

zZoRgO
16 juni 2003, 16:47
ben ook van plan me zo ééntje aan te schaffen, en denk wel dat ik em ook in m'n achterzak zal stoppen...

hoe is die trouwens? beetje goed, niet te veel signaalverlies e.d.?
heb je er meerdere getest?

Bates15
16 juni 2003, 17:21
Klitteband vast maken? Zakje maken met drukknopsluiting? Gaffa idd.... laat je fantasie er maar op los.... En ik blijf erbij dat de Shure UlX-P de beste is ;)

Harry
16 juni 2003, 17:28
ik doe 'm ook al jaren in mijn kontzak, kan er ook niks mee gebeuren.

sash
16 juni 2003, 17:40
Tsssss mietjes, koop gewoon een kabel van 10 meter :D

xystus
16 juni 2003, 19:44
thx voor de tips

Ik snap niet dat iedereen die zender in hun achterzak stopt, als ik dit nooit zie gebeuren bij grote acts. Die hebben allemaal dat ding vastgemaakt aan de gitaarband..

Ah whatever, ik probeer wel wat

zZoRgO
16 juni 2003, 20:01
die hebben ook voor elke gitaar een andere band en een andere zender...
als ik dan eens zou willen verwisselen van gitaar, moet ik ofwel de band mee verhuizen, ofwel de zender van m'n band halen,

zender in broekzak of aan riem -> jack uittrekken -> andere gitaar nemen -> jack inluggen en maar gaan!

ReinoutV
16 juni 2003, 20:08
Ik snap niet dat iedereen die zender in hun achterzak stopt, als ik dit nooit zie gebeuren bij grote acts. Die hebben allemaal dat ding vastgemaakt aan de gitaarband..

Dan moet ik of een hele meute van die zenders kopen of iedere keer de band losmaken. Ik gebruik meerdere gitaren op een optreden en heb geen geld voor meerdere zenders of roadies die alles voor mij in orde maken. Ik doe het clipje gewoon aan mijn achterzak, het hele ding hangt dus buiten mijn broek (dát ding wel), nooit problemen mee gehad. Ik gebruik trouwens een Sennheiser EW-172, alleen een heel klein beetje ruis als je heel zacht aanslaat (dan gaat de noise-gate er denk ik af of zo), verder geen problemen mee.

Bates15
16 juni 2003, 20:21
Band wisselen is heel de moeite niet hoor..... En je zender wordt niet zo nat als in je kontzak.......

Dirk_Hendrik
16 juni 2003, 20:31
With all due respect,

Als ik 7 maten voor mijn solo een snaar breek heb ik wel de tijd om een gitaar uit te pluggen, de backup gitaar om mijn nek te gooien en in te pluggen. Gefrummel met een band (ook met straplocks) zou ik daar niet graag aan toevoegen.

Wordt ie niet nat :???: :???:
Last van kabbelend kontvocht?? :-D

ReinoutV
16 juni 2003, 23:03
Dat nat worden begrijp ik ook niet helemaal... Licht eens toe....?

xystus
16 juni 2003, 23:53
Dat nat worden begrijp ik ook niet helemaal... Licht eens toe....?

jezus man ben je simpel ofzow? Van zweet, drinkwater, en bier natuurlijk 8-)

LordRiffenstein
17 juni 2003, 07:34
http://www.netzmarkt.de/thomann/artikel-146864.html

http://www.netzmarkt.de/thomann/prodbilder/146864.jpg

7,60 euro bij Thomann en heel handig. Plaatje staat wel op zijn kop.

ReinoutV
17 juni 2003, 13:14
Dat nat worden begrijp ik ook niet helemaal... Licht eens toe....?

jezus man ben je simpel ofzow? Van zweet, drinkwater, en bier natuurlijk 8-)

Krijg je dat daar...? :???: :-D

xystus
17 juni 2003, 16:06
http://www.netzmarkt.de/thomann/artikel-146864.html

http://www.netzmarkt.de/thomann/prodbilder/146864.jpg

7,60 euro bij Thomann en heel handig. Plaatje staat wel op zijn kop.

thx dude, dit lijkt me wel wat!

helleke
17 juni 2003, 16:33
Tsssss mietjes, koop gewoon een kabel van 10 meter :D

:D :D Inderdaad, je moet al op een best podium staan wil je een beetje gemak hebben van zo'n zender. :razz:

ReinoutV
17 juni 2003, 16:40
Tsssss mietjes, koop gewoon een kabel van 10 meter :D

:D :D Inderdaad, je moet al op een best podium staan wil je een beetje gemak hebben van zo'n zender. :razz:

Dat vind ik nogal meevallen. Je staat nu niet op al je dure kabels te trappen en te doen. Ook op een klein podium ben je veel vrijer.

Bates15
17 juni 2003, 16:43
Mooi ding. Goed gevonden.

Nooit op een te kleine podium met te veel licht gestaan, met te veel mensen in een te kleine zaal met een te kleine ventilator als airco die ook nog eens niet werkt terwijl je net helemaal los gaat en staat te hossen en springen en dansen tot je er bij neervalt. Het klamme, natte gevoel wat je daarna ervaart heet zweet en is uiters funest voor zenders. Zelfs broekzakken worden nat, mischien alleen maar vochtig maar dat is ook al genoeg......

xystus
17 juni 2003, 17:34
ik heb de zender nu tijdelijk goed kunnen vastmaken aan mun gitaarband; moet alleen nog ff zwarte elastiekjes vinden :)

helleke
17 juni 2003, 18:11
Tsssss mietjes, koop gewoon een kabel van 10 meter :D

:D :D Inderdaad, je moet al op een best podium staan wil je een beetje gemak hebben van zo'n zender. :razz:

Dat vind ik nogal meevallen. Je staat nu niet op al je dure kabels te trappen en te doen. Ook op een klein podium ben je veel vrijer.

Ik trap niet op mn kabels.Ik sta stil nl. :D

xystus
17 juni 2003, 18:57
Ik trap niet op mn kabels.Ik sta stil nl. :D

Kijk. Zie daar het verschil tussen mensen die wél en géén draadloos systeem nodig hebben. Stilstaan op het podium zuigt :razz:

helleke
17 juni 2003, 19:18
Ja ik weet t :-? .....maar probeer maar ns Dream Theater stijl muziek springend te spelen(met of zonder zender :D ) en strak te blijven spelen :wink:

xystus
17 juni 2003, 23:37
Ja ik weet t :-? .....maar probeer maar ns Dream Theater stijl muziek springend te spelen(met of zonder zender :D ) en strak te blijven spelen :wink:

ehm tsja.. die muziek speel ik dus ook :)

Dirk_Hendrik
17 juni 2003, 23:44
Ik denk dat elke [off topoc] lul [/offtopic] die een repetitie doet met een draadloos al weet waarom je draadloos wilt. Probeer het en je weet het ook.

Uiteraard gaat deze post niet op voor Sash. De eerste true bypass Draadloos moet npg uitgevonden worden..

helleke
18 juni 2003, 16:33
Ach ja, als je ook dat soort muziek maakt (wat ik niet kan beluisteren op jullie site :( ) en je kunt erbij springen en rennen,dan is dat natuurlijk alleen maar oke.
Ikzelf hou nou eenmaal niet van zenders.Heb er al wat verschillende geprobeerd in allerlei prijsklassen en ben er niet 1 tegengekomen die geen invloed had op mn geluid.
Daar komt dus bij dat de podia waar we op spelen (de laatste tijd niet meer :wink: ) niet al te groot zijn en ik me dus met een 10 meter kabel prima kan redden. :D

Carpe Diem
18 juni 2003, 20:17
pff, wat is er mis met een kabel

LordRiffenstein
19 juni 2003, 07:43
ik me dus met een 10 meter kabel prima kan redden. :D

En met 10m kabel heb je geen verlies?? Yeah right.

helleke
19 juni 2003, 10:22
ik me dus met een 10 meter kabel prima kan redden. :D

En met 10m kabel heb je geen verlies?? Yeah right.



Oh maar dat zei ik ook niet.Heb ook signaalverlies met een 10 meter kabel,maar niet zoveel als met een zender.
Beschijp me niet verkeerd, ik heb niets tegen zenders en waarschijnlijk schaf ik er binnenkort wel 1 aan,maar nu even niet...... :D

xystus
19 juni 2003, 10:24
Hmmm.. wat zou er dan moeten veranderen in je sound als je een zender ipv kabel gebruikt?

Ik kreeg geen extra ruis, en geen vertraging. De clean vond ik zelfs nog beter klinken, omdat je em nog watg compressen dmv de gain-knoppen die op de zender en reveiver zitten.

helleke
19 juni 2003, 10:28
Nou,als ik met een lange kabel of een zender speel heb ik het idee dat de hoge tonen "afgeknepen" klinken.Ik mis gewoon iets. :-? Als ik een korte kabel gebruik, heb ik dat probleem niet.

LordRiffenstein
19 juni 2003, 10:30
Nou,als ik met een lange kabel of een zender speel heb ik het idee dat de hoge tonen "afgeknepen" klinken.Ik mis gewoon iets. :-? Als ik een korte kabel gebruik, heb ik dat probleem niet.

GOEIE zender kopen :razz:

Ik gebruik normaal Monster Rock kabels (10m) maar live gebruik ik meestal mijn Sennheiser wireless en ik vind het dan beter klinken omdat die Sennheiser een soort buffered output heeft.

Bates15
19 juni 2003, 15:53
ULX-P hehehe. En een aktieve gitaar heeft zowat geen verlies op 10 meter, zeker niet hoorbaar. (kom maar op met je opmerkingen....)