PDA

View Full Version : Mijn allereerste djent nummer!!



Fusion
15 oktober 2012, 23:03
Moet nog strakker, andere pickups, betere sound nog, nog meer de echte djent structuur, maar goed, alle excuses aside, dit is mijn eerste volledige (edoch korte) djent nummer.

http://www.soundclick.com/bands/page_songInfo.cfm?bandID=869500&songID=11946167

Ben erg benieuwd naar de reacties dit keer, want dit is toch wel een grote stap voor me, ofzo.

Duhsjaak
16 oktober 2012, 05:04
Hi
Vanaf jongs af aan werd ik meegetroond naar vernissages en exposities. Ik vond het altijd doodzonde als een artiest de behoefte voelde om uit te leggen wat ie met het werk bedoelde, omdat het vaak de glans af haalde van wat ik zelf ervan had gemaakt.

Uitgaande van de veronderstelling dat je dus niks hoeft te weten om ergens van te kunnen genieten, heb je hiermee beslist je eerste echte fan.

Ik weet er niks van, hier en daar snap ik er niks van but by gosh wat een briljant stuk is dit geworden. Het haalt je langzaam binnen en vanaf 2,40 worden er nog weer nieuwe zijstraten ingeslagen.
Met de bijbehorende nieuwe uitzichten. Allemaal verschillende verhalen binnen één structuur. Heerlijk.

Mogelijk maken mensen in the know het straks met de grond gelijk, maar de eerste die er voluit van heeft genoten is binnen.
Als ik me nog bedenk, meld ik me. Nu: Fijn dat je m hebt gepost.
Vriendelijke groet, Gus

benwave
16 oktober 2012, 12:29
Mooi Fu, knap gemaakt, strak zeker, verder niet echt mijn muziek

The Lo Lands
16 oktober 2012, 19:01
Gaaf nummer dit man!! Ik ben verre van een metal liefhebber (uitzonderingen daar gelaten) maar dit vind ik heel stijlvol gedaan. Doet me wel hier en daar een beetje aan Dream Theater denken, voornamelijk door de toetspartijen en ritmes. Mooi opgenomen ook. Jij weet waar je mee bezig bent. Keep 'em coming!

FNaRK
16 oktober 2012, 20:22
absoluut VET

pasqual
16 oktober 2012, 21:35
Hoeveel strakker kan het in godsnaam worden en zou het dan hoorbaar zijn is mijn eerste vraag?
Ten tweede: gaat het met andere elementen beter klinken? Is dat hoorbaar? Ik dacht het niet!
Zie het commentaar van Gus: dit soort informatie is totaal overbodig, alleen puristen zullen hier iets over te mekkeren hebben.
Nergens voor nodig om je van te voren in te dekken...waarom eigenlijk? Dit klinkt toch erg goed? Los van het feit of het wel of niet je smaak is, dit is gewoon goed en strak gespeeld én goed in elkaar gezet.

Fusion
17 oktober 2012, 15:38
Hi Gus/Duhsjaak, bedankt voor je immer gewaardeerde en welhaast poetisch reactie :) Van iets genieten zonder 'ballast' kan soms de allerbeste ervaring opleveren, dus ik hoop dat je hebt genoten haha.

@pasqual: ik denk dat t echt nog strakker kan en moet. Als bijv iemand als Bloodline/Mendel gaat reageren zal ie t met me eens zijn vermoed ik. Ik hoop idd dat andere elementen daar flink in gaan helpen.

@de rest: thanks!

Maiden Michiel
18 oktober 2012, 10:48
Djent is ook niet mijn ding, maar ik vind dit wel moddervet en profi klinken Fusion! Goed bezig!

Fusion
18 oktober 2012, 18:03
Dank! Met dank aan Mendel ivm zijn tip over de kick drum omlaag pitchen en wat meer laag geven :)

Fusion
19 oktober 2012, 10:54
Een 'video' om bij weg te 'spacen':


http://www.youtube.com/watch?v=kOqR6kfYYOk

Roy K.
25 oktober 2012, 21:37
Gaaf zeg, deed me in het begin van het nummer aan Planet X denken! 8-)

Fusion
29 oktober 2012, 08:17
Thanks! Ik ken die alleen van naam maar dat zijn wel grote jongens hoor...