PDA

View Full Version : rocksmith: eindelijk een echte guitarhero game!



B-stone
15 oktober 2012, 16:04
http://i2.mirror.co.uk/incoming/article1350170.ece/ALTERNATES/s615/Rocksmith

http://rocksmith.ubi.com/rocksmith/nl-nl/home/?gclid=CKzavcWXg7MCFSfMtAod3n8Azw

vind het een leuk initiatief: je gitaar op je console aansluiten inplaats van zo'n plastic guitarhero ding te gebruiken. Met dit spel leer je tenminste echt gitaar spelen.

wat denken jullie: nog meer wannabe-gitaristen? of eindelijk een leuke gitaar game voor gitaristen?

Fiendish
15 oktober 2012, 16:08
http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?150781-Rocksmith-is-binnen!

:soinnocent:

Verder denk ik 'oh nee, niet weer zo'n kutgame waardoor Gibson nog meer van z'n cheapo Epiphone LP100 meuk kan slijten !' en ook denk ik dan 'goh, en hoe gaan ze de latency problemen oplossen ?'

B-stone
15 oktober 2012, 16:15
http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?150781-Rocksmith-is-binnen!

:soinnocent:

Verder denk ik 'oh nee, niet weer zo'n kutgame waardoor Gibson nog meer van z'n cheapo Epiphone LP100 meuk kan slijten !' en ook denk ik dan 'goh, en hoe gaan ze de latency problemen oplossen ?'

whoops: heb ik weer :) ik kijk eigenlijk nooit op dat gedeelte, vandaar. Ochja, laat dit topic dan maar weer naar de spelonken van gitaarnet verdwijnen :D

Fiendish
15 oktober 2012, 16:58
Mwah, je kan Mitch (of een van de andere mods) toch vragen je post te mergen met dat thread en dan mijn reactie aan te passen/verwijderen ?
En tja, ik had toevallig onlangs die thread voorbij zien komen, dus... ;)

peter_heijnen
16 oktober 2012, 09:20
Met dit spel leer je tenminste echt gitaar spelen.
Juist! En ik heb een F1 game en ben er van overtuigd dat ik ondertussen een F1 bolide heb leren besturen. ;)

Ik heb even een zo'n filmpje bekeken met een engelse gitarist. Hij lijkt er niet helemaal happy... :)

B-stone
16 oktober 2012, 11:25
Juist! En ik heb een F1 game en ben er van overtuigd dat ik ondertussen een F1 bolide heb leren besturen. ;)

Ik heb even een zo'n filmpje bekeken met een engelse gitarist. Hij lijkt er niet helemaal happy... :)

Slecht voorbeeld: in een f1 simulator leer je beter een formule wagen besturen dan op je xbox controller. Het zelfde met dit spel: een echte gitaar vs een guitar hero ding: ik weet nog vroeger bij muziek op de middelbare school een jonge die dacht even een guitar hero nummer op een echte gitaar voor te spelen, klonk toch iets anders :D

Guitar hero is wel goed voor je vingervlugheid.

Maar ik ben het er mee eens dat het gewoon een manier is om goedkope epiphones te slijten. Lijkt mij ook iets waar je snel op uitgekeken bent, als je alle nummers al hebt "leren" spelen!

Jasper.
16 oktober 2012, 12:40
Het lijkt me op zich wel vet. Ook een beetje om al die amps etc. die je vrij kunt spelen. Maar heb geen PS3 of Xbox360 :( Wel een goed excuus om er 1 aan te schaffen natuurlijk

vpilot
16 oktober 2012, 12:43
Het lijkt me op zich wel vet. Ook een beetje om al die amps etc. die je vrij kunt spelen. Maar heb geen PS3 of Xbox360 :( Wel een goed excuus om er 1 aan te schaffen natuurlijk

Nee hoor, want dit spel is ook voor de PC beschikbaar en dan is ie nog goedkoper dan de Xbox/PS3 variant :)
Zie webshop Wehkamp (ja echt, Wehkamp!)

Jasper.
16 oktober 2012, 12:54
Nee hoor, want dit spel is ook voor de PC beschikbaar en dan is ie nog goedkoper dan de Xbox/PS3 variant :)
Zie webshop Wehkamp (ja echt, Wehkamp!)

Oh! Mooi. Ff zien of mijn macbookje dat aankan (op de windows partitie)

Jasper.
16 oktober 2012, 16:14
Zou je dit spel ook kunnen spelen met een eigen interface? Misschien dat je dan dat klein beetje latency dat er nu is helemaal niet meer hebt.

nickofzo
16 oktober 2012, 17:16
ik klikte net een willekeurig filmpje erover aan en de eerste reactie die ik zag: "komt de gitaar gestemd uit de doos?" ..

Bijl
17 oktober 2012, 09:51
"komt de gitaar gestemd uit de doos?" ..

Ja, je kan meteen nummers van Sonic Youth en My Bloody Valentine spelen met de fabriek-af tuning. :seriousf:


Ik vind dit wel gaaf, voor mij persoonlijk een goede manier om eens in een ander genre te duiken dan metal. Aan de andere kant, als dit aanslaat hoop ik wel een keer een uitbreiding te zien met nummers van Slayer, Lamb of God, Job for a Cowboy, Gojira etc :blast:

Voor mensen die geen gitaar spelen geldt wel: Je moet het nog steeds zelf doen! Het is heel wat anders dan een paar knoppen indrukken op zo'n guitarhero speelgoedgitaar. Ik zie het ook meer als een hulpmiddel om te leren spelen dan een game. Ik heb ergens gelezen dat het hele concept teveel op twee benen hinkt: game en lesmateriaal tegelijk. Ik heb het zelf nog niet gespeeld maar ik neig naar dezelfde mening. De tabs passen zich namelijk aan je niveau aan, waardoor je niet jezelf een uitdaging kan stellen. Het zou mooi zijn als je kan oefenen met de automatische niveau regeling en de game kan spelen in Expert/Intermediate/Beginner modus maar dat schijnt niet te gaan.

beruk
17 oktober 2012, 11:29
Als ik de reviews goed begrepen heb is alleen voor beginners interessant.
Engelse kletskous doet het voor. Vanaf 08.00 gaat ie em testen.
Zou het eerst wel eens uit willen proberen, best lollig toch?

http://www.youtube.com/watch?v=XR-kNFZPdYs

Aardige gitaar overigens

Jasper.
17 oktober 2012, 14:30
Ik vind dit wel gaaf, voor mij persoonlijk een goede manier om eens in een ander genre te duiken dan metal. Aan de andere kant, als dit aanslaat hoop ik wel een keer een uitbreiding te zien met nummers van Slayer, Lamb of God, Job for a Cowboy, Gojira etc :blast:


Als het goed is zijn er al song packs te downloaden met nummers van megadeth en ik heb volgens mij ook LoG gezien.
Toch even opgezocht: http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_downloadable_songs_for_Rocksmith
Ik vind het ook wel een leuke manier om andere muziek te ontdekken en in andere genres te spelen. Zo is dat bij mij ook een beetje met guitar hero gegaan.

Over de interface. Gisteren de demo op steam gedownload. Eigen interface kan dus niet. Ook ff gemaild en je moet die kabel erbij kopen.

IHalt
31 oktober 2012, 12:52
als beginner dit spel aangeschaft en heel positief!
Het is een leuke manier van leren, tabs worden inderdaad aangepast op je niveau, ( Gelukkig ^^ )
Ik weet niet hoe ervaren gitaristen dit spel zien ,
ik vind het zeker een goeie manier en vooral leuke manier om gitaar te leren spelen
mvg

Sinner1980
31 oktober 2012, 18:53
Ik heb het spel na een uurtje spelen snel op MP gezet.
Het idee an sich is cool maar net niet lekker uitgewerkt.
Voor de gevorderde gitarist is het in ieder geval niks, je moet zo andes gaan lezen/spelen als dat je gewoon bent dat je net een beginner lijkt.
Ook zit er een tikje vertraging in, net niet allemaal.
Er komt volgend jaar weer een variant/concurrent uit waar onze commerciële hoer/held Slash zijn naam aan hangt. Deze game gaat met conventionele tabs werken: beter!!!