PDA

View Full Version : Advies over aankoop Electrische gitaar????



Hombra
15 oktober 2012, 11:22
Hoi,

Ben op zoek naar electrische gitaar maar weet niet welke. Speel nu op een akoestische Eastman ac630ce.

Heb er 3 gezien maar nog niet op gespeeld.

1e Vintage 1987 Gibson U2 USA + original case
2e Fender 40th Anniversary stratocaster Dakota red USA 1994
3e Epiphone Gibson SG met bigsby-style-vibrato 1997

De laatste is denk ik een groot verschil met de bovenste 2.
Ik zou graag veel advies willen.
Ik weet dat ik ze zelf moet gaan uitproberen.
Maar vraag ook tevens wat is het verschil en verschil in kwaliteit en gebruik en geluid.
Ik zal er allerlei muziek mee spelen, maar geen harde rock

Graag advies.

muffstuff
15 oktober 2012, 11:43
Ik zou persoonlijk een gele nemen, want als je er een met een chromen brug neemt klinkt hij wat metal achtig

maw, welke muziek wil je er mee spelen?

lindstrom
15 oktober 2012, 11:58
Persoonlijk zou mijn voorkeur uitgaan naar de U2. is imo de meest veelzijdige gitaar van de 3.
Voor de looks zou ik de SG verkiezen maar weet van de 400 dat de neck nog wel eens wat gummy kan aanvoelen en op dat punt zie ik meer heil in de strat en eveneens de U2.


Resumé: U2

(uiteraard moet je zelf op je eigen gevoel afgaan en de gitaren eens beetpakken. maar ik zou de G400 uit je hoofd zetten. is by far de minste van de 3 en dan zit er echt een enorm gat tussen)

Hombra
15 oktober 2012, 14:33
Gele nemen??? Bedoel je een messing kleurige brug? Zo ja, klinken die over het algemeen altijd warmer?
Zoek wel een warm geluid.
Allerlei muziek beetje bekende Adele R.E.M Anouk U2 Bon Jovi enz.
Graag advies in wat voor een gitaar te kiezen mag ook een andere dan hierboven vernoemd.

lindstrom
15 oktober 2012, 14:44
Gele nemen??? Bedoel je een messing kleurige brug? Zo ja, klinken die over het algemeen altijd warmer?
Zoek wel een warm geluid.
Allerlei muziek beetje bekende Adele R.E.M Anouk U2 Bon Jovi enz.
Graag advies in wat voor een gitaar te kiezen mag ook een andere dan hierboven vernoemd.

Ik denk niet dat dat een serieuze post was over dat gele...

Nogmaals, die U2 is een erg goede en veelzijdige gitaar! en anders kun je heel goed terecht bij bijvoorbeeld een Ibanez RG i.o.d.
Succes!

Hombra
15 oktober 2012, 15:10
Dus even kort samengevat:
Jullie keuze gaat uit naar de Gibson U2 of de Fender??
Maar de nummer 1 is Gibson U2??? Dit omdat het een veelzijdige gitaar is?
Ga zo nog even google op de Ibanez RG
Meer adviezen zijn natuurlijk erg welkom.

Hombra
15 oktober 2012, 15:17
Graag reactie op deze gitaar???

http://muziek.marktplaats.nl/snaarinstrumenten-gitaren-elektrisch/600999166-vintage-87-gibson-u2-usa-original-case.html?return=eJwFwVsKgCAQAMC7eACtj%2FpYiY4SGxq KjxZ3EyS6ezMIM7wRJsuwLqDKsEGEwJjuW7rJV12wJaGMKKxrN g%2F7hq7EasrQFGiXQX47o%2BPjws7Kfj%2B4VB4M&df=1

Ben echt benieuwd naar de reacties op prijs en kwaliteit!!!

lindstrom
15 oktober 2012, 15:32
ziet er goed uit! wel is er wat gehobbyd met de schakelingen..
Leuke en serieuze gitaar!!! leuke pickups ook!

Zeker een aanrader.

geert1976
15 oktober 2012, 15:33
Misschien een tip om naar Winschoten te gaan?
Op zaterdag 20/10/2012 is daar een gitaarbeurs, waar allerhande gitaren te koop staan (ik kom bv met 30 stuks) en waar je deze ook kunt uitproberen.
Je kunt die dan een boel gitaren uitproberen, al is het maar om een idee te krijgen welk merk/type/soort jouw het beste lijkt.

lindstrom
15 oktober 2012, 15:36
Misschien een tip om naar Winschoten te gaan?
Op zaterdag 20/10/2012 is daar een gitaarbeurs, waar allerhande gitaren te koop staan (ik kom bv met 30 stuks) en waar je deze ook kunt uitproberen.
Je kunt die dan een boel gitaren uitproberen, al is het maar om een idee te krijgen welk merk/type/soort jouw het beste lijkt.

Hombra, dit is echt een TOP idee!!!

Hombra
15 oktober 2012, 16:05
Hihi goed gehobbyd met de schakkelingen of.....??
Waar moet ik op letten als ik ga kijken naar deze gitaar??
Ben een beginner dus alle adviezen zijn welkom.
Wil erg graag leren
Gr Annelies

Hombra
15 oktober 2012, 16:07
Misschien een tip om naar Winschoten te gaan?
Op zaterdag 20/10/2012 is daar een gitaarbeurs, waar allerhande gitaren te koop staan (ik kom bv met 30 stuks) en waar je deze ook kunt uitproberen.
Je kunt die dan een boel gitaren uitproberen, al is het maar om een idee te krijgen welk merk/type/soort jouw het beste lijkt.

Ik zou wel willen maar is vanaf hier 3 uur rijden en ik zit met jongen kittens die ik niet zolang alleen kan laten. Is 6 uur rijden heen en weer.

lindstrom
15 oktober 2012, 16:29
Ik heb je zojuist een PM gestuurd met een goede optie.

geert1976
15 oktober 2012, 16:38
Hihi goed gehobbyd met de schakkelingen of.....??
Waar moet ik op letten als ik ga kijken naar deze gitaar??
Ben een beginner dus alle adviezen zijn welkom.
Wil erg graag leren
Gr Annelies

Als beginneling en gezien de stylen die je speelt, vind ik de Gibson U2 niet zo'n heel goed idee.
Dit waren tyische hair-metall superstratjes.

Gezien de stijlen die je speelt is een Stratocaster een betere gitaar voor je.

zoon van Piet
15 oktober 2012, 16:46
plus een!
Al dat geschakel is nergens goed voor,krijg je alleen koppijn en slechte geluiden van ;)

lindstrom
15 oktober 2012, 17:27
Als ik er echt lang over nadenk, denk ik dat een Yamaha Pacifica echt een goede optie is! doorsnee halsje, niet dun noch dik.
Veelzijdig en goede bespeelbaarheid. degelijk gebouwd!
En een goede prijs/kwaliteit verhouding.

Ik heb meerdere pacifica's in de handen gehad, van de goekopere modellen tot de 621's etc. stuk voor stuk meer dan prima instrumenten waar je jaren plezier van kunt hebben.