PDA

View Full Version : Jack Deville - Deuce Coupe dualmode overdrive demo



h.maes
15 oktober 2012, 10:30
Beste forumleden,

Mocht je interesse hebben in pedalen van Jack Deville Electronics of een betere TS zoeken dan geeft mijn demo van dit pedaal een goed overzicht van de mogelijkheden. Ik gebruik een strat met Suhr ML, Tele en een Yamaha 611 met HB/P90.


http://www.youtube.com/watch?v=Sk0O3z4gS_g

Met vriendelijke groet,

Harry

zoon van Piet
15 oktober 2012, 11:52
Ista een broer van Willy?
Hij maakt waarschijnlijk leuke pedalen, maar zijn website is niet echt boutique.. :(
Het zit muurvast..

Dirk_Hendrik
15 oktober 2012, 12:26
Ista een broer van Willy?
Hij maakt waarschijnlijk leuke pedalen, maar zijn website is niet echt boutique.. :(
Het zit muurvast..


Dat zullen we Jack dan maar vergeven. Het is een goeie vent die, ook technisch, heel knappe produkten aflevert.

h.maes
15 oktober 2012, 14:01
Dat zullen we Jack dan maar vergeven. Het is een goeie vent die, ook technisch, heel knappe produkten aflevert.

Helemaal eens Dirk-Hendrik. Op http://mrblackpedals.com zijn de nieuwere effecten te vinden zoals de Supermoon e.d.

Dirk_Hendrik
15 oktober 2012, 22:38
PCB ontwerp van Jack.

(en dat je weer tegen het spammerige aan zit):sssh:

zoon van Piet
16 oktober 2012, 10:15
Misschien had ie gisteren vrij, vandaag staat zn site wel aan ( maar de Deuce is niet leverbaar..)

Ik ben natuurlijk geïnteresseerd in 'betere' TS-en, al zie je soms door de bomen het bos niet meer.
Al ben ik als ware vintagefiel natuurlijk allergisch voor nieuw spul, maar ik kan accepteren dat anderen daar anders over denken.
Onduidelijk blijft wat deze TS beter maakt. De 18 v zou voor een (nog) betere dynamiek kunnen zorgen, bijvoorbeeld.
De toevoeging van extra's ( Ultra-Boost) kan ik niet als beter beschouwen..

Pepe
16 oktober 2012, 10:39
In het filmpje klinkt het tight en transparant maar tegelijkertijd, of daardoor, ook wel dunnetjes. De lage tonen verwijdert en geen rond in het hoog. Misschien valt het in real live wel mee maar dat is wat ik hoor.

h.maes
16 oktober 2012, 16:47
In het filmpje klinkt het tight en transparant maar tegelijkertijd, of daardoor, ook wel dunnetjes. De lage tonen verwijdert en geen rond in het hoog. Misschien valt het in real live wel mee maar dat is wat ik hoor.

Dan horen we iets anders helaas. Ik hoor geen verlies in het laag en geen invloed op de balans in het hoog. Wat gebruik om te luisteren?

h.maes
16 oktober 2012, 17:00
Onduidelijk blijft wat deze TS beter maakt. De 18 v zou voor een (nog) betere dynamiek kunnen zorgen, bijvoorbeeld.
De toevoeging van extra's ( Ultra-Boost) kan ik niet als beter beschouwen..

De 18v zorgt idd voor meer headroom waardoor het signaal minder snel clipt.
Ik vind persoonlijk een TS meer compressed klinken dan de Deuce Coupe en andere pedalen zoals de Wampler Ecstasy en Mojo Hand FX Rook. Bij een TS hoor je altijd iets van je cleane signaal naast de drive. Dit hoor ik ook terug bij pedalen als de Wampler Paisley, de Xotic BB preamp en ook de Deuce Coupe. De Wampler Paisley vind ik persoonlijk de best klinkende TS achtige en dat is ook degene die ik op mijn board heb.

Ik heb zelf wat moeite met de dubbeltap om de boost te activeren. Ik had liever een aparte schakelaar gezien zoals bij vele andere pedalen. Het voordeel van de boost is dat je de input van je versterker meer kunt belasten (komt na de drive in het geval van de Deuce Coupe) en dat deze intern instelbaar is. Je kunt natuurlijk zelf een (clean) boost als een SHO, EP Booster e.d. voor of na je drive pedaal zetten wat flexibeler is.

Dirk_Hendrik
16 oktober 2012, 18:51
De 18v zorgt idd voor meer headroom waardoor het signaal minder snel clipt.

Jammergenoeg wordt het clippinglevel in een TS bepaald door de clippingdiodes en ligt dus op een volt of 0.7 (of een veelvoud daarvan als er meerdere in serie worden geplaatst) en niet door de voedingsspanning.

h.maes
16 oktober 2012, 21:57
Jammergenoeg wordt het clippinglevel in een TS bepaald door de clippingdiodes en ligt dus op een volt of 0.7 (of een veelvoud daarvan als er meerdere in serie worden geplaatst) en niet door de voedingsspanning.

Ik bouw ook af en toe zelf pedalen en weet zodoende prima hoe clipping diodes/leds e.d. werken. Clipping zoals ik het bedoel heeft wel degelijk met headroom te maken en geeft de beschikbare amplitude (piek) aan voordat clipping/oversturing optreedt.

Dirk_Hendrik
16 oktober 2012, 22:55
Ik bouw ook af en toe zelf pedalen en weet zodoende prima hoe clipping diodes/leds e.d. werken. Clipping zoals ik het bedoel heeft wel degelijk met headroom te maken en geeft de beschikbare amplitude (piek) aan voordat clipping/oversturing optreedt.

Nog een keer graag. En leg dan uit "hoe jij het bedoelt". Icm een TS circuit waarbij de clipping in de feedbackloop zit dus.
Dat heeft niets met het af en toe bouwen van pedalen te maken maar wel met toegepaste natuurkunde en dus analyse (begrip) van je circuit.

Pepe
17 oktober 2012, 00:09
Dan horen we iets anders helaas. Ik hoor geen verlies in het laag en geen invloed op de balans in het hoog. Wat gebruik om te luisteren?
Mijn oren vooral.
De meeste nuances, en daar moeten hetzelfde soort pedalen het toch van hebben, pik je nauwelijks mee van een afstandje door je koptelefoon of monitoren. Dynamiek, directheid, gedraagt ie zich als een 10 inch voor je neus of een 2x12 van een paar meter afstand, in hoeverre mengt ie zich met het originele signaal, hoe vertrekt ie vanaf het cleane signaal...
allemaal dingen die ik nauweljks of niet oppik vanaf een filmpje maar ik ben misschien dan ook niet de doelgroep.

Maar een van de betere demo's out there though.

zoon van Piet
17 oktober 2012, 09:44
Dan stuiten we dus op de vraag of zulke demo's uberhaupt zin hebben. Soms hoor ik over mijn laptopspeakertjes dat iets daar ter plekke heel goed klinkt. meestal niet, want die dingen schieten gewoon te kort.
Toch goed geprobeerd, daar niet van. Je probeert de dynamiek te laten horen en slaagt daar wel enigszins in.

Maar voorlopig blijf ik bij de TS-9 die me al 30 jaar vergezelt...dat zal wel niet meer veranderen ;)

peter_heijnen
17 oktober 2012, 10:09
Mss moet je dan net zo je 30 jaar oude vertrouwde hifi speakers gebruiken. ;)

Ik vind dit soort tests heel nuttig om vooral een eerste indruk te krijgen. Achtergrond informatie als gebruikte versterker en wat dies meer zij kunnen bij elkaar al een heel redelijk beeld geven voordat je ergens gaat testen en aanvoelen.

peter_heijnen
17 oktober 2012, 13:32
Harry, de complimenten voor je yt kanaal. Ik heb ook 'who you are' met je dochter beluisterd, wat kan die meid geweldig zingen!