PDA

View Full Version : Bigsby BY50 (tribute)



Ike57
14 oktober 2012, 22:41
Nu de thinlines klaar zijn kan ik me weer gaan richten op een nieuw project. Voorlopig is de start alleen nog maar op pc / papier. De planning is om deze vóór de meeting in 2013 klaar is, dus er is nog alle tijd.

Het gaat worden: Een Bigsby BY50 model.

http://www.atgp.nl/bigsby/bigsby001.jpg

Dit model is ontworpen en gebouwd door Paul Bigsby himself omstreeks 1949 en werd o.a bespeeld door

Grady Martin:

http://www.atgp.nl/bigsby/bigsby002.jpg

en Smokey Rogers:

http://www.atgp.nl/bigsby/bigsby003.jpg

http://www.atgp.nl/bigsby/bigsby004.jpg

De specificaties zijn:
1/4″ Birdseye Maple Top (6.35 mm)
3 pc Maple Body
Hollow Chambers in Body
Body Thickness 2″ (50.8 mm)
Rosewood Fingerboard
24.7 Inch Scale (627.38 mm)
21 Medium Jumbo Frets
Fretboard lenght 454 mm)
Binding on Body and Neck
Single Coil Dog-Ear Pickups
Vintage Kluson Style Tuners in line
Tune-a-Matic Style Bridge on varied mounts or Bigsby Original B3 Vibrato
Birdseye maple flat top with amber finish
black binding on sides
single florentine cutaway/opposite shoulder is rounded
Rosewood tailpiece
rosewood pickguard
rosewood decorative piece on lower bout
scrolled rosewood bridge base
walnut birdseye headstock w/12° pitch
BIGSBY logo on headstock
black scrolled adjustment rod cover plate
mother of pearl playing card inlays on bound rosewood fretboard
set maple neck – 21 frets
2 rosewood control knobs
3 position selector switch/slide
2 Bigsby single coil dog-ear style pickups
strings terminate through body.
scale: 627.38 mm
nut: 45 mm
fretboard: 454 mm

Na de overname van Bigsby door Gretsch is er, in zeer gelimiteerde oplage, een aantal modellen BY50 gemaakt aan de hand van de originelen van Paul Bigsby.
Ondertussen ben ik bezig met de tekening (proberen om alles op de juiste schaal te krijgen aan de hand van een foto):

http://www.atgp.nl/bigsby/bigsby005.jpg

Op de meeting maar eens kijken of ik een leuk birdseye maple topje, een birdseye noten fineer en wat rosewood kan scoren.

Grootste probleem zal nog wel de pickups worden. Dus als iemand nog een setje bigsby pickups heeft liggen ..... :D

http://www.atgp.nl/bigsby/bigsby006.jpg

spirit
14 oktober 2012, 22:59
Interessant project, ga ik zeker volgen.

Gisteren kwam ik bij toeval hier terecht http://bigsbyfiles.blogspot.nl/ Maar die ken je vast al. (Duurt wel even voordat de gehele pagina "geladen" is).

oigun
14 oktober 2012, 23:05
Oh yeah...pickups zijn lastig, heb er ook een aantal nodig voor een toekomstig project. Zal wel weer frezen worden vrees ik.

Rickenbender
14 oktober 2012, 23:36
Appart model Ike, ga je nu ook op de country toer. :D

barno
14 oktober 2012, 23:58
zat eraan te komen dat iemand deze es zou gaan bouwen: fantastische keuze ike!

Ike57
15 oktober 2012, 10:03
Interessant project, ga ik zeker volgen.

Gisteren kwam ik bij toeval hier terecht http://bigsbyfiles.blogspot.nl/ Maar die ken je vast al. (Duurt wel even voordat de gehele pagina "geladen" is).

Thanks spirit. Die link kende ik al. Een poos geleden heb ik die hele pagina al eens opgeslagen als PDF. Er staat een schat aan informatie in maar het laden is idd een crime. Geloof dat de pdf al iets van 150mb is :D


Oh yeah...pickups zijn lastig, heb er ook een aantal nodig voor een toekomstig project. Zal wel weer frezen worden vrees ik.

Volgens mij is er in de VS nog iemand die dit soort pups maakt (volgens het bouwverslag van de Grady Martin doubleneck op TDPRI) maar moeten ze met goud worden betaald. Laat ik nou net een beetje krap in het goud zitten ..... :D
Ik moet ook maar eens aan de slag met aluminium .....


Appart model Ike, ga je nu ook op de country toer. :D

Yep, helemaal country minded :D



zat eraan te komen dat iemand deze es zou gaan bouwen: fantastische keuze ike!

Dit model was bij mij al een poosje in de picture. Ik vind het eigenlijk een model dat mooi is door lelijkheid. Een historisch model dat het waard is om een keer na te bouwen.

Ik weet hoe de meeste bouwers (including me) denken over het voeren van namen als Gibson, Fender etc op hun eigenbouw maar eigenlijk verdient dit model het wel om het Bigsby logo op de headstock te krijgen, aangevuld met iets als "tribute" of zo.

Kim Wilson
15 oktober 2012, 10:06
Een Bigsby zonder Bigsby! :D

Mooi ding, zonder meer! Ga ik volgen! Net als alle andere projecten van iedereen in dit subforum, trouwens. Ik vind het machtig interessant om te zien wat hier aan vakmanschap rondsurft. Dus ondanks dat ik niet overal op reageer, volg ik wel alles met grote interesse!

Rizz
15 oktober 2012, 10:13
Ik vind het eigenlijk een model dat blabla is door lelijkheid. .

Ik ben blij dat je het zelf zegt.. :D Apart ding wel ja

Succes! Geen twijfel mogelijk dat ook dit weer een kunstukje gaat worden!

stijnkenens
15 oktober 2012, 10:44
Ik dacht dat het over een tremolo ging :(

Nee hoor, toen ik uw naam eronder zag staan wist ik direct waar het over ging !

Super, ik ben benieuwd !!!




s.

Ike57
15 oktober 2012, 16:01
Thanks mannen!
Apart is ie zeker Rizz (nou het kunststukje nog) :D


Een Bigsby zonder Bigsby! :D


Ik dacht dat het over een tremolo ging :(


Kun je nagaan hoe een merknaam een productnaam wordt! Het "flesje Maggi van Knorr" effect :D

stijnkenens
15 oktober 2012, 23:24
of een bik (bic)

Maar het komt ook wel omdat bigsby nooit veel gitaren gemaakt heeft, dacht ik ...
En daarom bekender is omwille van de vibrato units !


s.

Ike57
16 oktober 2012, 10:46
Maar het komt ook wel omdat bigsby nooit veel gitaren gemaakt heeft, dacht ik ...
En daarom bekender is omwille van de vibrato units !
s.

Klopt. Bigsby maakte zijn gitaren alleen op bestelling. Volgens research van de Bigsby Company heeft hij 47 steel guitars gemaakt, 6 standaard gitaren, 1 tenor gitaar, 2 double necks, 2 mandolines en 6 nieuwe nekken. Misschien zijn er nog een paar meer maar veel meer zullen er niet zijn.

Leuk verhaal over de vibrato:


In the 1940s, Paul Adelburt Bigsby was a skilled foreman at a machine shop in Los Angeles owned by Albert Crocker of the famous Crocker Motorcycle Company. Paul’s interest in motorcycles and Western music brought him into contact with Merle Travis. As they both were avid motorcyclists and music lovers, Paul and Merle became good friends.

During this same time, Merle brought his Gibson L-10 guitar to P.A., as Bigsby was called, with a worn out Kaufman vibrato that wouldn’t stay in tune. “Can you fix this for me?” asked Merle. “I can fix anything” said Paul. But seeing the shortcomings of the Kaufman vibrato and at Merle’s suggestion, he ended up designing a whole new mechanism which worked perfectly. This device set the standard and became the vibrato of choice for most guitar manufacturers the world over and remains so today.

zoon van Piet
16 oktober 2012, 11:07
Leuk ding, apart project..

maar de beroemdste Bigsby- gitaar is de plank die hij in 1947 voor Merle Travis maakte:

http://www.guitarristas.org/mkportal/monografias/Historia/bigsby-travis.jpg

boze tongen beweren dat Leo het ding leende en daarna(!) met zijn telecaster kwam..
en dat Les Paul hier zijn LP vandaan heeft, moge duidelijk zijn..

Voordeel voor Ike is dat je maar een zo'n goudkostend pickuppie hoeft te kopen.. :)

Ike57
16 oktober 2012, 11:24
Leuk ding, apart project..

maar de beroemdste Bigsby- gitaar is de plank die hij in 1947 voor Merle Travis maakte:

http://www.guitarristas.org/mkportal/monografias/Historia/bigsby-travis.jpg

boze tongen beweren dat Leo het ding leende en daarna(!) met zijn telecaster kwam..
en dat Les Paul hier zijn LP vandaan heeft, moge duidelijk zijn..

Voordeel voor Ike is dat je maar een zo'n goudkostend pickuppie hoeft te kopen.. :)

Thanks!
Hoe het ook moge zijn met Paul en Leo: De headstock heeft Fender toch wel duidelijk "geleend" van Bigsby :D

Ike57
16 oktober 2012, 11:25
Schiet er maar op!

Met in mijn achterhoofd de discussie die onlangs ontstond in een ander zelfbouwtopic, m.b.t. de naam "Gibson" op de headstock, graag jullie mening:

Hoe wordt aangekeken tegen het plaatsen van de originele naam "Bigsby" op de headstock van deze gitaar, eventueel aangevuld met "tribute".
Mijn overwegingen daarbij zijn:
Het is een historisch model dat niet meer wordt gemaakt.
Het zal iedereen duidelijk zijn dat dit geen "echte" Bigsby is / kan zijn.
LP's, Strats, Teles etc zijn voor iedereen herkenbaar. Dit model niet en het zal ook door weinigen worden herkend. De naam voegt hier iets toe.

Logisch / onlogisch? Wel doen / niet doen? Historisch verantwoord? Schiet er maar eens op!

http://www.atgp.nl/bigsby/bigsby007.jpg

zoon van Piet
16 oktober 2012, 11:35
Goeie gewetensvraag!

En de fundamentalist dient te zeggen: nee, dat kan niet, mag niet, tegen de muur ermee of in het kamp en dan castreren..

Maar als je er 'tribute' bij zet, of 'tribute bij ike, not affiliated with the fender company that owns the Gretsch company that owns the Bigsby company"met en boel r-tjes en c-tjes in rondjes op de juiste plaatsen, dan moet het kunnen... ;)

Hendriks
16 oktober 2012, 11:37
Ik zou er bv Bikesby van maken , in iedergeval een mooi project , alleen die elementen worden nog lastig.

barno
16 oktober 2012, 11:58
Mss doen wat ik bij mijn H 44 heb gedaan: Eigen logo en daaronder in dit geval Bigsby Tribute?

http://i158.photobucket.com/albums/t94/barnnno/H44/DSC06201Medium.jpg

Ike57
16 oktober 2012, 12:52
Gelukkig wordt het idee in ieder geval niet in één keer helemaal afgeschoten :D

Het is niet gemakkelijk om de motivatie juist weer te geven. Als je een LP, een strat, een tele o.i.d. bouwt dan bouw je een model na. Het zou niet in me opkomen om daar "Gibson" of "Fender" op te zetten, zelfs niet aangevuld met "tribute" o.i.d. Je kunt wél de modelnaam op het instrument zetten.

In dit geval bouw je geen model na maar een Bibsby gitaar waarvan er maar zeer weinig zijn gemaakt. Zelfs de type aanduiding "BY50" is niet origineel, maar een latere benaming van Gretsch.

Klinkt misschien allemaal een beetje dubbel. In z'n brochures noemde Paul Bigsby dit model "The Bigsby Electric Standard Guitar". Er bestaat simpelweg geen modelnaam zoals bv Gibson of Fender die hanteert.
Om dit één of andere fantasienaam te geven staat me eigenlijk ook niet aan.

Moet er nog maar eens over nadenken maar op dit moment neig ik ernaar om de naam "Bigsby" in origineel lettertype te gebruiken en daaronder, duidelijk, "tribute".

Maar voorlopig ben ik nog lang niet zover en bestaat ze alleen nog maar op papier :D

Thanks voor de input (en meer input is altijd welkom)

Harry
16 oktober 2012, 15:26
als je een courant model namaakt en dan de merknaam erop zet kan er makkelijk verwarring ontstaan over de authenticiteit van de gitaar. Bij een zeldzaam model, dat bovendien gloednieuw is, zal er geen twijfel zijn over de echtheid.
dus bij deze kan het wel, bij 'die andere' (of andere directe kopieen van bekende modellen) niet, wat mij betreft.

Cocobolo
16 oktober 2012, 19:13
of Bigsby in het origineel lettertype en daaronder iets met je naam ipv tribute (Bigsby "by Ike" of zo....Bigsby "powered by Ike" ;-) )

Ike57
18 oktober 2012, 16:48
als je een courant model namaakt en dan de merknaam erop zet kan er makkelijk verwarring ontstaan over de authenticiteit van de gitaar. Bij een zeldzaam model, dat bovendien gloednieuw is, zal er geen twijfel zijn over de echtheid.
dus bij deze kan het wel, bij 'die andere' (of andere directe kopieen van bekende modellen) niet, wat mij betreft.

Precies, da's ook een beetje mijn idee.


of Bigsby in het origineel lettertype en daaronder iets met je naam ipv tribute (Bigsby "by Ike" of zo....Bigsby "powered by Ike" ;-) )

Ook een idee!

Thanks! :ok:

oigun
18 oktober 2012, 22:53
Be proud! Zet lekker je eigen naam op de headstock. (toch even wat olie op het vuur gooien :D)

Ike57
18 oktober 2012, 23:17
Be proud! Zet lekker je eigen naam op de headstock. (toch even wat olie op het vuur gooien :D)

Is een mogelijkheid. Ik zat te denken aan iets als "atomic ike" ofzo :seriousf:

Ike57
28 oktober 2012, 11:01
Gisteren op de meeting heb ik nog met een aantal medebouwers gesproken over dit project. Het probleem met deze gitaar is dat er zo weinig (technische) informatie beschikbaar is. Zo is het bijvoorbeeld moeilijk om, aan de hand van foto's, de juiste grootte van het instrument te bepalen.

Op de terugweg in de auto heb ik hier nog eens over nagedacht en thuisgekomen heb ik een mail gestuurd naar Deke Dickerson in de VS. Deke is dé Bigsby kenner bij uitstek. Hij is medeauteur van het boek "The Story Of Paul A. Bigsby: The Father Of The Modern Electric Solidbody Guitar", de website "The Bigsby Files" is van hem en hij is de trotse eigenaar van 3 (!) originele Bigsby gitaren.

Ik heb Deke gevraagd of hij mij kan helpen aan de maten van de originele gitaren.

Wat schetst mijn verbazing dat ik vanmorgen al een mail terug kreeg waarin Deke aangeeft dat hij mij met alle plezier wil helpen aan de gegevens die ik nodig heb !!!!!!

YES :cheerup: :cheerup:

Rizz
28 oktober 2012, 11:06
Gij mazzelaar! Dit gaat wel helpen, schat ik zo.. Als deze net zo mooi wordt als je tele's dan mag hij wel een paar fotootjes verewachten als dank.. Ik wil overigens geen druk leggen ofzo, hoor.. :soinnocent:

Rickenbender
28 oktober 2012, 12:26
Ik heb Deke gevraagd of hij mij kan helpen aan de maten van de originele gitaren.

Wat schetst mijn verbazing dat ik vanmorgen al een mail terug kreeg waarin Deke aangeeft dat hij mij met alle plezier wil helpen aan de gegevens die ik nodig heb !!!!!!

YES :cheerup: :cheerup:

Hé Ike goed bezig, gelijk de koe bij de horens gepakt, dat gaat een natuurgetrouwe kopie worden. :ok:
Zie er nu al naar uit om hem volgend jaar in levende lijve te kunnen bewonderen.

barno
28 oktober 2012, 12:29
ha goed ikey, Deke is the man. Mss moet je toch maar es aan die verdomde facebook ;)

Ike57
29 oktober 2012, 11:17
I'm a happy guy :cheerup: (ook zonder facebook :D )

Van Deke kreeg ik bericht dat de re-issue Bigsby gitaren van Gretsch, onder de naam "Prototype" (zie mijn openingspost), meer zijn gebaseerd op een Bigsby-kloon gemaakt door de Californische luther R.C. Allen dan op de originele Bigsby gitaren. Ook de maten en specificaties zijn afgeleid van de R.C. Allen kopie.

Vanmorgen kreeg ik, van Deke, via de mail de maten door van de originele Bigsby, nr. 51649 ook bekend als de "catalog guitar" of de "Freddie Hilst" guitar. Hiervan zijn goede foto's beschikbaar (zie hieronder) zodat ik aan de hand van de foto's en de maten mijn tekening kan maken. Ik weet nog niet zeker of ik toch de features/versieringen van het Gretsch/R.C. Allen model ga gebruiken maar zover is het nog niet. De mensuur van deze gitaar wijkt af van de standaardmaten: 25 inch.

Deze gitaar bevindt zich nu in een privé collectie en is door Deke Dickerson persoonlijk opgemeten. Dus, ik ben zeker van maten die kloppen!

http://www.atgp.nl/bigsby/bigsby008.jpg

barno
29 oktober 2012, 12:06
op basis van de mensuur een grosso modo vergelijking gemaakt met een LP (omdat we het op de meeting nog hadden over de grootte van de gitaar). body is idd kleiner dan ik had gedacht.

http://i158.photobucket.com/albums/t94/barnnno/bigsbyLPvergelijkingkopie.jpg

oigun
29 oktober 2012, 13:03
Deke is DE man!

Ike57
29 oktober 2012, 21:46
op basis van de mensuur een grosso modo vergelijking gemaakt met een LP (omdat we het op de meeting nog hadden over de grootte van de gitaar). body is idd kleiner dan ik had gedacht.

Als je ze zo op elkaar legt zou je zeggen dat de Bigsby zelfs nog iets kleiner/smaller is dan de LP.
Leuk gevonden. Thanks!


Deke is DE man!
Ik moet je eerlijk bekennen dat ik hem niet kende. Zijn naam stond bij zijn blog "Bigsby Files", vandaar dat ik contact met hem heb gezocht. Ondertussen al wat meer over hem opgezocht en wat heen en weer gemaild. Ontzettend aardige man :ok:

barno
29 oktober 2012, 22:26
Als je ze zo op elkaar legt zou je zeggen dat de Bigsby zelfs nog iets kleiner/smaller is dan de LP.
Leuk gevonden. Thanks!



maar ga er maar niet op af want bij het verschalen merkte ik dat op basis van die foto's het onwaarschijnlijk is dat de mensuur van de Bigsby 25" zou zijn, terwijl ze dat wel is, als Deke het zegt.

Ike57
30 oktober 2012, 10:02
maar ga er maar niet op af want bij het verschalen merkte ik dat op basis van die foto's het onwaarschijnlijk is dat de mensuur van de Bigsby 25" zou zijn, terwijl ze dat wel is, als Deke het zegt.

Je hebt gelijk. Dat is altijd het probleem met foto's - er zit een vertekening in.

De Bigsby heeft een breedte van 13 1/4 inch (zo'n 34,92 cm) en is daarmee, volgens mij, iets groter dan een Les Paul (32,95 cm ?)

Ike57
30 november 2012, 10:59
Langzamerhand begint de tekening meer vorm aan te nemen. Dit is een herziene versie op basis van de foto van het origineel en de maten zoals ik die van Deke heb doorgekregen. Binnenkort maar eens even printen en overzetten op mdf om de vorm in het echt te kunnen zien:

http://www.atgp.nl/bigsby/bigsby009.jpg

Robdop
27 maart 2013, 20:18
Staat deze in de ijskast ?

Ike57
10 mei 2013, 11:05
Staat deze in de ijskast ?

Ja, deze staat tot volgend jaar in de ijskast. We hebben in familiekring de laatste tijd nogal wat voor de kiezen gehad. Daardoor had ik niet de tijd, en de zin, om er aan te beginnen.

Dit betekent echter niet dat het project niet door gaat. Ik stel het alleen even een jaartje uit. Voorlopig wordt er even aan een ander, minder tijd kostend, project gewerkt. Binnenkort meer hierover.

barno
10 mei 2013, 11:22
Ja, deze staat tot volgend jaar in de ijskast. We hebben in familiekring de laatste tijd nogal wat voor de kiezen gehad. Daardoor had ik niet de tijd, en de zin, om er aan te beginnen.

Dit betekent echter niet dat het project niet door gaat. Ik stel het alleen even een jaartje uit. Voorlopig wordt er even aan een ander, minder tijd kostend, project gewerkt. Binnenkort meer hierover.

Hang in Ike, take your time, maar we blijven nieuwgierig

Rizz
10 mei 2013, 11:34
Hé Ike, rot om te horen, maar dat verklaart je afwezigheid wel.. Sterkte man!

Ike57
10 mei 2013, 12:50
Thanks jongens!

Even een stukje uitleg: Op 2e kerstdag vorig jaar overleed mijn schoonvader. Mijn schoonmoeder lag op dat moment in het ziekenhuis bij te komen van een hersteloperatie aan haar heup (omdat de eerste was mislukt).
In januari werd mijn vader opgenomen in het ziekenhuis en hij overleed, vrij onverwacht, op 30 januari.

Dat was ook het begin van de drukke belastingaangifte periode op m'n werk. Als je, zoals ik, een eenmanszaak hebt moet je ook doorgaan om te zorgen dat alles voor 1 april geregeld is. Dat betekent ook doorwerken in de weekenden.

Al met al heeft me dat toch meer energie gekost dan ikzelf had verwacht. Ik wilde graag weer met een gitaarproject beginnen maar ik kon mezelf er niet toe brengen om te beginnen. Gewoon hondsmoe.

Vorige week ben ik toch maar weer begonnen met m'n oude "Ouray project" dat ik nog steeds had liggen. Daar zit wat minder werk in dan in de Bigsby en ik wil toch dit jaar op de meeting weer iets laten zien :D Ik zal er binnenkort even een nieuw topic voor openen.

Vandaar dat de Bigsby even wordt uitgesteld.

Rizz
10 mei 2013, 13:01
Pff, dat is idd een hoop voor de kiezen, gecondoleerd en sterkte voor jou en je familie.

barno
10 mei 2013, 14:51
sterkte Ike
Tof te horen dat je naar de meeting komt, was gezellig vorig jaar

Rickenbender
11 mei 2013, 00:19
Ik miste je de laatste tijd al, gecondoleerd en hou je taai. Ik weet hoe het voelt, vorig jaar februari m'n schoonvader en dit jaar maart m'n moeder. Heb dit jaar ook nog geen project kunnen starten, zoveel zaken te regelen en nasleep. Je hoofd staat er dan ook niet naar, maar nu alles een beetje z'n plaats heeft gevonden, wil ik binnenkort beginnen aan een nieuw project. Wil toch ook wel weer iets nieuws maken voor de meeting. Hoop je daar dit jaar weer te zien.

Ike57
11 mei 2013, 14:10
Thanks mannenbroeders!

Jij ook veel sterkte gewenst Ben.
Inderdaad, je hoofd staat er absoluut niet naar. Maar nu ik weer ben begonnen gaat het toch wel weer lekker!

spirit
12 mei 2013, 10:57
Heel veel sterkte Ike, ik kan me goed voorstellen dat je op zo'n moment heel wat aan je hoofd hebt.

stijnkenens
16 juli 2013, 19:49
Net Walter Broes over de vloer gehad, ik moet een jobke doen voor hem. En blijven hangen ... tja, dan komen er wat interessante weetjes omhoog.

Blijkbaar heeft hij een bigsby gitaar voor Deke Dickerson gevonden in Alaska. En is Deke naar ginder gevlogen om ze op te pikken (lag bij een oma op zolder !!!)

Nog een weetje over de pickups: dikkere draad gebruiken, als zijnde AWG 40 of zelfs 38. Het hele fijne weet ik er niet juist van, maar je krijgt een pup met een dikke spoel, hoge output maar minder draad. Dus veel volume, zonder modder ...

Een beetje zoals een Charlie Christian pickup, die zijn gigantisch van output, maar klokken af op een zeer akoestische weergave !


Voila, ik dacht, ik schrijf het hier op, als je dan volgend jaar aan de tribute begint, dan staat die info hier toch al !



s.

barno
16 juli 2013, 20:28
en WB heeft geen hartaanval gekregen toen hij uw fanned frets dingen zag? :)

stijnkenens
16 juli 2013, 21:11
Haha, ik heb hem de ultra light tele laten zien, en hij heeft er toch een half uur op gespeeld, toen kwam hij tot de conclusie dat het niet zo erg aanpassen is ;)

Het is wel een sucker voor vintage correcte outlines enzo, dus tja ...


Hij was wel helemaal weg van de Loo-'total eclips' !!!


s.

Ike57
17 juli 2013, 20:21
Schitterend, thanks voor de info, ook over die pups :ok:

Ik zal Deke binnenkort eens even mailen en kijken of hij al foto's heeft.

stijnkenens
24 juli 2013, 16:15
In the front: stringbean, in the back: een bigsby guitar:
Foto gepikt van de facebook apgina van Mark Heller:

https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/q71/557059_4525734161791_975525226_n.jpg




s.

Ike57
24 juli 2013, 17:16
Mooi!
Da's Grady Martin met z'n Bigsby tijdens een optreden, met Stringbean, in de Grand Ole Opry !

Cocobolo
24 juli 2013, 22:16
Ik weet niet zeker of het in een van de eerdere pagina's staat in dit topic, maar ik kom zojuist iemand tegen die die bigsby-stijl elementen maakt (schrik niet, circa $340 per stuk)

Dat staat hier (http://tksmith.net/category/music/page/5/#)

even een foto van die pagina meenemen, wel geinig hoe hij de bigsby en tele combineert.
http://tksmith.net/wp-content/uploads/2012/05/2.jpg

stijnkenens
25 juli 2013, 09:53
Ze zijn zo duur omdat ze volledig op dezelfde manier gemaakt worden: sandcasting: dus met zeer veel nabewerking.
Het zou inderdaad veel sneller en goedkoper gaan met een cnc.

Hij heeft z'n mallen van een originele set gemaakt, dacht ik !



s.

Cocobolo
25 juli 2013, 12:09
Ze zijn zo duur omdat ze volledig op dezelfde manier gemaakt worden: sandcasting: dus met zeer veel nabewerking.
Het zou inderdaad veel sneller en goedkoper gaan met een cnc.

Hij heeft z'n mallen van een originele set gemaakt, dacht ik !



s.

Aha, sandcasting, duur proces. En ik bedoelde ook niet dat het duur is die 340 dollar want omgerekend naar uren zal hij er wel een tijd mee kwijt zijn...bedoelde gewoon dat het een hoop geld is. Misschien is het eigenlijk wel goedkoop als je het werk bekijkt ;-)

Ik heb al met Ike/Aiko zitten bellen laatst en toen kwamen die metalen kapjes ook ter sprake. Ik heb al aangeboden om te kijken of het na te maken is, lijkt me een leerzaam project voor mij en met mogelijk leuk resultaat voor Ike :)

stijnkenens
25 juli 2013, 16:23
Idd, als je het zou kunnen frezen in aluminium en dan hoogglans polijsten.
Of voor dat klein beetje meer: 'engine turnen' ? :D

En wat is duur, als het inderdaad gewoon de uren zijn die hij telt.
Duur = overpriced ?



s.

Cocobolo
25 juli 2013, 18:29
....Of voor dat klein beetje meer: 'engine turnen' ? :D


engine turned :dance:
waarom niet.... ;
http://i138.photobucket.com/albums/q263/arcadeoriginals/Metal%20milling/bigsbypickupengineturned_zpsce87ece3.jpg

Ike57
25 juli 2013, 19:58
engine turned :dance:
waarom niet.... ;
http://i138.photobucket.com/albums/q263/arcadeoriginals/Metal%20milling/bigsbypickupengineturned_zpsce87ece3.jpg

OMG. Paul Bigsby draait zich om in z'n graf (en Deke draait zich ergens anders om) :D
Engineturned pickup covers: Da's vloeken in de Bigsby kerk :D


Ik weet niet zeker of het in een van de eerdere pagina's staat in dit topic, maar ik kom zojuist iemand tegen die die bigsby-stijl elementen maakt (schrik niet, circa $340 per stuk)


Da's een hoop geld voor een pickup.


Ze zijn zo duur omdat ze volledig op dezelfde manier gemaakt worden: sandcasting: dus met zeer veel nabewerking.
Het zou inderdaad veel sneller en goedkoper gaan met een cnc.

Hij heeft z'n mallen van een originele set gemaakt, dacht ik !



Kan best zo zijn maar het is, volgens mij, ook gebruik maken van de schaarste. Ik wist trouwens niet dat ze origineel via sandcasting werden gemaakt.



Ik heb al met Ike/Aiko zitten bellen laatst en toen kwamen die metalen kapjes ook ter sprake. Ik heb al aangeboden om te kijken of het na te maken is, lijkt me een leerzaam project voor mij en met mogelijk leuk resultaat voor Ike :)

:ok: En het is allesbehalve een spoedklus (als we het vóór de meeting in 2014 maar klaar hebben ) :seriousf:

Ik vind het trouwens wel schitterend dat je het wilt proberen!!

jan jansen
26 juli 2013, 11:16
Ik weet niet zeker of het in een van de eerdere pagina's staat in dit topic, maar ik kom zojuist iemand tegen die die bigsby-stijl elementen maakt (schrik niet, circa $340 per stuk)

Dat staat hier (http://tksmith.net/category/music/page/5/#)

even een foto van die pagina meenemen, wel geinig hoe hij de bigsby en tele combineert.
http://tksmith.net/wp-content/uploads/2012/05/2.jpg

Toch jammer dat je van een Telecaster,welke vanuit de basis gewoon mooi is zoiets spuuglelijks kan maken. Het zou verboden moeten worden...!

Ike57
26 juli 2013, 12:48
Toch jammer dat je van een Telecaster,welke vanuit de basis gewoon mooi is zoiets spuuglelijks kan maken. Het zou verboden moeten worden...!

Smaken verschillen. Ik vind hem niet lelijk. Het geheel, en vooral de krul in de slagplaat en de bodemplaat van de brug, heeft een hoog Bigsby gehalte.

Er zijn al zoveel standaard tele's . Eindelijk eens een keer iets anders :seriousf:

barno
26 juli 2013, 13:15
ja, de hele bigsby vibe icm tele heeft iets magisch voor mij. Zal iets zijn voor vintage lovers

jimihattricks
27 juli 2013, 13:09
Ik vind het inderdaad ook mooi hoe hij de bigsby vibe weet te vangen zonder daarbij afbreuk te doen aan het tele-ontwerp.. perfect marriage it seems..! (en smaken verschillen inderdaad)

Ike57
2 augustus 2013, 20:45
Ik weet niet zeker of het in een van de eerdere pagina's staat in dit topic, maar ik kom zojuist iemand tegen die die bigsby-stijl elementen maakt (schrik niet, circa $340 per stuk)

Dat staat hier (http://tksmith.net/category/music/page/5/#)

even een foto van die pagina meenemen, wel geinig hoe hij de bigsby en tele combineert.
http://tksmith.net/wp-content/uploads/2012/05/2.jpg

Nog even hierop verder borduren: Ik kwam onderstaande foto nog tegen. Dit is één van de originele gitaren gebouwd door Dale en Harry Granstrom in 1951 (!) De body is een vergrote versie van de Fender Broadcaster (de oude naam voor de Telecaster). De gitaar werd dus gebouwd één jaar ná de introductie van de broadcaster (!)

Paul Bigsby heeft de Granstrom broers een mal van de Bigsby headstock gestuurd en ze, via de telefoon, aanwijzingen over de bouw gegeven. Op de headstock staat ook: "approved by Bigsby".

Er is dus eigenlijk niet veel nieuws onder de zon :D

http://www.atgp.nl/bigsby/granstrom.jpg

Ike57
18 april 2014, 20:59
Cocobolo heeft mij de foto's gestuurd van de mallen. Morgen ga ik ze halen en dan eindelijk weer aan de slag :ok:
Weer schitterend uitgevoerd werk van Templates & Jigs. (http://www.templatesandjigs.com/) Thanks Cocobolo!!

http://www.atgp.nl/bigsby/b1.jpg

http://www.atgp.nl/bigsby/b2.jpg

http://www.atgp.nl/bigsby/b3.jpg

Rickenbender
18 april 2014, 23:41
Hé Aiko, zie dat je de draad weer hebt opgepakt. Ik heb mezelf voorgenomen om niks nieuws te willen beginnen voor dit jaar. Geen haastwerk meer om iets op tijd voor de meeting klaar te hebben. De laatste twee projecten hebben nog een hoop restpunten die opgepakt moeten worden. En ik ben er ook nog niet helemaal uit wat het volgende bouwproject gaat worden. Jij in ieder geval veel succes met de Bigsby, ga hem volgen.

Ike57
22 april 2014, 13:03
Ja, het moet nou echt gebeuren Ben! Ik moet nog even naar Rick van Masave (https://www.facebook.com/MasaveHout) om het hout te halen en dan gaat het los ;)

RS-Rik
22 april 2014, 21:25
Woooooww!!! Echt ontzettend vet! Deze stijl zie je eigenlijk nooit, ondanks dat het een oer-opa electrische gitaar is.

Rikkert
24 april 2014, 18:59
Ik ben benieuwd Ike wat voor moois je er dit keer weer van weet te maken! Succes ermee!

Ike57
1 mei 2014, 15:10
Het meeste hout is ondertussen binnen. Alles, tot nu toe, via Rick Koorman (http://www.gitaarnet.nl/forum/member.php?29035-rickkoorman) van Masave Hout (https://www.facebook.com/MasaveHout).

Esdoorn, met een klein beetje flame, voor de body en de nek:

http://www.atgp.nl/bigsby/hout.jpg

http://www.atgp.nl/bigsby/bodymal.jpg

Birdseye maple (vogelogen esdoorn) voor de top. Genoeg ruimte om de juiste positie te kiezen en er blijft ook nog wel wat over voor gebruik als bv. headstockfineer voor een volgend project:

http://www.atgp.nl/bigsby/birdseye1.jpg

http://www.atgp.nl/bigsby/birdseye2.jpg

Noten voor het headstockfineer. Dit stukje lijkt me wel voldoende:

http://www.atgp.nl/bigsby/noten.jpg

En nog maar even een mal gemaakt om wat gewicht uit de body te kunnen halen:

http://www.atgp.nl/bigsby/thinlinemal.jpg

Ike57
8 juli 2014, 00:03
Even een foto update van het project. Ik ben misschien niet zoveel op het forum aanwezig maar dat wil niet zeggen dat er niets gebeurt! Het gaat niet snel maar wel leuk!

Gewichtsbesparende maatregelen:
http://www.atgp.nl/bigsby/big01.jpg

Top gelijmd en gefreesd:
http://www.atgp.nl/bigsby/big03.jpg

Inlay uitmeten en uittekenen:
http://www.atgp.nl/bigsby/big02.jpg

Scarf joint vlak frezen:
http://www.atgp.nl/bigsby/big04.jpg

http://www.atgp.nl/bigsby/big05.jpg

En verlijmen:
http://www.atgp.nl/bigsby/big06.jpg

Truss rod erin:
http://www.atgp.nl/bigsby/big07.jpg

Ike57
8 juli 2014, 00:03
VERVOLG .....

Fretboard erop en klaar voor de inlay:
http://www.atgp.nl/bigsby/big08.jpg

Fretten:
http://www.atgp.nl/bigsby/big09.jpg

Fretten afwerken:
http://www.atgp.nl/bigsby/big10.jpg

Inlay en fretwerk klaar:
http://www.atgp.nl/bigsby/big11.jpg

http://www.atgp.nl/bigsby/big12.jpg

Body voorzien van gaten:

http://www.atgp.nl/bigsby/big13.jpg

http://www.atgp.nl/bigsby/big14.jpg

Robdop
8 juli 2014, 19:59
Fantastisch project!!
Wauw, ziet er echt goed uit.

Ike57
17 juli 2014, 10:36
Bezig met de inlay van het logo. Daar kun je heel wat uren mee zoet zijn :D

http://www.atgp.nl/bigsby/big15.jpg

http://www.atgp.nl/bigsby/big16.jpg

Hedge
18 juli 2014, 08:45
Dat is het betere vankmanschap. Mooi hoor.

Ike57
18 juli 2014, 22:53
Fantastisch project!!
Wauw, ziet er echt goed uit.


Dat is het betere vankmanschap. Mooi hoor.

Thanks mannen!

Het logo zit er ondertussen in:

http://www.atgp.nl/bigsby/big17.jpg

Robdop
19 juli 2014, 00:01
Ike, het staat al in je onderschrift, maar je bent een kanjer!

Ziet er retestrak uit!

Ike57
30 juli 2014, 14:11
Weer een stukje voortgang.

Bezig geweest met de diverse ornamenten: Slagplaat, brug basis, armrest en staartstuk. Alles van rosewood met de nerf in dezelfde richting.

Ruw gefreesd:
http://www.atgp.nl/bigsby/big18.jpg

Voorzien van een bevel:
http://www.atgp.nl/bigsby/big19.jpg

Bijwerken van de bowtie brug zodat ie passend is voor de houten basis:
http://www.atgp.nl/bigsby/big20.jpg

http://www.atgp.nl/bigsby/big21.jpg

http://www.atgp.nl/bigsby/big22.jpg

Mooi passend!:
http://www.atgp.nl/bigsby/big23.jpg

Ike57
7 augustus 2014, 22:11
Bezig geweest met wat klein spul:

Rosewood switch plate:
http://www.atgp.nl/bigsby/big25.jpg

Een rosewood cover voor de jack output:
Eerst een plaatje rosewood terug schaven naar 1.5 mm:
http://www.atgp.nl/bigsby/big26.jpg

Een mal maken om de juiste ronding van de body te krijgen:
http://www.atgp.nl/bigsby/big27.jpg

Het rosewood buigen op het buigijzer:
http://www.atgp.nl/bigsby/big28.jpg

Doorzagen:
http://www.atgp.nl/bigsby/big29.jpg

Lijmen, lamineren en klemmen:
http://www.atgp.nl/bigsby/big30.jpg

En dan is dit het resultaat:
http://www.atgp.nl/bigsby/big31.jpg

http://www.atgp.nl/bigsby/big32.jpg

Verder nog een truss rod cover gemaakt van noten:
http://www.atgp.nl/bigsby/big33.jpg

http://www.atgp.nl/bigsby/big34.jpg

Rikkert
8 augustus 2014, 07:31
Die jack plate ziet er goed uit zeg!! Netjes hoor!!

stijnkenens
8 augustus 2014, 10:52
Die jack plate is cool, ik zou de 2 stukken hout wel 90° gedraaid hebben, voor de stevigheid, als je nu niet voorzichtig bent, dan kan het plaatje breken, als je de jack eruit trekt !

soit, ervaring en zo ;)


s.

muffstuff
8 augustus 2014, 11:08
De gitaar is qua design niet echt mijn ding, maar ik vind de details die je er in verwerkt erg netjes!

Ike57
9 augustus 2014, 19:46
Thanks mannen!

Ik heb de stukken hout 180 graden gedraaid Stijn. Zou dat ook helpen? :D

Zonder geintjes, ik heb het wel even geprobeerd maar om dwars op de nerf te buigen valt niet mee zonder dat het breekt. Ik heb nog wel even de schroefgaten "geïmpregneerd" met secondenlijm.

stijnkenens
9 augustus 2014, 20:30
Niet dwars, maar langs de nerf.

Soit, time will tell.


s.

Ike57
14 augustus 2014, 21:38
Even een kleine mockup - er moet nog veel gebeuren:

http://www.atgp.nl/bigsby/big35.jpg

pueblo
14 augustus 2014, 23:19
ziet er heel goed uit :)

stijnkenens
15 augustus 2014, 10:09
http://www.atgp.nl/bigsby/big35.jpg

Ike: HELD !!!

Javaca
15 augustus 2014, 18:54
Damn dat ziet er goed uit!

Noid
20 augustus 2014, 11:05
Man, wat een gaaf project, door de mate van detail waarmee je werkt en je vakmanschap. Heel mooi om te zien. Respect.

Ike57
22 augustus 2014, 13:25
Bedankt mannen!

Weer een stukje verder, hals en hiel:

http://www.atgp.nl/bigsby/big36.jpg

http://www.atgp.nl/bigsby/big37.jpg

http://www.atgp.nl/bigsby/big38.jpg

http://www.atgp.nl/bigsby/big39.jpg

Ike57
26 augustus 2014, 15:26
Kleine update.

Snaarhoogte uitmeten t.b.v. de hoogte van de pickup covers:

http://www.atgp.nl/bigsby/big40.jpg

Binding om de body gemaakt:

http://www.atgp.nl/bigsby/big42.jpg

Knop voor de 3-way switch gemaakt:

http://www.atgp.nl/bigsby/big43.jpg

Volume en tone knoppen gemaakt.
Eerst een blok rosewood:

http://www.atgp.nl/bigsby/big44.jpg

Rond maken met behulp van de kolomboor en schuurlinnen:

http://www.atgp.nl/bigsby/big45.jpg

Mal om de gaten te centreren:

http://www.atgp.nl/bigsby/big47.jpg

Aluminium inserts:

http://www.atgp.nl/bigsby/big49.jpg

http://www.atgp.nl/bigsby/big50.jpg

Gaten voor het sluitboutje:

http://www.atgp.nl/bigsby/big51.jpg

Klaar!

http://www.atgp.nl/bigsby/big52.jpg

Cocobolo
26 augustus 2014, 17:25
ziet er super de super uit Ike! Lijkt er op dat je je richt op een einddatum voor de dgbm beurs :-)

Ike57
26 augustus 2014, 17:36
ziet er super de super uit Ike! Lijkt er op dat je je richt op een einddatum voor de dgbm beurs :-)

Thanks! Da's wel de bedoeling om hem klaar te hebben vóór eind oktober. (hopen dat het lukt ;) )

grizzly
26 augustus 2014, 18:50
(hopen dat het lukt ;) )


ha, dat zal je geraden zijn broeder ;)

Ike57
27 augustus 2014, 10:46
ha, dat zal je geraden zijn broeder ;)

Aan mij zal het niet liggen Grizzly. Ik hoop dat de elementen op tijd klaar zijn .... :hide:

Tabula Rasa
27 augustus 2014, 10:52
Alleen met de kapjes mag ook.

lauke_101
27 augustus 2014, 16:14
Vakwerk dit, erg inspirerend om te zien!

Ike57
3 september 2014, 21:44
En ineens wordt het geheel meer dan de som der delen. Het begint op een gitaar te lijken:

http://www.atgp.nl/bigsby/big53.jpg

http://www.atgp.nl/bigsby/big54.jpg

RS-Rik
4 september 2014, 00:59
http://www.aboutmcdonalds.com/content/dam/AboutMcDonalds/Logo/im_loving_it/images/ilifaw_rm_w_r_e.gif

Ike57
14 september 2014, 11:47
Gisteren bracht de postbode twee schitterende pickup covers en rings gemaakt door Cocobolo. Ik kon het natuurlijk niet laten om er even een mockup mee te maken:

http://www.atgp.nl/bigsby/big55.jpg

http://www.atgp.nl/bigsby/big56.jpg

Hedge
14 september 2014, 16:13
Hij wordt echt heel gaaf.

Orpheo
14 september 2014, 19:10
Nice, echt mooi gemaakt! twee vraagjes.

je gebruikt de kolomboor voor het draaien van de knoppen. Hoe zet jij het stuk palissander vast in de kolomboor?

Welke pickups ga je, uiteindelijk, gebruiken? of ga je die zelf wikkelen?

jimihattricks
15 september 2014, 09:46
Spectaculair! Kan zo het museum in.
Ik zou hem graag eens naast een strat/tele zien om een beeld van de verhoudingen te krijgen..

Ike57
15 september 2014, 15:23
Nice, echt mooi gemaakt! twee vraagjes.

je gebruikt de kolomboor voor het draaien van de knoppen. Hoe zet jij het stuk palissander vast in de kolomboor?

Welke pickups ga je, uiteindelijk, gebruiken? of ga je die zelf wikkelen?

@Oprheo: Voor de knoppen - kijk even in m'n fotoalbum op facebook daar kun je precies zien hoe het gedaan is: https://www.facebook.com/media/set/?set=a.1521971691368389.1073741846.100006667184060&type=1&l=c92c49a6e7

De pickups gaat Oigun voor me wikkelen. (toch iets dat ik in de toekomst zelf wil gaan proberen!)

Ike57
15 september 2014, 15:24
Spectaculair! Kan zo het museum in.
Ik zou hem graag eens naast een strat/tele zien om een beeld van de verhoudingen te krijgen..

Ik zal één dezer dagen eens even een foto maken waarop ze naast elkaar staan.

Ike57
15 september 2014, 19:15
@jimihattricks. Hier even een vergelijking met een tele:

http://www.atgp.nl/bigsby/big57.jpg

Duhsjaak
15 september 2014, 19:17
o o o o o wat maakt die lul een mooie dingen...............
Als ik uit twee mondhoeken tegelijk kwijl sta ik waterpas.
Vriendelijke groet, Gus

stijnkenens
16 september 2014, 00:11
Ik zit maar te denken wat dat rond gat nu doet onder de slagplaat ...

Om de pots erin te krijgen, natuurlijk ...
Je had ook 1 kant van een pickup holte kunnen uitfrezen, langs daar gaat dat ook, gebeurd vaak bij archtops met center blok !
Of is het bij een van de originele ook zo?



s.

Ike57
16 september 2014, 08:23
Het origineel heeft een backplate omdat Bigsby allemaal gescheiden holtes in de body had. Had ik ook kunnen doen maar ik vond dit mooier.

Woml
16 september 2014, 14:42
Ik ga hem graag bewonderen eind oktober!

Zelf hoef ik zo'n ding niet, hij is mij iets te excentriek, maar het resultaat gaat vast de moeite waard zijn!

Danieldg
16 september 2014, 16:19
Gitaar ziet er prachtig uit! Ook die palissander brug/slagplaat/diversen zien er echt geweldig uit.

Rickenbender
8 oktober 2014, 16:37
Hi Aiko, zit hij al in de lak.
Trouwens die Mr. Bigsby had wel een vooruit ziende blik om er alvast een €uro symbool op te zetten:seriousf:
Tot de 25e

Ben

Ike57
9 oktober 2014, 15:21
Hij zit in de lak Ben. Het is nu een kwestie van polijsten en monteren. Dat € symbool had ik nog niet zo bekeken :D

Tot op de meeting!

Ike57
12 oktober 2014, 21:38
Zo goed als klaar. Nog even de kam op de juiste hoogte brengen, de brug invijlen, frets vlakken en totale afstelling. Er komt geluid uit!
Met dank aan Cocobolo voor het maken van de mallen, het maken van de pickupcovers en ringen en voor het rosewood. Ook dank aan Oigun voor het maken van de elementen en aan Rick Koorman voor het hout!
Als het komende week goed weer is zal ik nog een aantal foto's buiten maken maar voorlopig even deze foto's:

http://www.atgp.nl/bigsby/big58.jpg

http://www.atgp.nl/bigsby/big59.jpg

http://www.atgp.nl/bigsby/big60.jpg

Rizz
12 oktober 2014, 21:54
Ook hier maar even de veren.. :D Bijzonder ding, Ike! Moet nog ff bedenken of ik het echt wel wat vind, maar zie 'm graag in het echie op de meeting.. :ok:

barno
13 oktober 2014, 00:55
Ook hier maar even de veren.. :D Bijzonder ding, Ike! Moet nog ff bedenken of ik het echt wel wat vind, maar zie 'm graag in het echie op de meeting.. :ok:

Mss zou ik niet gek geweest zijn van de Bigsby gitaar an sich, ware het niet dat mijn esthetisch oordeelvermogen volledig blurred is door het icoongehalte van de gitaar. Zijn van die ontwerpen die zo'n geschiedenis en impact hebben gehad, dat ik ze onmogelijk eng op hun looks alleen kan inschatten.

Kim Wilson
13 oktober 2014, 08:38
Ik vind het maar een raar ding uiteindelijk. Maar wel een knap gebouwd raar ding! Ik hoef hem zelf niet te hebben, maar ik hou er van als bouwers iets anders bouwen dan de geijkte modellen. En eerlijk is eerlijk, het hele plaatje klopt wel. Mooi hout, mooie kleuren, mooie details. Knap werk!

stijnkenens
13 oktober 2014, 12:09
Het is eigenlijk gewoon een lelijke gitaar ...
Maar zoals Barno al aanhaalt, omwille van het icoongehalte wordt dat toch allemaal getolereerd, en eigenlijk zit daar dan weer de schoonheid van het instrument in.

En zonder Bigsby geen Fender, dus mooi of lelijk, deze gitaren, en tributes, verdienen gewoon heel veel respect !!!



s.

Rickenbender
13 oktober 2014, 21:48
Hij is knap lelijk :D:D:D:D maar mooi gemaakt en dat maakt hem weer prachtig.
Knap stukje werk Aiko, ik ga hem de 25e van nabij bewonderen.

grizzly
13 oktober 2014, 21:54
Zonder de Bigsby IRL te hebben gezien, maar het verhaal volgend en zo van de foto.

Lef een 10,
Materiaal keuze een 10,
Detail een 10,
Afwerking een 10,
Ingeschakelde hulptroepen een 10,
Accuratesse een 10,
Snelheid een 10,

Totaal plaatje "not my cup of tea", maar op de power. . . . een uitstraling van 10.:supercool:

Orpheo
14 oktober 2014, 12:55
Mss zou ik niet gek geweest zijn van de Bigsby gitaar an sich, ware het niet dat mijn esthetisch oordeelvermogen volledig blurred is door het icoongehalte van de gitaar. Zijn van die ontwerpen die zo'n geschiedenis en impact hebben gehad, dat ik ze onmogelijk eng op hun looks alleen kan inschatten.

volledig mee eens.

Ike57
14 oktober 2014, 20:51
Thanks mannen!

Tja, het is een apart geval. Je vindt hem mooi of je vindt hem lelijk (of je vindt hem mooi van lelijkheid) :D
Jullie kunnen hem bekijken op de meeting!

Ike57
19 oktober 2014, 19:57
Als afsluiting van het project nog even een paar buitenfoto's:

http://www.atgp.nl/bigsby/big61.jpg

http://www.atgp.nl/bigsby/big62.jpg

http://www.atgp.nl/bigsby/big63.jpg

Meer foto's op mijn facebookpagina (https://www.facebook.com/media/set/?set=a.1551622698403288.1073741847.100006667184060&type=1&l=c43ed5acd8) (volgens facebook moet iedereen die kunnen zien.

pim raaijmakers
19 oktober 2014, 23:30
Wat een mooi project. De pickups zijn erg smakelijk.... mooi tophout. Echt mooi.......

Marcel2
20 oktober 2014, 12:06
Het is niet mijn smaak, maar wel prachtig gedaan!

Barnut
20 oktober 2014, 18:15
Aiko, een mooie realisatie, proficiat.
Ik geef eerlijk toe dat het niet mijn smaak is maar niet iedereen kan hetzelfde bouwen anders is het ook maar saai.
Zelf heb ik me ook voorgenomen om zoveel mogelijk mijn Eigen weg in te gaan.