PDA

View Full Version : De beste, mooiste, ruigste solo's die je kent, meld ze hier!



m^rton
16 juni 2003, 14:41
Heej muziekfans,

Ik wil dit forum eigenlijk online hebben omdat ik zoek naar de beste solo's allertijde! Als jullie er nog een paar weten, zet het er gewoon ff bij!

Binnenkort zet ik zelf ook een aantal titels van liedjes op dit forum!

greatz m^rton :lp:

Negative K3 fan
16 juni 2003, 14:56
beste solo allertijden vind ik nog wel het stuk vanaf 3 minuten op werdup (eigen nummer, egotripper=me :D:D) hier te downloaden http://onlinerock.com/musicians/negativek3fan

maar even serieus, heb geen favoriete solo.

m^rton
16 juni 2003, 15:08
Echt favoriete gitaarsolo's heb ik zelf ook nie:

maar om ff een paar leuke solotjes te vertellen:

Olivia Newton John - Physical
Eagles - Hotel California
Dire Straits - Sultans of Swing
Fleetwood mac - Like it this way


Dit zijn natuurlijk wel allemaal redelijke bekenden, maar ik vind ze toch goed :razz:

Wilson
16 juni 2003, 15:09
recept voor goede solo's:

1start kazaa
2typ bij artist bijvoorbeeld een van de volgende namen in:
Stevie ray vaughan
jimi hendrix
steve vai
joe satriani
of een andere gitaarheld
3start winamp
4open de file
5gegarandeerd een of meerdere goede solo's

xystus
16 juni 2003, 15:10
'The Dragon's Den' - michael romeo [symphony X]
'Lucreatia' - Marty Friedman [Megadeth]
''Tornado of Souls' - Marty Friendman [Megadeth]
'The Seventh Sign' - Yngwie Malmsteen
'Serrana' - Jason Becker :o
'Mable' Fatal Fable' - Jason Becker

fantastische gitaristen, fantastische solo's :evil:

m^rton
16 juni 2003, 17:18
Is er iemand die weet hoe ik deze topic kan verplaatsen naar de plaats waar hij eigenlijk hoort?

bij 'sounds'?

Sorry voor het ongemak maar ik ben nieuw!

Wilson
16 juni 2003, 18:17
ehm, hij hoort ook niet in sounds hoor?? daar horen alleen geluidsfiles van dingen die je zelf gespeeld hebt.dit staat wel in het goede topic eigenlijk, mischien zou muzikanten-diversen beter zijn, maar ach...

pimmetje
16 juni 2003, 18:19
Muddy Waters - Streamline woman ... versie op Muddy Mississippi Waters Live.
Enorm lekkere slide solo... 100% ballen.

green_day
16 juni 2003, 19:02
De allerlekkerste solo's in 1 song: Rush - YYZ (live, liefst bij A Show Of Hands, met drumsolo). Die song is eigelijk 1 grote solo.
Ook leuke jazzy achtige solo nummer: The Living End - Closing In

Luca P
16 juni 2003, 20:27
"Stay the night" van Chicago is wel lekker. Dus naar KaZaA allemaal!!
"Whole lotta Rosie" is ook een van mijn favorieten. Lekker recht toe recht aan!

urezna
17 juni 2003, 13:23
inderdaad, YYZ van Rush heeft een errug lekkere solo.

tja, dan kan ik uiteraard het geëikte noemen: Steve Vai - For the Love of God....

maar bijv ook Gates of Babylon van Rainbow!!!!!
Of Perivian Skies van Dream Theater, niet de meest ingewikkelde, maar wel erg effectief voor de sfeer van het nummer!

en zo kunnen we nog wel effies doorgaan hoor!

lupoloco
17 juni 2003, 13:46
ik vind deze solo van marty friedman heerlijk
http://perso.club-internet.fr/fabienm/friedman/kill_solo.mp3
tis killing road van megadeth ofcourse

AntY
17 juni 2003, 14:08
brian may, these are the days of our lives
brian may, you take my breath away (wat een mooi geluid! een gitarist die ik ken vindt t meer een cello met distortion :-D )

little wing natuurlijk
all along the watchtower

wat metallica werk :)

Hufke
17 juni 2003, 17:26
Toto - Georgy Porgy (Live dvd/video versie) is zooooooooo mooi
Toto - Little Wing (ook van de dvd) is eigenlijk één grote solo pas op het eind komt er wat accoordjes bij van de toetsen. Deze is ook érrug goed!

katana
17 juni 2003, 18:09
wat dachten jullie van yngwie malmsteen- rising force

wat raar trouwens vinden jullie de solo's van slash niet wat?

zandzak
17 juni 2003, 19:33
iets als joe satriani en steve vai is wel cool. heeft mijn papa allemaal ;)

Wicked Willy
17 juni 2003, 19:55
Hmmmmmmm een paar favorieten:

-SRV: Little Wing

-Jimmy Page: Since I've been loving you

-John Scofield: Gray and Visceral (live)

-Radiohead (kweeniehoedegitaristheet): Paranoid Android

-Adam Jones: Parabola

-Tom Morello: Settle for nothing

-Joe Satriani: Surfing with the alien

Kitaarhiero
18 juni 2003, 10:34
Nirvana- Verse-chorus-verse (of Sappy)
Jimmy Eat World- The Middle
The only ones- Another Girl Another planet

Ic3gl0vE
18 juni 2003, 10:42
Nirvana- Verse-chorus-verse (of Sappy)


bwahahahaha

sappy, happy hour... hoe je 't ook wilt noemen. als je dat geweldig vindt ben je echt VREEEEEEEMD

FNaRK
18 juni 2003, 11:01
bijna alle nummers van Allan Holdsworth............die doet nix anders dan soleren :D

Barret Wallace
1 juli 2003, 08:56
wat dachten jullie van yngwie malmsteen- rising force

wat raar trouwens vinden jullie de solo's van slash niet wat?


de solo van rising force is zeker vet 8-)

Kitaarhiero
1 juli 2003, 11:31
Nirvana- Verse-chorus-verse (of Sappy)


bwahahahaha

sappy, happy hour... hoe je 't ook wilt noemen. als je dat geweldig vindt ben je echt VREEEEEEEMD

vreemd?
Die solo heeft echt een geweldige melodie. Ik snap niet wat er gek aan is om die solo mooi/ruig te vinden.

wanna1
1 juli 2003, 19:26
Hmm

Slash - Locomotive,Breakdown, ach eigenlijk alles wat die speelt
Sambora - Damned, ach eigenlijk alles wat die speelt

And last but CERTAINLY not least

Kurt Cobain - 1 woord ALLES !!

[sm5]

Electrical Storm
2 juli 2003, 12:52
Er is geen solo van Kurt Cobain die de gemiddelde gitarist op dit forum NIET kan spelen. Ik heb wel respect voor de solo's die hij bedenkt, maar niet voor de manier waarop hij ze speelt. Hij is dus zeker niet alles...

Van Metallica van ik 'Ride The Lightning' en 'Unforgiven' hele sterke solo's

wanna1
3 juli 2003, 19:22
Van Metallica van ik 'Ride The Lightning' en 'Unforgiven' hele sterke solo's[/quote]

nee dat zijn moeilijke solo's !

Jopie
4 juli 2003, 10:50
hmm

Comfortably numb - David Gilmour (Lekker Spacey en niet constant van dat snelle gepiel)
November Rain - Slash (Alle drie soloos , gewoon briljant vooral ook dat filmje bij die kerk in de middle of nowhere)
Out in the fields - Gary Moore (Melodisch en snel)
Rainbow in the dark - Vivian Campbell (Dio) (Gewoon een coole metalsolo)
Child in time - Ritchie Blackmore (Voor die tijd een fantastisch gemaakte solo).
Free Bird - Allen Collins (Taste the sound of the real southern rock!)

En zo kan k nog wel f doorgaan

Dirtypool
4 juli 2003, 13:43
Greg Koch- chief's Blues
Jimi Hendrix- Little Wing (eigenlijk alles van deze man :wink: )
Frank Marino- Ain't dead yet ( hele 'Power of Rock and Roll'-cd is killer)
Revelations- Rhandy Rhoads( tevens hele cd Blizzard of Ozz)
Michael Schenker- Lost Horizons ( moet ik nog zeggen hele cd ? :razz: )
Marty Friedman's solocd met Kitaro- geheel mijn favoriete solo
Window of my eyes- Eelco Gellink t.t.v Muskee
Heleboel van het Rosenberg Trio
Zie ook Paco de Lucia.
Eeerste paar cd's van Malmsteen
Voodoo Chile' in de Vaughan-versie
Tribute to Jimi Hendrix- Paul Gilbert ( geheel ,eigenlijk nagenoeg alles van deze meneer- huidig favoriet in de categorie'modern')

Ik kan nog wel ff doorgaan maar ga nu ff aan de afwas :cry:

Grtz Richard

Harry
4 juli 2003, 14:00
Er is geen solo van Kurt Cobain die de gemiddelde gitarist op dit forum NIET kan spelen. Ik heb wel respect voor de solo's die hij bedenkt, maar niet voor de manier waarop hij ze speelt. Hij is dus zeker niet alles...

Van Metallica van ik 'Ride The Lightning' en 'Unforgiven' hele sterke solo's

het gaat niet om moeilijk, je kunt een 'simpele' solo toch wel mooi vinden.

Yasha Lalamolo'uku
4 juli 2003, 15:11
Hey!!!!!!!!!!
Wat ik een betere solo vind is "Once Were Warriors" van Tama Renata uit Nieuw-Zeeland. Het is de titelsong van de film Once Were Warriors.
Echt te gek!!! 8-)
Helaas is de complete tab NERGENS op internet te vinden....

Harry
4 juli 2003, 16:19
Hey!!!!!!!!!!
Wat ik een betere solo vind is "Once Were Warriors" van Tama Renata uit Nieuw-Zeeland. Het is de titelsong van de film Once Were Warriors.
Echt te gek!!! 8-)
Helaas is de complete tab NERGENS op internet te vinden....

mooie film ook

Kitaarhiero
4 juli 2003, 20:55
Er is geen solo van Kurt Cobain die de gemiddelde gitarist op dit forum NIET kan spelen. Ik heb wel respect voor de solo's die hij bedenkt, maar niet voor de manier waarop hij ze speelt. Hij is dus zeker niet alles...



Volgens mij bedoelde wanna1 dat sarcastisch.
Maar het gaat er ook niet om of wij de solo's na kunnen spelen of niet, of hoe die man ze speelde, het gaat om hoe de solo's klinken.

jaywalker
4 juli 2003, 22:11
Stevie Ray Vaughn natuurlijk!!!.

Zijn little wing versie duurt 6:50. Is gebaseerd op de eerste 30 seconden littlewing van jimmie hendrix. Als je deze 6:50 minuten exact op de zelfde manier zoals Stevie het doet kan spelen. Dan wil ik je tenen wel kussen :razz: . Anyway Stevie Ray Roeleerd SRV!!!

The edge zijn solo's (u2) zijn ook altijd rete ruig. En John van The rede hete chillie koncarne pepers kan ook tyfus goed soleren (vooral met gevoel).

Electrical Storm
5 juli 2003, 20:52
@Kitaar:
Weet ik wel, alleen Wanna1 zei dat hij Kurt alles vond. Nu is een mening een mening, alleen mijn mening is dat Kurt niet alles is. Ik vind zijn solo's vaak best goed, (daar ga ik dus ook niet tegenin) maar ik vind hem niet alles

Ohzoso
5 juli 2003, 21:04
enkele favs (live uitvoeringen):
Michael Schenker-lights out(UFO/strangers in the night)
Jimmy Page-immigrant song(BBC)
Rory Gallagher-last of the independants(stage struck)
Jimi Hendrix-stone free(the Jimi Hendrix concerts)
Laurie Wisefield-lorelie(live dates-2)
Robert Fripp-three of a perfect pair(K.C.at Nakano Plaza `96)
Ted Nugent-wangdangsweetpoontang(gonzo)
ennogveelmeer.....

Kitaarhiero
6 juli 2003, 14:02
@Kitaar:
Weet ik wel, alleen Wanna1 zei dat hij Kurt alles vond. Nu is een mening een mening, alleen mijn mening is dat Kurt niet alles is. Ik vind zijn solo's vaak best goed, (daar ga ik dus ook niet tegenin) maar ik vind hem niet alles

en gelijk heb je. Cobain is zeker niet alles.

giovan
9 juli 2003, 00:16
Ordinary world van duran duran.
Solo zoals een solo moet zijn : beklemtonen en er tussenuit springen.
Niet bijzonder moeilijk maar bijzonder mooi.

Tevens
prince - purple rain
en meest aparte introsolo: van halen - fair warning

Bigfoot414
9 juli 2003, 02:25
[quote="
The edge zijn solo's (u2) zijn ook altijd rete ruig. En John van The rede hete chillie koncarne pepers kan ook tyfus goed soleren (vooral met gevoel).[/quote]

Oh..gelukkig, ik dacht dat jullie John Frustratie over zouden slaan, maar als je bedenkt dat hij veel van zijn solo's ter plekke verzint, kan je toch bijna niet anders dan bewondering opbrengen voor die gast?

Ook veel solo's van Kim Thayil (ex-Soundgarden voor de cultuurbarbaren)
liggen lekker in het gehoor. Luister bijvoorbeeld naar Fell on Black Days of Spoonman en dan hoor je het vanzelf.

Voor mijn part hoeven gitaristen niet zo snel te spelen dat hun plectrum onder hun vingers weg smelt, het moet wel speelbaar blijven natuurlijk.

helleke
9 juli 2003, 22:37
Hmmmm....was nou weer een vette solo?? In ieder geval vind ik de solo in Under a Glass Moon van Dream Theater 1 van de mooiste die k ooit heb gehoord.Dat doen hem er maar weinig na kan ik je zeggen....

Polytheme Pam
9 juli 2003, 22:40
Another Brick in the Wall - David Gilmour.....het ultieme stratgeluid....

closure
10 juli 2003, 09:18
slayer - angel of death
slayer - antichrist
veeeel iced earth

Lacrymosa
11 juli 2003, 12:36
Pain of Salvation : Used

Dream Theater : heel Metropolis 2, voornamelijk het hele stuk rond The Spirit carries on, en natuurlijk heel A Change of seasons

CheerS!!

geertenno
11 juli 2003, 13:54
Neil Young - Like a hurricane
Rhandy Roads in Crazy Train van Ozzy.

the joshua tree
11 juli 2003, 14:39
i could have lied - RHCP

stom van jullie dat die er nog niet bij staat :???:

Bates15
11 juli 2003, 15:50
EvH's solo op Beat It van M. Jakson is toch echt wel heftig...

Polytheme Pam
11 juli 2003, 15:57
EvH's solo op Beat It van M. Jakson is toch echt wel heftig...

inderdaad...alleen jammer dattie vals is..... :razz:

shredneck
11 juli 2003, 23:04
Alle solo's van Jeff Loomis (Nevermore) en erg veel solo's van James Murphy (Ex Obituary,Ex-Konkhra,Ex-Cancer,Disincarnate en Solowerk)

Murphy is echt overal uit te halen, die gast heeft een onwijs eigen stijl. Het is dan wel een zgn "shredder" maar hij heeft zeker een eigen stijltje en is niet het zoveelste neoklassieke "wonder" waar niemand op zit te wachten als uit bv de Shrapnel periode.

Ic3gl0vE
11 juli 2003, 23:13
Nevermore is erg mooie muziek

shredneck
11 juli 2003, 23:25
Zekers!


Enemy's(spelling?) of Reality komt eraan, blind kopen uiteraard!

helleke
14 juli 2003, 10:40
Zekers!


Enemy's(spelling?) of Reality komt eraan, blind kopen uiteraard!

K heb m al :D . Weliswaar van Kazaa af gerukt maar kon niet langer wachten :wink: Koop m natuurlijk wel als hij officieel uit is.
Klinkt natuurlijk weer als de spreekwoordelijke tiet. :razz:

josh.vandenberg
20 juli 2003, 22:57
Goede solo's hè,
Nou eigenlijk alles van VAN HALEN,heel erg veel van Queen,Ace frehley,shock me en rip it out. Hendrix ,maar dan meer studio,live stonden zijn gitaren vaak vals en dat vind ik niet mooi.Angus Young solo's.

Ja,ik ben een oude rocker.Gelukkig wel

FNaRK
21 juli 2003, 12:26
:???: Ace Frehley ????????

hmm, ik ben ook een ouwe rocker maar Frehley kan me niet echt bekoren, sterker nog, ik vind hem meestal een aanfluiting :(

Barret Wallace
21 juli 2003, 12:27
the neo classical part from mabal

BLOK182
21 juli 2003, 14:21
Richie Sambora heeft een paar brute solo's, bijv. die van Dry County, dan lopen de rillingen me over de rug. Ook het laatste soleerstuk van Speedway of Nazareth van Mark Knopfler (sailing to philadelphia) vind ik freaking briljant, das een echte aanrader, die toon, wauw!

josh.vandenberg
21 juli 2003, 22:43
[quote="roadkill"]:???: Ace Frehley ????????

hmm, ik ben ook een ouwe rocker maar Frehley kan me niet echt bekoren, sterker nog, ik vind hem meestal een aanfluiting

Probeer die shock me solo maar eens met de gespeelde feel te spelen,ace zijn solo's zijn wel zeer goed opgebouwd.Hij weet bij het begin al wat de laatste noot zal zijn.zZijn opvolgers waren technischer maar waarom klinkt het met ace veel grootser en waarom blijft zijn solo hangen.Hij heeft wel wat.Ook al is het misschien niet cool in sommige kringen om te zeggen ,maar Kiss is wel degelijk een topper.30 jaar lang

Ic3gl0vE
21 juli 2003, 22:58
Ik vind die solo van Kiss' I was made for loving you ook nog altijd vet.

Baker
22 juli 2003, 17:36
De solo der solo's.....Eruption van Van Halen...... :zz:

Ik ken iemand die hem kan spelen, en die zit ook nog es bij ons in de band!!! Maar goed, die is dan ook geboren met een gitaar in z'n hand. Conservatorium, je kent het wel. Hij gaat hem zelfs misschien gebruiken bij zijn afstudeerproject!!

Kramerman
22 juli 2003, 21:15
beste solo allertijden vind ik nog wel het stuk vanaf 3 minuten op werdup (eigen nummer, egotripper=me :D:D) hier te downloaden http://onlinerock.com/musicians/negativek3fan

maar even serieus, heb geen favoriete solo.
ik hoop dat dat ironisch bedoeld was want het klinkt nogal crappy vind ik ...had je gedronken of een joint in je mond toen je dit speelde ?

zelf heb ik ook al wat uitgeprobeerd http://www.geocities.com/extremewillem/yngwiesolo.wav
maar van malmsteen vind ik anguish and fear niet slecht, ook slash in sweet child o mine is een leuke, manowar met spirit of the wheel klinkt leuk...

Barret Wallace
22 juli 2003, 21:51
hey dude ik zou graag je solo willen horen maar de link werkt niet>

Kramerman
23 juli 2003, 12:27
momentje , ik ga ze ook op zo'n onlinerock-site zetten , die laten iets meer traffic toe dan die klote geocities. ik zal u een PM sturen als 't zover is

greetz

Harry
23 juli 2003, 12:37
beste solo allertijden vind ik nog wel het stuk vanaf 3 minuten op werdup (eigen nummer, egotripper=me :D:D) hier te downloaden http://onlinerock.com/musicians/negativek3fan

maar even serieus, heb geen favoriete solo.
ik hoop dat dat ironisch bedoeld was want het klinkt nogal crappy vind ik ...had je gedronken of een joint in je mond toen je dit speelde ?

zelf heb ik ook al wat uitgeprobeerd http://www.geocities.com/extremewillem/yngwiesolo.wav
maar van malmsteen vind ik anguish and fear niet slecht, ook slash in sweet child o mine is een leuke, manowar met spirit of the wheel klinkt leuk...

en wat meer respect voor Negative K3 fan aub, hij is een gewaardeerd lid van dit forum!!!

Kramerman
23 juli 2003, 12:46
sir yes sir

Harry
23 juli 2003, 13:41
sir yes sir

zo mag ik het horen. Maar in ieder geval: welkom op dit forum!

Kramerman
23 juli 2003, 13:49
danku, en wat een intrede :D

Harry
23 juli 2003, 13:57
danku, en wat een intrede :D

maar verder is het hier best gezellig hoor :razz:

Barret Wallace
23 juli 2003, 14:54
en wat meer respect voor Negative K3 fan aub, hij is een gewaardeerd lid van dit forum!!!

PARDON? veel mensen hier haten hem als de tering
Hij is iemand die zogenaamd alles beter weet maar nooit met eigen shit komt en 80% onzin uitkraamt en dan heb ik het niet over de posts in offtopic

Harry
23 juli 2003, 15:04
en wat meer respect voor Negative K3 fan aub, hij is een gewaardeerd lid van dit forum!!!

PARDON? veel mensen hier haten hem als de tering
Hij is iemand die zogenaamd alles beter weet maar nooit met eigen shit komt en 80% onzin uitkraamt en dan heb ik het niet over de posts in offtopic

en van jou moeten ze ook afblijven!!!

renier
25 juli 2003, 21:14
om even weer on topic te komen:

mijn keuze:

nr 1.: Mark knopfler - brothers in arms (live on the night tour)
nr 2.: Steve lukather - Jake to the bone (toto cd kingdom of desire)
nr 3.: eddie van halen - beat it (van michael jackson)
nr 3.: Carlos Santana - Samba Pa Ti
nr 4.: Kings X - It's Love
nr 5.: Steve Vai - erotic Nightmares

en nog vele....

schwantz
22 augustus 2003, 17:27
Jongens? wat gebeurt hier? waar is John Petrucci (dream theater)
:???:

Bassie79
22 augustus 2003, 18:44
Pink Floyd - Shine on you crazy diamond

MarshallSG
22 augustus 2003, 20:26
Motorpsycho - flick of the wrist vind ik erg lekker klinken

m^rton
3 september 2003, 21:52
Ik zie dat er onder gitaristen ook al word gevraagd naar solo's.
Niet gezien, en die is al geplaatst toen ik nog niet eens lid was hier. Maargoed, ik ga daar even een kijkje nemen want daar zijn veel meer reacties!

hadv
10 september 2003, 22:54
Zappa was in ieder geval altijd erg creatief
Mijn favoriete solo, een heel nummer lang (4:17), is Black Napkins van het album Zoot Allures.
Af en toe als ik thuis zit te werken zet ik Shut up and play your guitar op, inderdaad, 2 cd's instrumentaal. Meestel kom ik niet verder dan 1 cd, want het is af en toe ook wel heel erg erg

Ook ouwe bluesknakkers ben ik gek op, John Lee Hooker, woooow
En een intussen oude, maar toen ik het voor het eerst hoorde nog jonge knakker: Jimmy Page in Whole Lotta Love
& sorry, ik geef het toe :-D , 1 nummer van Cream (Eric Clapton): de live-uitvoering van Crossroads op hun afscheidsconcert in the royal albert hall (ik heb horen vertellen dat Eddy van Halen daardoor is geinspireerd, maar er wordt wel meer geluld)
Jimi H
u merkt het, ik ben niet meer 1 van de jongsten :-D :-D :-D

john.3001
11 september 2003, 15:39
Angus Young ~ Shake a Leg => dat hele liedje is bovendien geweldig...

Surferboy
11 september 2003, 15:50
ehm....ik vind de Nothing Else Matters solo erg mooi, zal vast niet enorm moeilijk zijn maja.............en verder de solo's in One en Sanatarium vind ik mooi.....en die zijn niet enorm makkelijk hoor......gitaarleraar van een vriend van me (conservatorium, de leraar :roll: ) die kreeg de Solo van Sanatarium er niet uit.......en aangezien de meeste punk-bands dat ook niet lukt...(niet dat punkband-gitaristen zo goed zijn, maar ze kunnen iig muziek maken...) lijken ze me niezo enorm makkelijk......

Fatality
22 september 2003, 20:52
en wat meer respect voor Negative K3 fan aub, hij is een gewaardeerd lid van dit forum!!!

PARDON? veel mensen hier haten hem als de tering
Hij is iemand die zogenaamd alles beter weet maar nooit met eigen shit komt en 80% onzin uitkraamt en dan heb ik het niet over de posts in offtopic

Ik houd van Lennart!! :dontgeti:

Negative K3 fan
22 september 2003, 21:30
en wat meer respect voor Negative K3 fan aub, hij is een gewaardeerd lid van dit forum!!!

PARDON? veel mensen hier haten hem als de tering
Hij is iemand die zogenaamd alles beter weet maar nooit met eigen shit komt en 80% onzin uitkraamt en dan heb ik het niet over de posts in offtopic

maar ik kan niet tegen cliché en kinderachtige jaloerse reacties

Rizz
24 juni 2012, 10:40
Ff een dikke bump, ben gek op solo's! Dus hieronder een paar van mijn favorieten:

Vanaf 2:25


http://www.youtube.com/watch?v=F2Mw9gjpYHs

Vanaf 4:34


http://www.youtube.com/watch?v=RgEwEfIMfE8

Rizz
24 juni 2012, 10:40
http://www.youtube.com/watch?v=jaoH25TaM-c

Maar dan de cd-versie, die loopt beter :D

piker
24 juni 2012, 12:16
http://www.youtube.com/watch?v=ifp_SVrlurY

While my guitar gently weeps is al eens gepasseerd maar deze versie is met prince. Wat een showman! Solo begint rond 3min30. Niet zo vernieuwend maar waar zou hij zijn gitaar naartoe smijten? En de manier waarop hij van het podium stapt! Schitterend!

Rizz
24 juni 2012, 12:35
http://www.youtube.com/watch?v=ifp_SVrlurY

While my guitar gently weeps is al eens gepasseerd maar deze versie is met prince. Wat een showman! Solo begint rond 3min30. Niet zo vernieuwend maar waar zou hij zijn gitaar naartoe smijten? En de manier waarop hij van het podium stapt! Schitterend!

Die is wel vet, ja! :ok: Hij smijt 'm ws. naar dezelfde vent die 'm weer overeind duwt in het midden van de solo... Idd wat een show!

De versie van Toto vind ik toch beter, maar dat komt ws. ook omdat ik erbij was.. Het kippenvel stond live al hoog, ik krijg nog steeds rillingen van die solo...

daghengst
25 juni 2012, 09:06
Rihanna - California King Bed

tidalwave_sideburns
26 juni 2012, 08:14
Ik krijg altijd kippenvel van de solo in "Who wants to live forever", direct vanaf die eerste noot. Nu ik het neertype begint het al, :D.

En deze solo, vanaf 1:39


http://www.youtube.com/watch?v=EZiyBfBtYPo

En godverdomme wat een tone.

Triggy
27 juni 2012, 00:32
JAAH, dat is ook de reden dat ik Gretsch speel ..:cheerup::rockon:
Mij old time favorite : Thin Lizzy album : Live and dangerous, de solo's in Still in love with you
Scott Gorham en Brian Robertson op hun best!!!

JGD
6 juli 2012, 21:44
Pantera - Im Broken

YEAH!!!!!!!!!!!!

Gearjunkie
21 juli 2012, 13:35
Al wat jaren geleden had ik dat nummer op mijn mp3 speler, ook een live opname. Deze klonk echter veel meer Gary Moorisch en vond ik deralve nog veel mooier dan de originele versie. Helaas nooit meer teruggevonden...

Mr.Fingers
21 juli 2012, 23:17
http://www.youtube.com/watch?v=2AIQeMvp5Ew

Robertson laat z'n strat alle hoeken van het podium zien. Heerlijk nummer, en coole solo!

terrasbeest
21 juli 2012, 23:30
Ook gewoon een cool nummer :


http://www.youtube.com/watch?v=8CG9K3IJyOs

terrasbeest
21 juli 2012, 23:35
De Maestro :


http://www.youtube.com/watch?v=hAXzI99GgeI

beruk
21 juli 2012, 23:36
http://www.youtube.com/watch?v=lIL1nNLGPMQ&feature=g-all-c
Vanaf 3.44. Jim Hall, meester van het verfijnde jazzspel

terrasbeest
21 juli 2012, 23:47
http://www.youtube.com/watch?v=WfM6nRVBvGs

beruk
21 juli 2012, 23:48
Al het dan ruig moet, dan is mijn held fast Eddy Clarke!!!!!!:rockon::rockon:

http://www.youtube.com/watch?v=cM_vtwlQAN0
Ik kan niet kiezen, daarom maar een half uurtje beuken met Eddy!!!!!

http://www.youtube.com/watch?v=YVlxCA6lRKY&feature=related

terrasbeest
22 juli 2012, 00:00
Jeff Beck, zowat alles van de man:lovelove:

Justinschut
24 juli 2012, 21:59
Deze blijft awesome :D


http://www.youtube.com/watch?v=MDKL8Gp8vUo

j3r03n
24 juli 2012, 23:57
Twee functionele, ritmische en melodieuze solo's die mij erg inspireren, uit:

Jimmy Eat World - The Middle (solo: http://www.youtube.com/watch?v=-4QP5jsrAaA#t=2m04s)

The Kooks - She Moves In Her Own Way (solo: http://www.youtube.com/watch?v=pquhYpGHrlw#t=2m04s)

Haha, ze beginnen allebei op 2:04 minuten. Dat kan geen toeval zijn!

nak
25 juli 2012, 11:23
Mijn favoriete kippenvel solo: Y&T I believe in you.

JGD
25 juli 2012, 12:28
Deze dan:
het nummer Evil Ways van Obituary.
Ze hebben/hadden (?) Ralph Santolla op de leadguitar.
En koelajoek wat kan die man spelen!!!

Check de intro solo en later de hoofd solo
Technisch lekker knap maar toch bluesy en soulfull.
Het is precies deze combi tussen Dimebag-achtig bluesy en Malmsteen-achtig klassiek & technisch die ik fantastisch vind (en probeer te benaderen zelf). Gaaf is dat, van die gitaristen die gewoon gaan voor mooi maar ook technisch stiekem heel goed zijn.
http://www.youtube.com/watch?v=GhZqs_jcMhU

Ace 1.15.19
25 juli 2012, 12:50
@ 1:55


http://www.youtube.com/watch?v=iauaDVVPGW8

Plant
25 juli 2012, 17:34
Beluister deze hele versie maar eens :) Solo opening en de lange solo op 5.23


http://www.youtube.com/watch?v=pd2whmhGelg

Rens Buursen
1 augustus 2012, 20:41
Als ik als nederig lid ook mijn favoriet kwijt mag, bij deze:


http://www.youtube.com/watch?v=fUxZapn9Dc0

Vanaf 3:00. Op CD is de kwaliteit aanzienlijk beter :(

Ace 1.15.19
1 augustus 2012, 21:05
Die noot op 2:51 heb ik altijd al zo ontzettend geweldig gevonden! Helaas hoor je die live niet. Sowieso is de intro al geniaal. Ook gaaf dat Izzy en Slash de solo delen bij dit nummer. Ze doen het beide goed!


http://www.youtube.com/watch?v=ssTJuEDeikI

michke
6 augustus 2012, 07:44
Ik weet dat het niet de beste of vetste solo is maar integendeel , ongetwijfeld één van de makkelijkste solos ever dus please, bespaar me de negatieve commentaar over groep of gitarist maar ik heb altijd de o zo simpele solo uit " Come as you are" super gevonden !

bass blom
6 augustus 2012, 09:14
steeds zie ik dit topic langskomen.
de enige solo, nouja, joe doet meestal hele nummers solo :D
is voor mij deze, niet echt ruig maar bomvol energie :p

http://www.youtube.com/watch?v=hd7QSWdymd0


http://www.youtube.com/watch?v=hd7QSWdymd0