PDA

View Full Version : Nieuwe amp; Engl Gigmaster 15



Yngwie79
13 oktober 2012, 14:33
Na veel luisteren op youtube en een paar verschillende buizentopjes geprobeerd te hebben is dit 'm geworden. Heerlijke respons, lekker karakteristiek en superlekkere ronk erin. En ik wilde niet eens een scheurbak ;)

http://dereisfotograaf.nl/DL/tmp/engl.png

Hendriks
13 oktober 2012, 15:05
Gefeliciteerd , hij ziet er in ieder geval schattig stoer uit. Veel plezier ermee.

macwilliams
13 oktober 2012, 15:22
Een ENGL hoe groot of klein die ook is is altijd :ok:

Midwolda
13 oktober 2012, 15:45
Fraai krachtpatsertje, zou ik ook wel lusten.
En wie heeft er nou meer nodig dan 15 watts aan buizenpower? (theorethorische vraag)
Wat voor cab/speakers zet je er onder?

tommus42
13 oktober 2012, 16:47
Donders wat maken ze leuke spullen tegenwoordig, mooi die powersoak:strat:.

Brewskie
13 oktober 2012, 16:56
Mooi ding. Zeker met die powersoak, inderdaad, zoals tommus42 zegt.
Ik heb even wat reviews geluisterd, maar de clean headroom lijkt afwezig. Wat voor kast gebruik je ?

muziekschuur
13 oktober 2012, 20:08
Echt een powersoak? De bouwkwaliteit is adembenemend zo te zien.

Thiez
13 oktober 2012, 20:24
Zeer fraaie dingetjes inderdaad. Tijd geleden de combo geprobeerd, viel wat tegen. maar toen we hem aansloten op een 2x12 cab was het zeker een gaaf ampje.

Yngwie79
13 oktober 2012, 21:59
Een vol breed clean geluid heeft-ie inderdaad niet echt. Maar met een strat sprankelt het meer dan voldoende! Ik heb 'm nu over een 1x12 V30 (open back) (mijn line6 staat op de andere V30). Misschien ruil ik een van die kastjes in voor een andere speaker voor de variatie. Weet alleen niet wat dan in aanmerking zou komen. Powersoak is zeker nuttig, maar op 1W issie nog steeds keihard; de sweetspot zit er in een rijtjeswoning niet in ;)

dabber
14 oktober 2012, 23:20
Ik heb me vorige week dezelfde aangekocht (tweedehands).
toen ik er mee thuiskwam en ik hem op mijn london city cabinet 4x12 aansloot zag ik dat de powersoak enkel werkt op 8 ohm,en lc cabinet is 16 ohm.er is wel een aansluiting voor de 16 ohm kast maar kan de powersoak niet gebruiken,zit gelukkig wel een goede mastervolume op.
Ben geen kenner,maar vind de sound wat er nu uit het cabinet komt echt wel goed.
Heel clean is het niet,maar dat hoeft voor mij ook niet,anders plug ik de london city dea 100 wel in,die gaat op stanje 1 loeihard en loepzuiver.
al met al zeer tevreden over deze versterker.
veel plezier ermee.
Mvg geert

Yngwie79
15 oktober 2012, 19:38
Dus jij hebt hem net voor mijn neus van marktplaats gekaapt? :p Ik heb 'm nu nieuw 'moeten' kopen ;)

Denk dat die powersoak alleen op 8ohm werkt doordat deze top hetzelfde is als de combovariant; die heeft een 8ohm speaker. En wie wil er nu een powersoak op een 4x12 :D Maar je hebt gelijk dat ze dat duidelijker in de specs moeten vermelden.

arjanb01
15 oktober 2012, 19:51
Engls zijn qua prijs kwaliteit in elke range de beste op de markt vind ik. Sowieso het mooiste leadgeluid uit een amp. Heb zelf de engl thunder en vanwege de goeiemaster volumepot zeer bruikbaar thuis. En live mooi gedefinieerd ook op hoge gainstanden! Prikt mooi door de mix.