PDA

View Full Version : FAQ electrische gitaren deel II



telecastermaster
16 juni 2003, 13:35
Ik zie dat de FAQ (terecht) gesloten is.

Ik mis echter toch een aantal essentiele elementen in de FAQ. Een van de meest gestelde vragen hier is van beginners welke electrische gitaar ze moeten kopen. Hierover mis ik echt essentiele informatie. Ik denk dat daar wat meer aandacht aan besteed zou moeten worden. M.i moet er iets worden opgenomen over:

1) Verschil Telecaster -Stratocaster - Les Paul
2) Verschil tussen Fender gitaren (Made in USA, Japan , Mexico, Korea etc). Wellicht ook iets over Gibson - Epiphone
3) Welke electrische gitaar moet ik kopen als beginner. (volgens mij de meest gestelde vraag hier.)

mijn 2 eurocenten

Soulflyhigh
16 juni 2003, 13:44
En misschien een globale indeling van elementen want hier worden ook een heleboel vragen over gesteld.

sebass
16 juni 2003, 19:41
Als jullie daar een goed stukje van hebben dan pas ik het er wel in. Er moeten ook nog veranderingen in en de bedoeling is ook dat mensen commentaar kunnen geven over wat er nog ontbreekt, hetgeen jullie nu doen. Dus als jullie daar een duidelijke uitleg van kunnen geven van bijvoorbeeld de verschillende modellen dan zet ik het er wel in.

Zilph
5 februari 2004, 13:14
Ik had ook nog een (wellicht) faq...

Waar dient de pook op het onderstaande plaatje voor? Zit net een paar filmpjes van Steve Vai te begluren, en hij zit echt constant aan dat ding te sjorren. Waarom :???:

http://www.chinkii.com/uploads/album/misc/waardientditvoor.JPG

Rubenios
5 februari 2004, 13:30
probably omdat hij geen vrouw heeft...

pook heet btw tremolo :P

Nielsje
5 februari 2004, 13:40
weer fout

das de tremolo arm...

die zit vast aan de brug, en die kan je bewegen.
zitten onder de gitaar veren aan vast, en zo kan je dus door hem op en neer te bewegen je snaren respectievelijk oprekken of laten zakken in spanning, waardoor dus je toon hoogte verandert..

beetje vreemd is wel, dat iedereen dit een tremolo noemt, terwijl tremolo verandering in volume is, en vibrato verandering is in toon hoogte..

hadv
5 februari 2004, 13:58
Niels,

je hebt helemaal gelijk, het is vibrato
de reden dat het tremolo wordt genoemd is dat de meeste (mannelijke) gitaristen voor geen goud willen toegeven dat ze met een vibrator aan het spelen zijn

:razz: :razz: :razz: :razz: :razz: :razz: :razz:

Punt
5 februari 2004, 14:00
Laten we hem dan vanaf nu vibrator noemen :)

Anavrin
5 februari 2004, 14:08
Ik zie dat de FAQ (terecht) gesloten is.

Ik mis echter toch een aantal essentiele elementen in de FAQ. Een van de meest gestelde vragen hier is van beginners welke electrische gitaar ze moeten kopen. Hierover mis ik echt essentiele informatie. Ik denk dat daar wat meer aandacht aan besteed zou moeten worden. M.i moet er iets worden opgenomen over:

1) Verschil Telecaster -Stratocaster - Les Paul
2) Verschil tussen Fender gitaren (Made in USA, Japan , Mexico, Korea etc). Wellicht ook iets over Gibson - Epiphone
3) Welke electrische gitaar moet ik kopen als beginner. (volgens mij de meest gestelde vraag hier.)

mijn 2 eurocenten
bij 1) SG, tenminste, ik zie de SG altijd als de Telecaster van Gibson, waar de Les Paul de Strat van Gibson is (eigenlijk alleen afgegaan op de populariteit vd modellen)

sebass
5 februari 2004, 15:15
Ja faq is gesloten maar ik heb er wel een ander topicje voor geopend. Die staat er boven "faq: toevoegingen c.q. verbeteringen". Daar kunnen verbeteringen of ontbrekende dingen worden vermeld. Aanvullingen zijn zeer welkom. De faq is inderdaad niet geheel compleet.