PDA

View Full Version : 3 fender stratocaster pickips, maar welke is welke?



savale
12 oktober 2012, 18:11
Ja heel handig... Ik heb hier 3 pu's. Ik heb er één van 5,65 kOhm, een van 5,72 kOhm en eentje van 5,66kOhm. Ik zie optisch helaas verder niet echt verschil, dus ik vroeg me af is er nog een manier om er achter te komen welke origineel de neck / middle / brug PU was?
De PU's komen trouwens uit een japanse fender van 1983

barno
12 oktober 2012, 18:39
ik zou gewoon laagste output voor neck nemen, hoogste brug, er zit voor de rest geen speciale positie magic in :)

Kakihara
12 oktober 2012, 19:03
De verschillen zijn zo klein dat het volgens mij niet veel uitmaakt in welke volgorde je ze steekt.

Tabula Rasa
12 oktober 2012, 22:44
Zit waarschijnlijk wel verschil in. Het middelste element is het element dat de twee andere aantrekt als je polen tegen polen probeert te drukken. De twee andere elementen, hals en brug zullen elkaar afstoten.

Tabula Rasa
12 oktober 2012, 23:36
Aanvulling: als er verschil in draadlengte zit kan dat duiden op het brug of bhet halselement.

savale
17 oktober 2012, 16:35
De draadlengte gaf inderdaad mooi aan welke waar heeft gezeten. Ik zal jouw verhaal nog even checken Tabula! Bedankt!

Tabula Rasa
17 oktober 2012, 16:41
De draadlengte gaf inderdaad mooi aan welke waar heeft gezeten. Ik zal jouw verhaal nog even checken Tabula! Bedankt!

kan ook heel simpel met een kompasje. Je houdt het kompas erbij en bij twee van de elementen zal de wijzer er naartoe wijzen, of juist ervanaf. Het middelste element is het enige element dat de wijzer de andere kant op doet draaien.

stijnkenens
18 oktober 2012, 00:28
Soms zie je ook aan de kleur van de draadjes welke het midden element is: daar zitten de kleuren andersom, zodat de spoel in de andere richting draait !


s.

Chris Winsemius
19 oktober 2012, 16:13
middelste element met pooltjes en winding omgedraaid is alleen bij rw/rp-sets of toeval als de elementjes uit verschillende sets komen
(zelf meer liever heb van niet; geen reversed whatever gedoe en dan gewoon meer openheid, meer 3D en meer sustain)

in dit geval lijkt mij klank/draadlengte het belangrijkste; gewoon proberen dus

inpedantie hoeft niet altijd wat over output te zeggen; dat is namelijk van veel meer factoren afhankelijk