PDA

View Full Version : is het 't waard om een pedaal aan te schaffen?



Yorick27
12 oktober 2012, 12:08
hallo mensen,
ik speel nu al 4 jaar gitaar maar heb nog geen pedaal, ik vraag me telkens af of het geen verspilling van geld word...? kan iemand mij een beetje advies geven?
alvast bedankt.

groetjes, Yorick

D3nnis
12 oktober 2012, 12:16
Die vraag kun je alleen zelf beantwoorden denk ik!

Als je 4 jaar speelt, en geen pedalen hebt, dan is dat niet een probleem of zo!
Als jouw geluid je zonder effecten bevalt, mooi zo laten, dan heeft het geen zin om effecten te kopen, alleen om ze te hebben.

Wat je je kunt afvragen is of je anders wilt klinken, of iets mist in je geluid, en zo ja, wat mis je dan?
Oftewel: als je al een effectpedaal zou willen, over wat voor effect (of effecten) gaat het dan?

Welke gitaargeluiden vind je mooi, wat voor muziek speel je, enz...

Harry
12 oktober 2012, 12:26
precies, een pedaal aanschaffen is geen verplichting, dat doe je omdat je het nodig vindt. Als je zonder kunt is het geldverspilling om er een te kopen.

Einzeln
12 oktober 2012, 12:45
Ik weet niet helemaal hoe ik je vraag moet opvatten. Vraag je naar de zin van pedalen. Of naar de zin van pedalen kopen. De zin van pedalen bezitten. Wat pedalen doen voor je zelfbeeld.

Natuurlijk wordt dit een geldverspillende hobby. Want na 1 pedaal stopt het niet. Ik schat dat dat iedereen hier tientallen pedalen in bezit heeft, of heeft gehad.

Maar misschien kun je wat specifieker zijn. Waar ben je precies bang voor? Een tip: bekijk eens de website van www.proguitarshop.com. Ze hebben de pedalen daar helder verdeeld in categorien en flink wat video's die het resultaat van pedaalgebruik goed demonstreren.

lindstrom
12 oktober 2012, 13:06
Ik heb jaren zonder pedalen gespeeld en altijd gedacht dat die dingen onnodig waren.