PDA

View Full Version : Fender Champ 5112 ??



SBe
12 oktober 2012, 10:52
Na een toch wel vrij lange zoektocht naar een tweed Champ, tweedehands natuurlijk, eindelijk één gevonden.

Maar...

Ik vond deze op 2dehands.nl, "Fender Tweed champ handwired" zei de advertentie.
Deze persoon gecontacteerd en afgesproken. (een dikke twee uur rijden, maar dat hebben we er voor over)
Bij mijn aankomst zag ik meteen dat het om een grotere champ ging, met een 12" speaker in.
Ik was er mij niet van bewust dat deze ooit door Fender gemaakt waren maar de verkoper verzekerde mij dat dit een zeer beperkte oplage was, hij had deze enkele jaren eerder gekocht bij Muzikaza in Roermond.
Even getest en inderdaad een zeer typische champ sound maar met wat meer volume en headroom door de grotere cabinet en speaker.
Zeer onder de indruk van de sound, even onderhandeld over de prijs en meegenomen - heel vriendelijke man en de amp in nieuwstaat.
Eenmaal thuis wou ik er wel het fijne van weten en ben ik beginnen opzoeken. De winkel waar hij gekocht is geweest is ondertussen failliet... hier geen info te verkrijgen dus.
Het enige van info dat ik kan vinden, en waar ik steeds weer bij uitkom is bij Victoria amps, zij hebben een tweed model dat 5112 noemt, met exact dezelfde specs als mijn nieuwe aanwinst, zelf dezelfde Eminence Legend speaker.
Ik heb dus serieus mijn twijfels of dit wel een Fender is, op zich maakt het mij niet uit maar ik zou het wel willen weten.
Ook het logo lijkt mij ook niet 100%, bij alle tweeds van Fender dat ik kan weervinden ziet het logo er anders uit.
Ik heb hierna weer contact gehad met de verkoper en deze verzekerde mij nogmaals dat hij deze als Fender Champ gekocht heeft bij bovenvermelde winkel, het staat zo op zijn factuur.
Op de kwaliteit kan ik eigenlijk niets aanmerken, zeer sterk en mooi gemaakt, zelfde met de bedrading etc.. ziet er allemaal zeer professioneel uit.
Ik heb er ook niet zo veel voor betaald dat ik mij moet zorgen maken om bij een her-verkoop met veel verlies te zitten (je weet nooit natuurlijk).

Ben er wel zeker van dat er hier kenners zijn die mij hier meer info over kunnen geven.
Hier zijn wat foto's (gsm pics)

http://i50.tinypic.com/suu1qe.jpg

http://i48.tinypic.com/157g701.jpg

http://i47.tinypic.com/1zgt0s7.jpg

http://i47.tinypic.com/esuh4h.jpg

arjanb01
12 oktober 2012, 11:12
Maak je geen zorgen, Fender of niet, deze hou je denk ik wel en als het voor de wederverkoop is, is Victoria amps nou niet bepaald een goeie doorverkoop. Wel kwaliteitsamps die Victoria's. Ga je blij mee zijn ! Staar je niet blind op the big F, er is zoveel mooier spul te koop !

peter_heijnen
12 oktober 2012, 11:33
Victoria is idd mooi spul, maar als het als F verkocht wordt, vind ik het de normaalste zaak van de wereld dat het ook F is.

SBe, heb je de factuur niet gezien/meegekregen? Anders mss een scan laten toesturen?

nico verduin
12 oktober 2012, 11:43
Maar het is volgens mij ook geen Victoria 5112. Andere weerstanden(deels metaal oxide, cement, koolfilm en Carbon composiet), Andere elco's, ander logo. Dit lijkt mij meer een zelfbouw kit van iemand. Elco over de 1K5 van V1 ontbreekt.

arjanb01
12 oktober 2012, 11:55
Vandaar de lage prijs dus, niks om je druk over te maken als die klinkt dan is het toch prima ? Dan moet je hem niet als wederverkoop artikel willen gebruiken toch ? Gewoon de weg op en helemaal aan gort spelen dat ding zodat de bekleding over 60 jaar helemaal smerig is, relic is en vol met bierglazen kringen -:)

guitarguru
12 oktober 2012, 11:56
Maar het is volgens mij ook geen Victoria 5112. Andere weerstanden(deels metaal oxide, cement, koolfilm en Carbon composiet), Andere elco's, ander logo. Dit lijkt mij meer een zelfbouw kit van iemand. Elco over de 1K5 van V1 ontbreekt.

Dan ben ik wel benieuwd of er niet teveel betaald is.. Zelfbouwkitje met Fender erop geplakt......

SBe
12 oktober 2012, 12:52
Maar het is volgens mij ook geen Victoria 5112. Andere weerstanden(deels metaal oxide, cement, koolfilm en Carbon composiet), Andere elco's, ander logo. Dit lijkt mij meer een zelfbouw kit van iemand. Elco over de 1K5 van V1 ontbreekt.

Had ik ook niet verwacht hoor, anders was het logo zeker wel ergens weer te vinden. Ik doelde enkel op de Victoria amps daar deze eenzelfde model bouwen.
Die Elco over de 1K5 van 1V die volgens u ontbreekt - waarvoor juist zit die er. (heb er geen verstand van dus vraag ik het liever even)

Het is in eerste instantie ook niet de bedoeling om hem door te verkopen hoor, klinkt heerlijk.
Het probleem zit er hem voor mij in dat er Fender op staat en het geen zal zijn. Ik heb geen aandelen bij Fender en ben er op zich ook geen grote fan van - dus dat maakt me niet zo veel uit.
Maar iets als een merk verkopen dat het niet is is gewoon heling, oplichting dus.
De verkoper houd zich sterk dat hij deze heeft gekocht bij Muzikaza, hebben ze daar dergelijke praktijken uitgehaald of was het de verkoper die een verhaaltje heeft verzonnen.
Moest hij deze verkocht hebben als zelfbouw amp had ik hem waarschijnlijk ook gekocht maar dan wel voor iets minder denk ik...
Ik betaalde hier een 500€ voor, als je weet dat een nieuwe champ een dikke 900€ kost leek dit mij een goede deal, geen idee wat zo'n setje kost om zelf te maken en hoe lang je hier aan bezig zal zijn.

nico verduin
12 oktober 2012, 12:52
't is zelfs geen standaard kit van iemand (Tone factory, TAD, Weber ed). FT elco's, 2 soorten CC weerstanden (grootste gedeelte Chinees 10%), Belton buisvoeten (lijkt mij geen TAD). Mogelijk had iemand zelf een chassis en cabinet en fibre board ergens gekocht en de rest zelf samengesteld. En dan als Fender verkopen. Versterker is niet zo oud. Vroeger kon je nog gewoon de originele logo's kopen :)

peter_heijnen
12 oktober 2012, 12:55
Ik wordt nog benieuwder naar die factuur.

B-stone
12 oktober 2012, 13:04
Je zou gearpro uit weert eens kunnen contacteren; na mijn weten is dick( gitaren afdeling muzikaza). Zelf zijn zaak als gearpro begonnen, hij zou het wel moeten weten of dat een versterker van muzikaza is.

Succes! Ziet er erg vet uit! Gefeliciteerd :D

SBe
12 oktober 2012, 14:08
Je zou gearpro uit weert eens kunnen contacteren; na mijn weten is dick( gitaren afdeling muzikaza). Zelf zijn zaak als gearpro begonnen, hij zou het wel moeten weten of dat een versterker van muzikaza is.

Succes! Ziet er erg vet uit! Gefeliciteerd :D

Heb deze zojuist een mailtje gestuurd.
Ben benieuwd...