PDA

View Full Version : zangmicrofoons van beyerdynamic



Rick trodat
11 oktober 2012, 17:14
Nu ken ik alleen de m88, wat een geweldige microfoons is. Maar ze zijn er in zo'n beetje alle prijsklasses. Heeft iemand hier ervaring mee?

The Bertman
11 oktober 2012, 17:46
Die gaat naar Recording.

Tunes
11 oktober 2012, 19:16
Ik heb alleen twee oudere types, de een weet ik zou het type niet voor maar is echt een hele fijne "open" microfoon.
De ander is een MCE 10, zo'n mini dasspeld achtig ding, en die is echt super. Ik moet er nog een klem bij bestellen en dan kan ik hem heel goed gebruiken voor akoestische gitaar en ik moet hem ook gaan testen met de snare drum.

Ik heb overigens ook een oudere audio technica die echt heel goed klink, ook erg mooi open.

Nu we het er toch over hebben, ik heb daarnaast ook nog 2 shure sm58, dat ding wordt overal gebruikt maar ik vind het echt een heel middelmatige microfoon. Ze klinken
(vergeleken met b.v. die audio technica) heel, heel erg mat.
Wat is dat toch dat dat ding zoveel gebruikt wordt ?

Han S
11 oktober 2012, 20:41
Beyer maakt geweldige microfoons. Hoe ze het flikken zouden andere fabrikanten graag weten, maar de zg 'off axis response' van de meeste Beyer microfoons is veel mooier dan bij de meeste anderen. Legendarisch is de M201, een instrumentmicrofoon die je ongeveer overal voor kunt gebruiken. De ribbon mics van Beyer zijn de helderst klinkende ribbons. Jimi H. gebruikte de M160 op zijn cab en we weten hoe dat klinkt. De oude M260 is super op veel toepassingen en de M500 is een ribbon zangmicrofoon.

Maar ze maken veel microfoons, ook prima condensators, topmerk.

Rick trodat
11 oktober 2012, 21:00
Beyer maakt geweldige microfoons. Hoe ze het flikken zouden andere fabrikanten graag weten, maar de zg 'off axis response' van de meeste Beyer microfoons is veel mooier dan bij de meeste anderen. Legendarisch is de M201, een instrumentmicrofoon die je ongeveer overal voor kunt gebruiken. De ribbon mics van Beyer zijn de helderst klinkende ribbons. Jimi H. gebruikte de M160 op zijn cab en we weten hoe dat klinkt. De oude M260 is super op veel toepassingen en de M500 is een ribbon zangmicrofoon.

Maar ze maken veel microfoons, ook prima condensators, topmerk.

Onze achtergrondzangeres gebruikte vroeger een m88, en dat ding klonk alsof je recht voor haar stond. Gewoon perfect in de mix. Toen ik vroeg naar de prijs moest ik wel ff slikken, maar ze maken dus ook betaalbare microfoons dus van 40,- tot 200,-. En eerlijk gezegt ben ik erg gecharmeert van de m88. De vraag is dan ook zijn die dynamische mics van laat zeggen 100,- echt veel beter tov de veel genoemde shure sm58?

Han S
11 oktober 2012, 21:28
De M88 is een klassieker, bij de goedkopere zaken heb je hem voor rond 250 euro. Hij is ontworpen als zangmicrofoon en is hyper richtinggevoelig, dus kan harder op de monitor. Hij doet het ongeveer overal goed op, in de basdrum, op snare, op de contrabas doet ie het prima en je hoort weinig overspraak van de rest, pluspunt is dat die overspraak prima klinkt. Op een gitaarcab doe hij het prima, op een banjo, je kunt het niet bedenken waar hij het allemaal goed op doet. Okay, hij kost 2.5 tot drie keer wat de SM58 kost, maar is honderd keer beter.

Baker
13 oktober 2012, 21:39
Met de band 3 mic's gekocht. Twee zangeressen en een zanger, en ze zingen veel driestemmig.
Ik heb een blindtest gedaan met een Shure Sm58's, een Shure 58 Beta's en een Beyerdynamics Opus 89
De unanieme beoordeling was als volgt:

Sm58: wel ok
Shure 58 Beta: Ook wel ok, iets mooier
Opus 89: Allemachtig, wat is dit dan?!?1 Wat een verschil! Wat is dit voor merk? deze willen we!!!!

Dat werden dus 3 Opus 89's. We maken er nu al een jaar gebruik van, met erg veel plezier.
Wat ze erg prettig vinden is de helderheid, en het feit dat je niet perse met je snufferd zowat in de mic hoeft te kruipen voor een beetje geluid.

yhcmarc
10 november 2012, 15:59
hier ook een beyerdynamic fan :) .. M201 gebruik ik eigenlijk altijd op toms, M201 of M88 op floor, M99 voor kick, voor gitaar gebruik ik de 201 ook vaak. Zou nog een keer een setje MC930 als overheads willen hebben :)