PDA

View Full Version : Kwaliteit van pedals



jarick96gitaar
11 oktober 2012, 16:11
Hoi,
Ik heb een Behringer Ultra Feedback/Ditrortion FD 300.
Is dit wel goede kwaliteit?
K heb t gekocht omdat t een beetje in mijn budget was en ik t snel nodig had.
Wat kan je zoal doen met de feedback?

onrust nv
11 oktober 2012, 16:42
Niet te hard trappen, en ik heb al meegemaakt dat mijn EM600 er opeens mee stopte(en ik trap er niet eens op) dus ja de kwaliteit vind ik wel wat bedenkelijk.
De feedback werkt als volgt sla een toon aan en druk de knop in. Dan wordt de toon als't ware een soort oneindige feedback sustain. BV in een solo even je toon wat rekken.

Dirk_Hendrik
11 oktober 2012, 18:11
Ja. je Behringer van hele goede kwaliteit.
Maar alle kwaliteit is wel naar het geld.

Pepe
11 oktober 2012, 19:12
Nou, daar valt geen speld tussen te krijgen.

Erikt
12 oktober 2012, 02:01
Ik sweer bij Behringer. Topspul!

Braindead
13 oktober 2012, 17:10
@ Erikt: je hebt geen boutique meer nodig met Behringer. :D

edje kadetje
13 oktober 2012, 17:21
@ Erikt: je hebt geen boutique meer nodig met Behringer. :D

Of in dit geval 'boetiek'.

onrust nv
14 oktober 2012, 02:46
Ach de VD400's en de CC300 daar ben ik voor die paar centen wel blij mee. De EM600 was wel jammer dattie kapte.

guitarkid
22 oktober 2012, 23:33
Hoi,
Ik heb een Behringer Ultra Feedback/Ditrortion FD 300.
Is dit wel goede kwaliteit?
K heb t gekocht omdat t een beetje in mijn budget was en ik t snel nodig had.
Wat kan je zoal doen met de feedback?

Misschien kun je volgende keer eerst de vraag stellen, wachten op antwoorden en aan de hand daarvan al dan niet de pedalen kopen.....
Ik heb op zich geen problemen met Behringer spullen, maar laat het nou net zo zijn dat hun gitaarpedalen m.i. in de categorie "ernstig slechte meuk" vallen. 't Kost niks, maar 't is ook niks. Alleen de booster en compressor zijn redelijk bruikbaar en de tuner doet het eigenlijk verrassend goed, maar is een tonesucker pur sang! Sorry, kan d'r niet meer van maken!
Ik kan me overigens wel voorstellen dat je niet direct dure pedalen wilt kopen, maar voor de prijs van deze twee had je ook een behoorlijke distortion (tweedehands zeker!) kunnen kopen. Bovendien, een pedaal kopen en eigenlijk niet weten hoe hij werkt of wat hij doet, da's ook niet echt slim toch?? :???:

B-stone
23 oktober 2012, 08:54
Misschien kun je volgende keer eerst de vraag stellen, wachten op antwoorden en aan de hand daarvan al dan niet de pedalen kopen.....
Ik heb op zich geen problemen met Behringer spullen, maar laat het nou net zo zijn dat hun gitaarpedalen m.i. in de categorie "ernstig slechte meuk" vallen. 't Kost niks, maar 't is ook niks. Alleen de booster en compressor zijn redelijk bruikbaar en de tuner doet het eigenlijk verrassend goed, maar is een tonesucker pur sang! Sorry, kan d'r niet meer van maken!
Ik kan me overigens wel voorstellen dat je niet direct dure pedalen wilt kopen, maar voor de prijs van deze twee had je ook een behoorlijke distortion (tweedehands zeker!) kunnen kopen. Bovendien, een pedaal kopen en eigenlijk niet weten hoe hij werkt of wat hij doet, da's ook niet echt slim toch?? :???:

Hij had het snel nodig: maar weet niet hoe het werkt of wat het doet!

guitarkid
23 oktober 2012, 08:59
Hij had het snel nodig: maar weet niet hoe het werkt of wat het doet!

Dat zeg ik..... ;)
Dan kun je wel haast hebben, maar je kunt er vrijwel nog niets mee.

B-stone
23 oktober 2012, 09:04
Dat zeg ik..... ;)
Dan kun je wel haast hebben, maar je kunt er vrijwel nog niets mee.

Whoops sorry voor de copy cat: te snel gelezen, hahaha. Zijn we het inieder geval daar over eens :D

Rooker
23 oktober 2012, 09:15
Er is niets mis met Behringer pedaaltjes. Heb je weinig budget en je zoekt een leuk effect kun je er veel plezier van hebben.
Ik heb er een delay van.. Echt een prima dingetje en klinkt niet verkeerd. Ik gebruik hem nu niet meer maar hij is nogsteeds heel. De phaser is ook een lekker klinkend effect. Ik zeg perfect spul om pedalen te leren kennen.

onrust nv
23 oktober 2012, 10:15
Hij had het snel nodig: maar weet niet hoe het werkt of wat het doet!

Als je niet weet wat iets doet,kan je het nooit snel NODIG hebben. Lijkt me zo,,,,

zoon van Piet
23 oktober 2012, 10:31
Bovendien, een pedaal kopen en eigenlijk niet weten hoe hij werkt of wat hij doet, da's ook niet echt slim toch?? :???:

Op die manier heb ik heel wat pedalen gekocht in de 80er jaren. Geen idee wat het was, zo'n blauwe doos van MXR waar Blue Box op stond, of zo'n raar harig ding van een merk -Foxx- waarvan ik nog nooit gehoord had, of pedalen met heel rare namen als Blackfinger of dr Q.. ik wist niet wat ik deed, maar had er veel plezier in!

smullie
23 oktober 2012, 10:50
Ik heb ook een delay gehad van Behringer. Ik heb eens een pedaal geruild voor een EHX Double Muff en die delay. De Double Muff werkt nog perfect, de delay was na 2 dagen dood.

Ik ben dus niet zo'n fan van Behringer. :makeup: