PDA

View Full Version : Martin, Seagull of Taka



Mr.Elephant
10 oktober 2012, 16:41
Ik speel al een aantal jaren op een goedkope akoestische gitaar van Washburn die perfect was om alles te leren. Nu is het tijd voor iets deftiger.. het mag tot 1000 euro kosten, ik speel alle soorten muziek (met voorkeur voor blues en folk) en twijfel tussen een..

- Martin D1 (http://www.musicstore.de/de_DE/EUR/Martin-Guitars-D-1-GT-Natural-incl.-Case/art-GIT0023960-000)
- Seagull Maritime Folk (http://www.musicstore.de/de_DE/EUR/Seagull-Maritime-SWS-Folk-HG-QI-Quantum-I-Pickup-System/art-GIT0016331-000)
- Takamine EG543 (http://www.musicstore.de/de_DE/EUR/Takamine-EG543SC-Natural-High-Gloss/art-GIT0011989-000)

En ik weet dat jullie nu zullen zeggen dat het van mezelf afhangt en wat ik graag hoor enz. enz. maar wil gewoon weten wat de positieve en negatieve zaken zijn volgens jullie en wat jullie eigen voorkeur zou zijn zonder enige verkooppraatjes. Of mss weten jullie nog iets beter?

Ernest01
10 oktober 2012, 19:51
Kijk ook eens naar het merk Eastman.

Dippides
10 oktober 2012, 20:15
Kijk ook eens naar het merk Eastman. +1

Ik heb twee maanden geleden een nieuwe gitaar gekocht nadat mijn 30 jarige Washburn op sterven na dood was. Ik heb daarvoor veel gitaren geprobeerd tussen €500 en €1.500.

Martins, Taylors, Takamines, etc.

Uiteindelijk heb ik een Eastman ac420 voor €800 gekocht. Een ac822 vond ik ook wel wat, maar die moest €1.150 kosten (eigenlijk €1.399, maar er zat een krasje op). En eigenlijk was 1.000 mijn max.

Ik denk dat mijn keuze uiteindelijk het meest werd bepaald doordat de klank van de gitaren met achter- en zijkanten van mahonie en sapele me minder beviel dan van pallisander. Maar misschien maak ik me dat maar wijs.

Maar het blijft inderdaad persoonlijk.

Daarom, net zoals ze mij hier een paar maanden geleden adviseerden, vooral proberen. Maar daarbij denk ik ook proberen te begrijpen wat de verschillen veroorzaakt.

TattooRock
10 oktober 2012, 23:30