PDA

View Full Version : Mijn band Seven Waters eindelijk MCD klaar



Maiden Michiel
10 oktober 2012, 14:41
Eindelijk, na meer dan een jaar, hebben we onze MCD "Pathfinder" af.
En nu kan ik eindelijk ook eens wat van mijn gitaarwerk laten horen.

"Enslaved"
http://www.sevenwaters.nl/pathfinder-enslaved

"Lost In Winter"
http://www.sevenwaters.nl/online-first-track-of-pathfinder-lost-in-winter

14 december spelen we in het voorprogramma van DELAIN in Metropool, Hengelo.

Duhsjaak
10 oktober 2012, 16:15
Hi
Ik heb te weinig verstand van dit soort muziek om als hele betrouwbare maatstaf te fungeren. Ik heb de twee tracks wel met plezier beluisterd.

Als je live ook maar een beetje waarmaakt, wat je op CD hebt gezet, zullen ze van Delain nog hun best moeten doen.
Naar mijn smaak kunnen jullie qua concurrentie nog voor verrassingen zorgen.

De tracks klinken mooi verzorgd. Ga nog lekker zo door en je club is een force to be reckoned with!
Vriendelijke groet,
en hals en beinbruch (commerciëler: toi toi toi)
Gus

Jedeel
10 oktober 2012, 18:11
Zoals Duhsjaak ook al schreef, het is niet 100% mijn muziek.
Maar........ het staat er perfekt op.
Het is duidelijk te horen door welke bands jullie geïnspireerd zijn (After Forever, The Gathering, DT etc.....).

Ik weet niet wie de dwarsfluit bespeeld (kon ik op de website niet zien), tenzij het Collin is,
want Collin's profiel is nog 'in aanbouw'.

Ik hoop dat jullie veel meer fluit gaan toepassen in jullie nummers ;-)

Stratman70
10 oktober 2012, 18:17
Ik sluit me aan bij de vorige commentaren. Het is niet mijn muziek, maar ik vind het erg goed klinken!

pasqual
10 oktober 2012, 23:28
Ik hou wel van deze muziek. Jullie zitten wel in een hoek waar veel Nederlandse bands in opereren, dus dat zal wel een lastige markt zijn lijkt mij. Qua mix is er nog wel wat meer uit te halen wat mij betreft. De gitaren klinken iets te dik maar dat is maar mijn mening. Ik ga er van uit dat je er zelf ook over nagedacht hebt hoe je wil klinken. Ik denk dat als je geluid iets "opener" zou zijn ( dus minder dicht gesmeerd ) dat de gehele opname wat breder zou kunnen klinken. Over de muziek als geheel kan ik kort zijn: lekker!

Fusion
11 oktober 2012, 14:33
Ook niet mijn soort metal. Wat commentaar:

+ voor t genre (voor zover ik daar bekend mee ben), vind ik de compositie erg goed. Veel progressiever dan je normaal hoort (volgens mij).
+ mooie solos
+ mix is best goed (zie onder voor kritiek)

- soms is het net niet helemaal 100% strak
- de mix kan idd wat beter (de kick, ondanks dat hier geen death metal klik past, hoor ik niet genoeg; de snare klinkt zo ehmmmm oefenruimte-achtig, het kan allemaal erger hoor, nogmaals het is best een goede mix!!)

Maiden Michiel
11 oktober 2012, 15:15
Hey bedankt voor de complimenten allemaal! Doet goed nadat er zoveel werk in heeft gezeten.
@Fusion ik ben blij dat je aanhaalt dat het progressiever klinkt dan de andere bands in het genre, daarmee onderscheiden we ons wel een beetje. Niet dat we echt heel origineel zijn ofzo, maar toch. Cool dat je de solo's mooi vindt ;)

@Pasqual ik snap niet helemaal wat je met dichtgesmeerd bedoelt. Ik ben juist gegaan voor een iets meer middy en proggy geluid en dichtgemeerd associeer ik daar niet direct mee. Wellicht spelen de vele lagen synths ook een rol?

De anderen nogmaals dank voor de complimenten!

pasqual
11 oktober 2012, 23:34
Ik heb het over je gitaarsound: een erg "fuzzy" sound en dan heb ik het vooral over de begeleiding partijen. Hierdoor is het minder gedefinieerd. Maar voordat je denkt dat ik de wijsheid in pacht heb: het is absoluut niet slecht, gewoon niet zoals ik het zou laten klinken.
Nogmaals, kwestie van smaak en niet meteen bedoeld als goed/slecht.

Stratman70
15 oktober 2012, 22:12
Misschien net ietsje teveel oversturing gebruikt, waardoor het inderdaad net ietsje dichtgesmeerd klinkt. Ik snap wel wat pasqual bedoelt inderdaad. Blijft een kwestie van smaak.