PDA

View Full Version : Op zoek naar een nieuwe versterker (buizen, 3-kanaals, 112 combo)



Mike McCready
10 oktober 2012, 10:57
Ik ben op zoek naar een nieuwe versterker. Ik heb momenteel een Koch Multitone top met een Koch 212 speakerkast.

Het geluid is helemaal wat ik zoek, alleen ik wil naar iets kleiners toe.

Muziekstijl band 1: Pearl Jam
Muziekstijl band 2: sferische americana met een grunge randje
Ik speel over een Fender Telecaster Deluxe '77

Eisen:
- buizen
- 1x12" speaker
- 3 kanalen (ik hou erg van het grungy tussenkanaal op mijn Koch)
- budget: ongeveer 1250 euro

Ik kan zelf erg weinig vinden, iemand met goede tips?

Tankman
10 oktober 2012, 11:08
Waarom niet gewoon de Koch Twintone Combo?

Bijl
10 oktober 2012, 11:12
Nou, als je wil klinken als Pearl Jam dan heb je aardig wat keuze en kan je met jouw budget redelijk in de buurt komen:

http://www.uberproaudio.com/who-plays-what/186-pearl-jams-mike-mccready-guitar-gear-rig-and-equipment

http://www.uberproaudio.com/who-plays-what/184-pearl-jam-stone-gossard-guitar-gear-rig-and-equipment

sjors078
10 oktober 2012, 21:58
Als je het tegenkomt ooit. Probeer dan eens een Framus Ruby Riot. Gaat wel een beetje tegen je eisen in(2 kanalen en 2x12). Maar het is een mooie veelzijdige amp.

muziekschuur
10 oktober 2012, 22:14
Ik denk aan de Koch Pedaltone met een wat eenvoudiger 2 kanaals combo?
Een Traynor YGL1 of een YGM3? (resp. 15 en 20 watt).

(Koch Pedaltone kost 500 euro (heb je een 0,1 watt buizen koptelefoon versterker (da's geweldig oefenen snachts) En dan heb je 500-700 euro over voor een eenvoudig combo. De Traynors hebben geweldige speakers... en recenties...

Of een Carvin?

http://www.carvinworld.com/guitaramps/images/v3mc-snakeskin.jpg

http://www.carvin.nl/amplifiersguitarv3m.htm

1159,- euro...

muziekschuur
10 oktober 2012, 22:28
Wat zou je zeggen van een Fender Super-sonic 22 met een pedaal ervoor? Zo'n combo is te vinden voor iets meer dan 1000 euro en een mooi tube screamer pedaaltje kan er dan nog net uit...

Speeddemon
15 december 2012, 17:44
Blackstar HT-60 Stage. Weliswaar 2x12, maar 3 kanalen (de HT-60 Soloist is 1x12, maar 2 kanalen). En ruim binnen je budget (900 euro nieuw).

http://www.musik-schmidt.de/images/product_images/popup_images/Blackstar-HT-Stage-60-C.jpg

Die Supersonic is ook een goeie tip. Wel een vintage voiced scheur; behoorlijk wat gain, maar niet echt voor moderne metal. Maar goed, dat zoek je ook niet.

Hughes & Kettner Tubemeister 36 combo, 3 kanaals, 1x12" (Vintage 30), haal je zeker bruikbare grunge sounds uit. Schakelbare reverb en fx-loop. 1000 euro.
http://a1.images6.thomann.de/pics/prod/298723.jpg

the sure thing
15 december 2012, 21:17
Als het geluid je helemaal bevalt: blijf bij je gear. Waarom zou je kleiner willen? De voorstellen hierboven (H&K en Blackstar) zijn echt kutvoorstellen t.o.v. Je Koch. Als je kleiner wilt EN je wilt er op vooruit: schroef je budget dan maar flink op.

Brum
15 december 2012, 21:27
Als Koch je ding is en het moet kleiner, maar wel 3-kanaals: Koch Studiotone combo. Koch heeft wel meer leuke combo's, maar deze schoot me, gezien je eisen, wel direct te binnen.

the sure thing
16 december 2012, 00:19
Goed idee. Of een Koch studio tone topje me een of twee 1x12 kastjes erbij.

Speeddemon
16 december 2012, 01:56
Als het geluid je helemaal bevalt: blijf bij je gear. Waarom zou je kleiner willen? De voorstellen hierboven (H&K en Blackstar) zijn echt kutvoorstellen t.o.v. Je Koch. Als je kleiner wilt EN je wilt er op vooruit: schroef je budget dan maar flink op.
Hey, val effe lekker kapot met je 'kutvoorstellen'. Heb je op beide gespeeld?! Waarschijnlijk niet. Ik wel. :stop:

the sure thing
16 december 2012, 07:17
Ik zeg niet dat jij kut bent, maar die amps die voorgesteld worden, zijn TE anders dan Koch. Het zijn daarom ook geen kut-amps, maar als voorstel in vergelijking met Koch écht te verschillend en dus simpelweg geheel geen alternatief voor wat de TS wil. En ja, ik ken de amps wel degelijk.


Nou vind ik persoonlijk Koch niet zo veel aan hoor....

Wicked Willy
16 december 2012, 11:21
Egnater combootje? Of de eerder genoemde Koch combo's......simpel!

Misery Signals
16 december 2012, 11:29
Ik zeg niet dat jij kut bent, maar die amps die voorgesteld worden, zijn TE anders dan Koch. Het zijn daarom ook geen kut-amps, maar als voorstel in vergelijking met Koch écht te verschillend en dus simpelweg geheel geen alternatief voor wat de TS wil. En ja, ik ken de amps wel degelijk.
Nou vind ik persoonlijk Koch niet zo veel aan hoor....

Wat is er nou zoo anders aan een Tubemeister dan aan een Koch? Die Tubemeister is te gek vind ik en qua sound kan ie zeker de concurrentie met die Koch aan (die me persoonlijk niet zo vrolijk maakt).

MS

Speeddemon
16 december 2012, 13:40
Ik zeg niet dat jij kut bent, maar die amps die voorgesteld worden, zijn TE anders dan Koch. Het zijn daarom ook geen kut-amps, maar als voorstel in vergelijking met Koch écht te verschillend en dus simpelweg geheel geen alternatief voor wat de TS wil. En ja, ik ken de amps wel degelijk.


Nou vind ik persoonlijk Koch niet zo veel aan hoor....
Ik vatte het ook niet op dat jij mij kut vindt, maar ik vond het buitengewoon stellig om ze gelijk af te schrijven. Te meer omdat ik de Koch ook ken en de Tubemeister behoorlijk vergelijkbaar qua gain-karakteristiek is; dat hifi-ige met relatief grove korrel, die netter is dan Marshall, maar gruiziger dan Mesa of Engl. Was voor mij 5 jaar geleden de reden dat ik bijna voor een Powertone II was gegaan, totdat ik de Engl Invader gehoord had.
De 'breakup' van die Koch van het cleane kanaal was ronduit lelijk, terwijl de Tubemeister dan juist 60's British Invasion wordt.

Misery Signals verwoorde het ook goed en ik deel jullie beide mening dat die Koch niet zoveel bijzonders is.
Vandaar ook het Blackstar voorstel, omdat ie door z'n "OD Voice" knopjes heel veelzijdig is, en een nette EL34 bak is. Steeds vaker kom ik tot de conclusie dat 'user error' meer negatieve reviews oplevert dan daadwerkelijk een kutversterker te zijn.
Heb net een nieuwe amp, die on-line de naam heeft fizzy te zijn. Ja dûh, als je overal de Presence knoppen op 7 of hoger zet, met Treble ook rond de 6,7.

ANyway, een voorstel dat ik nog vergeten was, is de Laney Lionheart series. 2 kanaals, maar oh zo goed qua (classic) klank. Al zit een Egnater Rebel ook in dat straatje. Zeker met Heritage speakers. Zo'n versterker met een drive/boost pedaaltje ervoor, voilà, 3 kanaals. (4 zelfs, als je wil).