PDA

View Full Version : Gitaarnet netwerk voor kleine reparaties en afstelllen.



Hendriks
9 oktober 2012, 19:25
Mischien een idee!
Wekelijks worden er topics geopend met vragen over afstellen en kleine reparaties , actie te hoog , tremelo te slap ,etc. Vaak krijgen de topicstarters wat adviezen ,maar word het probleem niet echt opgelost.

Voor een kaartje met de behulpzame gitaarnetters kun je hier klikken : www.gitaarhulp.nl (http://www.gitaarhulp.nl/)
Met dank aan DarknessAwaits.


Ik krijg met regelmaat mensen uit de omgeving met dit soort probleempjes , vandaag nog een gitaar van de overbuurman opnieuw van snaren voorzien :).
Dus geef hier op wat je kunt en in welke plaats je woont.
O'ja , natuurlijk wel belangeloos en zonder aansprakelijkheid.
Versterkers: buisjes vervangen (niet biassen) speaker vervangen.
Ik kan redelijk afstellen , electronica vervangen , dus kleine werkzaamheden. Ik woon in Holwierde. (Delfzijl).

Alleen via PM .

Groet Henk

wietse
9 oktober 2012, 19:51
woon in grou (hartje friesland) , en kan eigenlijk alle voorkomende reparaties en afstelwerkzaamheden, inclusief herfretten.

bass blom
9 oktober 2012, 19:54
oldemarkt, kop van overijssel, afstellen, laten zien hoe het moet, om te leren :ok:

http://hetgelegevaar.nl/plaatjes/nlgitaar.jpg

plaatje zal (on)regelmatig aangepast worden :ok:

Hendriks
9 oktober 2012, 19:59
O'ja , het is natuurlijk niet de bedoeling om een beroepsgroep brodeloos te maken ,maar gewoon om mensen opweg te helpen met hun hobby . Voorbeeld is nu een ander topic over een floating trem , heel vervelend als je net iets nieuw gekocht hebt en je krijgt het niet lekker voorelkaar.

allochthomas
9 oktober 2012, 20:07
Mensen zijn hier altijd welkom in Zeist voor dingen als snaren en electronica vervangen. Ik vind het altijd leuk om mensen op weg te helpen, zeker beginners:ok:

lindstrom
9 oktober 2012, 20:24
Hier ook!! Utrecht, belangeloos mensen helpen die deze mooie hobby delen.

- Snaren vervangen en intoneren van gitaar en halspen afstellen;
- Soldeerklusjes aan gitaar, bijvoorbeeld nieuwe potmeters, pickups, jacksocket etc.;
- Aanpassingen aan gitaar zoals pushpull potmeter met split humbucker etc.;
- Vervangen van hardware zoals tuners, bruggen, straplocks etc.;
- Afstellen en indien gewenst locken van Floyd Rose bruggen.

Kim Wilson
9 oktober 2012, 20:54
Hasselt, Overijssel. Kan snaren vervangen en een beetje solderen. Alleen datgene wat de absolute beginner nog niet kan.

Joris, ik denk niet dat ik handel bij jou weg zal halen, en Wietse, Hendriks en Bass ook niet. :)

.slash.
9 oktober 2012, 20:55
Super!

Ik ben m'n telecaster aan het pimpen, maar ik kan die electronica er nooit inkrijgen.
Dit is dan wel handig, dus als er mensen zijn die wat tijd overhebben...

Tabula Rasa
9 oktober 2012, 21:09
Voor simpele kleine dingetjes ben ik altijd wel bereikbaar zoals iemand ff leren hoe je snaren erop zet of hoe je een neck even afstelt. Geen probleem daar moeten wel elkaar wel voor nop mee kunnen helpen.

maar het moet niet zo zijn dat er iemand op de stoep staat met een balk esdoorn, een balk elzen een een tuperware doosje met hardware. :-)

bass blom
9 oktober 2012, 21:12
nee het is puur voor noobs die denken dat je een diploma nodig hebt om aan een brug te zitten omdat anders de hals krom trekt :D

mods mag dit sticky?

macwilliams
9 oktober 2012, 21:14
Voor simpele kleine dingetjes ben ik altijd wel bereikbaar zoals iemand ff leren hoe je snaren erop zet of hoe je een neck even afstelt. Geen probleem daar moeten wel elkaar wel voor nop mee kunnen helpen.

maar het moet niet zo zijn dat er iemand op de stoep staat met een balk esdoorn, een balk elzen een een tuperware doosje met hardware. :-)
En dan verwachten ze wel dat je nog een rolletje fret draad hebt want dat had de online supplier niet meer :/

Tabula Rasa
9 oktober 2012, 21:15
Als diegene dan naast de gitaar gelijk een digitale camera meeneemnt en een verslagje maakt is heel het forum er gelijk bij gebaad.

Basileia
9 oktober 2012, 21:16
Bij mij in Zoetermeer welkom voor snaartjes/solderen/kleine zaken.

Tabula Rasa
9 oktober 2012, 21:17
Bass. Zet mij maar op de kaart (noordkant van Rotjeknor)

Tabula Rasa
9 oktober 2012, 21:26
Bass, je kaart moet groter. Er gaan zeker nog Belgen reageren. En waarom Hans en ik met hoofdetters en de rest niet? Beetje respect he, Bassie.

edit: laat maar, weeet het al: omdat ze zelf hun naam ook niet met een hoofdletter schrijven. Wat ben ik een domme zak.

bass blom
9 oktober 2012, 21:28
Bass, je kaart moet groter. Er gaan zeker nog Belgen reageren. En waarom Hans en ik met hoofdetters en de rest niet? Beetje respect he, Bassie.

:sneaky: hij is groot (1440 x 1760) zat en ik knip/plak de namen van hier dus dat respect is/was aan de mensen zelf.
en zullen we dit topic een beetje schoon houden? :D

oh en de belgen hebben vette pech, daar moet er maar een zelf een kaart van maken, wat hebben die hier ook te zoeken? :seriousf:

:hide:

Jasper.
9 oktober 2012, 21:29
Zet mij er ook maar op. Noordwolde.
Snaren vervangen, electronica solderen. Afstellen durf ik me bij een gitaar van een ander nog niet helemaal aan te wagen.

hessepes
9 oktober 2012, 21:38
Wat een sympathiek initiatief!:cheerup:

Ik ben zo'n type die snaren vervangen al 'gedoe' vindt dus knutselen aan een gitaar wordt al niks. Wel fijn om dan wat adresjes in de buurt te hebben bij noodgevallen.

Is het alleen voor gitaren? Of ook simpele werkzaamheden aan een versterker?

Ik denk nl. dat ik op termijn ook eens de buizen in mijn versterkers zou moeten vervangen. Dat lijkt mij ook een heel gedoe en iets waar ik mij maar niet aan moet wagen. Maar misschien with a little help from my friends zou het zo gefixed zijn(?).

Rohtagran
9 oktober 2012, 21:41
Dan wil ik ook wel helpen :)

Snaren vervangen en stemmen lukt me wel :P en denk dat een kameraad ook wel wil helpen alst gaat om electronica.

Als je het kunt vinden op de kaart, dan kun je me vinden in Vroomshoop ( +/- 20 km van Almelooooo).

MjS
9 oktober 2012, 22:21
Top initiatief! Ik kan snaren vervangen en helpen met wat basis afstel werkzaamheden (halspen, tremolo, etc). Doe geen elektronica/solderen. Elst (GLD), tussen Arnhem en Nijmegen.

spirit
9 oktober 2012, 22:33
Top topic, en ik zie dat Noord Brabant nog niet vertegenwoordigd is.

Bij deze, omgeving Breda, voor snaren, soldeerwerk, afstellen enz. en evt. kleine aanpassingen zoals het frezen voor bv. een humbucker.

Agent_Smith
10 oktober 2012, 04:40
Zet mij maar op de kaart voor Zeeland en Zuif Hollandse Eilanden voor vrijwel alle zaken behalve cosmetisch.

**edit** ook voor versterker klusjes trouwens

wietse
10 oktober 2012, 06:36
plaatje zal (on)regelmatig aangepast worden :ok:


mag ook wel want mij naam staat ergens in noordwolde volgens mij, dat scheelt toch nog een 40km.
trouwens kleine dingen wil ik wel gratis doen maar herfretten e.d natuurlijk niet.

Midwolda
10 oktober 2012, 07:16
Haha, ja ik dacht ook even "huh hebben we nou alwèèr een andere Wietse er bij?" :D

Zet mij er ook maar op voor gitaaronderhoud, afstellen, eenvoudige reparaties en soldeerwerk.
Wel alleen als je wat geduld hebt want het is een hobby en ik heb een te drukke baan.

Henk: http://www.gitaarnet.nl/images/icons/icon14.png

Woml
10 oktober 2012, 09:36
Leuk idee! Zet mij er ook maar op: Amsterdam.
Ik zal niet pretenderen dat ik alles aan kan, maar basic afstel-, onderhouds-, reparatie- en uitlegwerk moet geen probleem zijn.
Om eerlijk te zijn: het lijkt me voor mezelf ook een goede manier om meer ervaring op te doen. Maar ik zal het natuurlijk van tevoren wel eerlijk toegeven als het me toch boven de pet gaat ;)

EDIT: Waarom staat dit trouwens alleen onder het kopje "Elektrische gitaren"? Akoestisch vind ik minstens even leuk!

Buzzel
10 oktober 2012, 10:13
tof initiatief! Nog niemand in het oosten? Ik wil best helpen maar kan helemaal niet zo veel, dus misschien later ;)

Het gitaarnet-werk :ok:

EDIT: Nu ik toch al op die kaart sta.

Ik kan basis onderhoud uitvoeren voor gitaren (toetse oliën, intoneren, snaartjes vervangen en dergelijk)
Effecten fixen (als het niet te moeilijk is)
Soldeerwerk aan de gitaar.
Buisjes vervangen.

:ok:

Koni05
10 oktober 2012, 11:21
Een beetje afstellen, snaren erop zetten en dat soort werk lukt mij ook nog wel. Ik woon doordeweeks in Groningen, en in het weekend in Midwolda. Aangezien Oost Groningen al redelijk bezet is plaats mij maar in Groningen :)

Rinze
10 oktober 2012, 11:31
Zet mij dr maar op voor afstellen, gitaarelektronica, kleine reparaties en onderhoud. Warffum dus.

Bij wat ingewikkelder klussen bekijk ik de boel vooraf en beslis ik dan of ik eraan begin. Soms is de puinhoop te groot of mijn expertise te klein :cooler:

Volgens mij is het Noorden behoorlijk vertegenwoordigd :grouphug:

Oh ja, als er nu ook eindelijk eens iemand komt die me van een jaargang of vijf Gitarre & Bass af helpt dan is het helemaal mooi. Gratis meenemen :ok:

Midwolda
10 oktober 2012, 11:46
Kenonne Bass wat had jij voor aardrijkskunde zeg... een mooie juf of zo? :seriousf:

bass blom
10 oktober 2012, 12:22
Kenonne Bass wat had jij voor aardrijkskunde zeg... een mooie juf of zo? :seriousf:

whats up? alles staat toch redelijk nu?
ja, rechts bovenin vertelde die juf of meester niet en kent google ook niet :D

Venlonaer
10 oktober 2012, 12:27
Voor het kleinere werk mag je mij ook indelen. Locatie Venlo :D

Martijn-w
10 oktober 2012, 12:27
Misschien leuk om onze zuiderburen er ook bij te betrekken?

Verder een goed initiatief!

Ike57
10 oktober 2012, 12:38
oh en de belgen hebben vette pech, daar moet er maar een zelf een kaart van maken, wat hebben die hier ook te zoeken? :seriousf:


Lijkt nergens naar. Ik vind dat onze Belgische vrienden hier evengoed bij moeten worden betrokken. Volgens mijn was die grens hier op het forum allang weggevallen. Plaats jij hem weer terug. Shame on you!
Nationalist :hide:

Dus, als België ook bij het initiatief wordt betrokken mag je mij ook op de lijst zetten (Oosterwolde, FR) voor de gebruikelijke kleine zaken: snaren, afstellen, intoneren, etc. - geen electronica.

Kan thuis ontvangen :D

geert1976
10 oktober 2012, 12:49
Post gewijzigd

bass blom
10 oktober 2012, 12:53
O'ja , natuurlijk wel belangeloos en zonder aansprakelijkheid.



Ik sta er nog niet op, of weet je niet waar Nunspeet ligt:)

:grouphug:

frekie
10 oktober 2012, 12:55
Regio NW Fryslan.

Bied me aan voor poetsen, toets in de olie zetten, gitaar afstellen, nieuwe snaren erop. Eenvoudig soldeerwerk. Als het moeilijker wordt stuur ik je door naar Wietse. Heb je geld dan mag je naar Heins in Sneek :seriousf:

Onderdelen en snaren wil ik vergoed hebben.

DE DIRECTIE AANVAARDT GEEN AANSPRAKELIJKHEID VOOR EVT. SCHADE AAN HET INSTRUMENT.

Ike57
10 oktober 2012, 13:10
Regio NW Fryslan.

Niet te moeilijk maken voor Bass. Gewoon zeggen: links boven (anders sta je, voordat je het in de gaten hebt, ergens op Schiermonnikoog - of erger nog, in Moddergat) :D

bass blom
10 oktober 2012, 13:19
ja we hebben nog iemand op de eilanden :D
en noordholland is ook nog leeg.
en waar zijn de drent'n :hide:

guitarkid
10 oktober 2012, 16:56
Heerlijk al die adresjes hier in Oost-Groningen. Met al die gitaren van me en nooit zin om nieuwe snaren op te zetten en evt. afstellen gaat dit een heerlijke tijd voor me worden. En natuurlijk gratis koffie! :cheerup: Ik ga me lekker dom voordoen! :)

Henk, hoe wordt dat trouwens verdorie met die booster van me, schiet dat verdikkeme nog wat op of euh.... Ik heb niet uren de tijd!!!
D'r zijn nog wel meer adressen hoor, als je dat soms denkt!!!!! :seriousf:

Maar wel een erg goed idee dit!!! Maar ja , wat wil je, voorzitter van de stichting Noorder Gitaar Dag :ok:

HUESSEN
10 oktober 2012, 17:06
Huissen...Arnhem en omstreken dus.En alleen voor vrouwelijke gitaristen en eventueel vergoeding in natura...Lijkt mij wel zo eerlijk!

dagrim1
10 oktober 2012, 17:08
Supertof initiatief dit!

Zelf net op het niveau dat ik snaren kan vervangen en dergelijke, maar het is gewoon heel relaxed dit soort dingen even uitgelegd te krijgen en te zien. Scheelt een hoop gedoe en ook alleen maar leuk om er wat vaardiger in te worden :)

Sjit86
10 oktober 2012, 17:11
Zet mij er ook maar op
Snaren vervangen, solderen, afstellen. In Oldenzaal

Buzzel
10 oktober 2012, 17:16
Hoe gaan we dan duidelijk maken aan de medegitarist waar iedereen is en hoe die te vinden is? Webpagina, met bassbloms prachtige kaart, met daar onder linkjes naar de GNprofielen?

Of mooie samenvatting bij eerste post natuurlijk :D

bass blom
10 oktober 2012, 17:23
Hoe gaan we dan duidelijk maken aan de medegitarist waar iedereen is en hoe die te vinden is? Webpagina, met bassbloms prachtige kaart, met daar onder linkjes naar de GNprofielen?

Of mooie samenvatting bij eerste post natuurlijk :D

het mooie met mijn kaart zo is dat die elke keer aangepast kan worden.
een post niet, na een dag of twee?
en verder, iemand die hulp nodig heeft kijkt op de kaart en bladert vervolgens door dit topic of zoekt de gebruikersnaam.
lijkt mij voldoende en als ze zo dom zijn dat dat niet zo is verdwalen ze toch waar ze ook heen gaan :seriousf:

frekie
10 oktober 2012, 17:26
Zijn er geen ICT-ers hier? Iphone app met navigatie :ok:

muffstuff
10 oktober 2012, 17:35
Zijn er geen ICT-ers hier? Iphone app met navigatie :ok:

Ik zit zelf sinds kort in de app business en dit zou je idd kunnen doortrekken naar iets globalers. Een marktplaats op het gebied van gratis te leveren diensten. Alleen zal apple niet zo content zijn met de seks gerelateerde advertenties dnek ik.

bass blom
10 oktober 2012, 17:37
en ik denk dat veel mensen hun adres hier liever niet openbaar hebben dus laten we nou niet doordraven, hoe moeilijk is het om een PB te sturen? :dontgeti:

Buzzel
10 oktober 2012, 17:42
en ik denk dat veel mensen hun adres hier liever niet openbaar hebben dus laten we nou niet doordraven, hoe moeilijk is het om een PB te sturen? :dontgeti:

Kaartje van jou, daaronder de GN leden. En dan gewoon PB sturen.

spirit
10 oktober 2012, 17:55
Een marktplaats op het gebied van gratis te leveren diensten.


en ik denk dat veel mensen hun adres hier liever niet openbaar hebben dus laten we nou niet doordraven, hoe moeilijk is het om een PB te sturen?

Inderdaad, daar zit ik niet op te wachten, evenmin dat dadelijk heel Brabant aan de deur staat. Laten we het alleen voor GN'ers houden, en met een PB of mail moet het wel goed komen.

stikel
10 oktober 2012, 18:20
Bass , denk je om Geert of moet ik je PB en waar Nunspeet ligt :D

bass blom
10 oktober 2012, 18:35
Bass , denk je om Geert of moet ik je PB en waar Nunspeet ligt :D


In tegenstelling tot vele anderen, vraag ik er wel een vergoeding voor, maar dit zijn geen reuze bedragen (om het aanbod niet de pan uit te laten rijzen).


O'ja , natuurlijk wel belangeloos en zonder aansprakelijkheid.

nee daarom dus :D

Tabula Rasa
10 oktober 2012, 19:07
Leek mij ook al duidelijk. Anders had vox humana, de gier en iedere andere bouwer er ookal op gestaan.

stikel
10 oktober 2012, 19:23
nee daarom dus :D

Oke, prima. Tja het idee was kleine klusjes for free.

bass blom
10 oktober 2012, 19:50
Oke, prima. Tja het idee was kleine klusjes for free.

precies, echte noobs die van plan zijn om nieuwe snaren er in een winkel op te laten zetten.
of een brug iets hoger/lager.
dat soort kleine dingetjes. om mekaar te helpen :satisfie:
intoneren kan er nog bij, maar ze moeten er niet een tweede keer mee komen :D

Buzzel
10 oktober 2012, 20:32
Nou, hier kan het gratis. Krijg je er misschien nog wel koffie of biertje bij :ok:

frekie
10 oktober 2012, 20:45
Oh ja nog 1 voorwaarde. Ik knap geen gitaren op voor de verkoop. Dus als ik Uw gitaar die ik heb afgesteld 2 dagen later op MP etc. zie dan hang ik U op dit forum aan de hoogste boom.

Tabula Rasa
10 oktober 2012, 20:55
Oh ja nog 1 voorwaarde. Ik knap geen gitaren op voor de verkoop. Dus als ik Uw gitaar die ik heb afgesteld 2 dagen later op MP etc. zie dan hang ik U op dit forum aan de hoogste boom.

Dit lijkt me iets dat eigenlijk gelijk in de openingspost mee genomen zou kunnen worden.

bass blom
10 oktober 2012, 21:50
Gewoon de basisdingetjes die iedere gitarist zelf hoort te kunnen doen. Als ik de strekking goed begrijp is de opzet ook "ter lering en vermaak"

precies, snaren opzetten / brug hoogte afstellen / intoneren / eventueel halspen en daar is het voor mij klaar.
dingen die wij al lang zelf doen waarvan je zegt, dat moet je zelf kunnen.
solderen enzo vind ik eigenlijk te ver gaan.

jammer dat zoiets dus misschien niet kan, het lijkt zo mooi en dan komt er gemiep. :chicken:

Ike57
10 oktober 2012, 21:58
jammer dat zoiets dus misschien niet kan, het lijkt zo mooi en dan komt er gemiep. :chicken:

Natuurlijk kan dat wel. Het is een hartstikke goed idee.
Als alles een beetje is uitgekristaliseerd even een mod vragen om het topic op te schonen zodat alleen de posts met aanbiedingen blijven staan en het is weer overzichtelijk.

Jammer alleen dat België nog niet geactiveerd is :D

Bovendien: Je zit hiermee écht geen gitaarbouwer in de weg. Diegene die een gitaar laat bouwen bij een luthier komt echt niet naar ons toe voor de afstelling en die weet ook donders goed hoe er nieuwe snaren opgezet moeten worden. Ik denk dat het hooguit gaan om mensen die een gitaar(tje) hebben gekocht via Marktplaats (of zoiets)

DarknessAwaits
10 oktober 2012, 22:48
Ik vind het ook echt een superinitiatief, en wil m'n bescheiden ervaring ook graag aanbieden. Snaren opzetten (hoewel ik dat zelf ook altijd een rotwerk vind), afstellen, uitleg, solderen... Je kunt me vinden in Schiedam.

Wat ik wel zie gebeuren is dat het overzicht snel kwijt raakt, en hoewel daar al eerder in dit topic over wordt gesproken (een kaart? het maken van een app?) bedacht ik vanavond dat een simpele Google Maps webview hier volgens mij meer dan geschikt voor zou zijn. Dus hier heb ik snel even een dummy van gemaakt, voorlopig eventjes met Hendriks als voorbeeld.

Als er genoeg animo is wil ik dit best verder uitwerken en dynamisch maken etc. Laat maar weten. Voorbeeldje draait op dit moment hier (http://www.rolandkamp.nl/gitaarhulp/).

aaronstonebeat
10 oktober 2012, 22:49
...en waar zijn de drent'n :hide:

Deze Limburger woont in Assen :D
Ik doe mee.

Hendriks
10 oktober 2012, 22:54
Ik vind het ook echt een superinitiatief, en wil m'n bescheiden ervaring ook graag aanbieden. Snaren opzetten (hoewel ik dat zelf ook altijd een rotwerk vind), afstellen, uitleg, solderen... Je kunt me vinden in Schiedam.

Wat ik wel zie gebeuren is dat het overzicht snel kwijt raakt, en hoewel daar al eerder in dit topic over wordt gesproken (een kaart? het maken van een app?) bedacht ik vanavond dat een simpele Google Maps webview hier volgens mij meer dan geschikt voor zou zijn. Dus hier heb ik snel even een dummy van gemaakt, voorlopig eventjes met Hendriks als voorbeeld.

Als er genoeg animo is wil ik dit best verder uitwerken en dynamisch maken etc. Laat maar weten. Voorbeeldje draait op dit moment hier (http://www.rolandkamp.nl/gitaarhulp/).

Ik vind het leuk.

sandert1978
10 oktober 2012, 23:24
Topidee Henk! Zo kunnen de ervaren gitaristen de meer onervaren gitaristen elkaar beter op weg helpen en het is altijd leuk gitaristen uit je omgeving te leren kennen! Zo kunnen we elkaar maar verder op weg helpen. Lijkt me niets mis mee toch? Idee om een lijstje per provincie te maken tzt?

+1

Ik vind het een reuze mooi idee. Als je je bedenkt dat je daarmee inderdaad in het achterhoofd houdt dat het voornamelijk gestoeld is op wat we hier al jaren doen...elkaar op weg en verder helpen. Men helpt elkaar al een fors aantal jaren via het forum, waarom dan niet in de praktijk. Daarnaast is het dan even zo leuk om die ervaringen die forumleden onderling opdoen hier te delen. Weten we ook gelijk bij wie je eventueel iets zou kunnen testen voordat je stad en land afrijdt voor een amp uit te proberen, terwijl die wellicht bij een forumlid op de hoek staat.

Zo kun je nog persoonlijker en gerichter ervaringen uitwisselen. Zo lang de ervaringen positief zijn, leert de lezer er ook weer van toch?

Als je nog iemand in de regio Roermond zoekt, mag je mij ook noteren voor basale dingen als;

- snaren vervangen
- afstellen, intoneren Floyd Rose/ ibanez trems en strats
- basis soldeerwerk

Moet wel bekennen dat ik weinig thuis ben vanwege werk, maar als ik iemand kan helpen....shoot!

Buzzel
11 oktober 2012, 09:55
Ik vind het ook echt een superinitiatief, en wil m'n bescheiden ervaring ook graag aanbieden. Snaren opzetten (hoewel ik dat zelf ook altijd een rotwerk vind), afstellen, uitleg, solderen... Je kunt me vinden in Schiedam.

Wat ik wel zie gebeuren is dat het overzicht snel kwijt raakt, en hoewel daar al eerder in dit topic over wordt gesproken (een kaart? het maken van een app?) bedacht ik vanavond dat een simpele Google Maps webview hier volgens mij meer dan geschikt voor zou zijn. Dus hier heb ik snel even een dummy van gemaakt, voorlopig eventjes met Hendriks als voorbeeld.

Als er genoeg animo is wil ik dit best verder uitwerken en dynamisch maken etc. Laat maar weten. Voorbeeldje draait op dit moment hier (http://www.rolandkamp.nl/gitaarhulp/).

Das een tof kaartje.

guitarkid
11 oktober 2012, 10:55
En daarnaast kunnen wij dan weer mensen naar mede forumleden verwijzen met moeilijkere problemen! Win-win-win.

Kijk, da's nog eens mooi!!!!
Overigens vind ik dat Google Maps plan van Darkness Awaits ook top!!!

DarknessAwaits
11 oktober 2012, 13:32
Laatst nog iemand met zo'n veel te erg floatende brug. Inplaats van dat er 5 mensen gaan omschrijven hoe je welk schroefje moet aandraaien kan de persoon in kwestie ook naar de dichtstbijzijnde gitaarnetter om wat te leren over zijn gitaar en nieuwe mensen ontmoeten.

Dít is ook precies wat ik voor me zag als voorbeeld. Hier doe je echt niemand kwaad mee, als je er mee naar de muziekwinkel zou gaan doen ze het waarschijnlijk ook voor niks (ja, de prijs van een veertje als die erbij moet worden gezet).

Het is alleen niet voor iedereen even gemakkelijk om even langs de muziekwinkel te lopen, in Schiedam zou ik er bijvoorbeeld geen weten en waar ik eerst woonde (Goeree Overflakkee) kan je op het hele eiland niet meer terecht sinds de muziekzaak daar is gestopt. En nee, die is niet gestopt omdat particulieren de meest eenvoudige taken zoals een brug afstellen hadden overgenomen...

edit: Nog even een opmerking betreffende de reactie v/d bouwers: ik begrijp hun kant uiteraard, en vind ook niet dat ze onbehoorlijk hebben gereageerd. Integendeel, duidelijk onderbouwd en zonder fratsen. Ik heb gezien wat ze maken, ik denk dan ook niet dat zij het moeten hebben van een elementje hersolderen of een snaar vervangen. Dat ze niet gratis hun diensten gaan verlenen lijkt me ook meer dan logisch.

Mitch
11 oktober 2012, 22:06
Ik heb verdomme 94 posts verwijderd. :stop:
Dit is een prima initiatief. Als iedereen nou zijn zelfmedelijden of slechte humeur thuis kan laten dan kunnen we gewoon weer verder. Iedereen die nu nog in de off topic zwets vervalt over herenliefde of begint te preken over het gevaar van spam kan een op maat gesneden berisping tegemoet zien.
Veel succes met het topic.

Hendriks
12 oktober 2012, 11:13
Mitch bedankt.
Is er iemand handig met de PC die een kaartje kan maken? Die laat ik dan weer in de openingspost zetten. Graag reactie via PB.
Belangrijk is dat je goed vermeld waar je kundig in bent , als het je boven de pet gaat is het verstandig om door te verwijzen naar een prof. afsteller/bouwer.

wietse
12 oktober 2012, 11:35
bij mij hangt het er wel van af hoeveel tijd het gaat kosten, als iemand komt die alle electronica vervangen wik hebben of een andere klus waar ik lang mee bezig ben dan vraag ik wel een vergoeding, kleine klusjes doe ik niet moeilijk over zolang men maar niet gaat denken dat ik een herfret doe tegen materiaal kosten.

DarknessAwaits
12 oktober 2012, 15:05
Mitch bedankt.
Is er iemand handig met de PC die een kaartje kan maken? Die laat ik dan weer in de openingspost zetten. Graag reactie via PB.
Belangrijk is dat je goed vermeld waar je kundig in bent , als het je boven de pet gaat is het verstandig om door te verwijzen naar een prof. afsteller/bouwer.

Ik doe dat graag, zie ook deze post (http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?157353-Gitaarnet-netwerk-voor-kleine-reparaties-en-afstelllen&p=2900523&viewfull=1#post2900523).

Ik zal vanavond even dit topic doorbladeren en ieders gegevens op mijn kaart verwerken.

Hendriks
12 oktober 2012, 20:15
Er is een link geplaatst in de openings post , dit weekend zal het actief en bijgewerkt zijn.

DarknessAwaits , bedankt, super.

Tabula Rasa
12 oktober 2012, 20:17
Ik denk dat er een a teveel in de link staat. :soinnocent:

Hendriks
12 oktober 2012, 20:20
Ik denk dat er een a teveel in de link staat. :soinnocent:
Word aaaaan gewerkt :)

Woml
12 oktober 2012, 22:49
Hee, heeft Duhsjaak zich teruggetrokken?

Hendriks
12 oktober 2012, 22:54
Hee, heeft Duhsjaak zich teruggetrokken?

Hey , dat zou ik jammer vinden , of de kaart is nog niet helemaal bijgewerkt.

DarknessAwaits
12 oktober 2012, 23:01
Ik heb het hele topic afgelopen van voor naar achter en heb heb net de laatste erbij gezet (mezelf, was ik vergeten) - maar ik heb geen post van Duhsjaak gezien en kan deze ook niet terugvinden.

Van mij het verzoek of iedereen die zich heeft aangemeld wil controleren of hij zichzelf op de kaart kan vinden. Zo niet (of je wilt iets veranderen o.i.d.) kun je mij een PB sturen en dan fix ik het zo snel mogelijk.

Alle adressen zijn simpelweg de stads- en dorpskernen, dus daar kunnen geen adresgegevens aan ontleend worden. Lijkt me wel zo prettig.

Ik zal ter zijner tijd de pagina nog wat uitbreiden met extra informatie en eventuele minimale grafische opsmuk. Opmerkingen en kritiek zijn, mits opbouwend en beargumenteerd, van harte welkom ;).

Martijn-w
12 oktober 2012, 23:02
Super dat het allemaal weer op zijn pootjes terecht is gekomen. Mooie kaart ook! Alleen een bugje, bij mij in chrome krijg ik een stukje html code te zien als ik over de locaties hover.

DarknessAwaits
12 oktober 2012, 23:05
Super dat het allemaal weer op zijn pootjes terecht is gekomen. Mooie kaart ook! Alleen een bugje, bij mij in chrome krijg ik een stukje html code te zien als ik over de locaties hover.

Klopt, dat is te wijten aan de manier waarop de data nu wordt opgehaald/opgeslagen. Moet nog kijken of ik dit ga omgooien, maar vooralsnog geen praktische hindering toch?

Buzzel
12 oktober 2012, 23:17
Helemaal geweldig!

Midwolda
12 oktober 2012, 23:21
Ik zie alleen een kaart van Nederland. :???:
Geen namen of popups of wat dan ook.

aaronstonebeat
12 oktober 2012, 23:25
Ik zie alleen een kaart van Nederland. :???:
Geen namen of popups of wat dan ook.

Had ik ook. Even vernieuwen.

Venlonaer
12 oktober 2012, 23:28
Ziet er mobiel ook goed uit! Kudo's!

Fenderfan
14 oktober 2012, 09:49
Hier Eindhoven. Gitaren afstellen, electronica, en aankoop advies.

JohnLord
14 oktober 2012, 11:28
Hier Katlijk, omgeving Heerenveen. Nieuwe snaren, simpel soldeerwerk, afstellen, hulp bij aankoop gitaar e.d.

Duhsjaak
14 oktober 2012, 12:18
Hi H
Goed lezen is ook een kunst. Geldt ook voor de mod, ben ik bang. Of de Paus.

Dus ik zet m dr gewoon nog eens in:

- Groot Amsterdam/Amstelveen/Ronde Venen - dit is een cirkel van ongeveer 10 kilometer dus
- Welkom voor nieuwe snaren erop en klein afstelwerk
- Bakkie koffie, thee, water, bier, wijn

De profs doen het grotere werk beter en je moet een ander gewoon een boterham gunnen.

Mijn compliment voor een leuk initiatief zet ik nu maar bescheiden onderaan. Maar ik meen het nog steeds.
Vriendelijke groet, Gus

Hendriks
14 oktober 2012, 13:53
Hi H
Goed lezen is ook een kunst. Geldt ook voor de mod, ben ik bang. Of de Paus.

Dus ik zet m dr gewoon nog eens in:

- Groot Amsterdam/Amstelveen/Ronde Venen - dit is een cirkel van ongeveer 10 kilometer dus
- Welkom voor nieuwe snaren erop en klein afstelwerk
- Bakkie koffie, thee, water, bier, wijn

De profs doen het grotere werk beter en je moet een ander gewoon een boterham gunnen.

Mijn compliment voor een leuk initiatief zet ik nu maar bescheiden onderaan. Maar ik meen het nog steeds.
Vriendelijke groet, Gus

Zal een foutje zijn bij het opschonen , ik bedoel maar , wie wil jou nu moedwillig verwijderen.

Jedeel
14 oktober 2012, 13:59
Ik zie dat Apeldoorn nog "vrij" is.
Ik wil mij wel (voor beginners) inzetten om snaren te vervangen, en leren stemmen.

Zoals Duhsjaak ook al schreef; anderen zijn beter in het grotere werk!

Overigens een geweldig topic/initiatief!!!! 100% Gitaarnet!!!!! :grouphug:

nusti
14 oktober 2012, 14:22
Ik zit in Tilburg en kan wel helpen met snaren vervangen, soldeerwerk en klein afstelwerk als intonatie en actie.

Duhsjaak
14 oktober 2012, 15:31
Zal een foutje zijn bij het opschonen , ik bedoel maar , wie wil jou nu moedwillig verwijderen.

De Paus. Wat ik heb per ongeluk het woord 'heaumeau' gebruikt. En nu moet ik op de blaren zitten...
Vriendelijke groet, Gus

DarknessAwaits
14 oktober 2012, 22:01
Beste mensen,

de kaart is weer bijgewerkt. Als iedereen die erbij is gekomen even wil controleren of hij/zij op de juiste plek is terecht gekomen dank u jullie hartelijk.

Kim Wilson
15 oktober 2012, 09:06
Wat een briljant kaartje! Vooral de link naar het Gitaarnet-profiel is goed!

MjS
15 oktober 2012, 10:54
En heeft er al iemand gebruik gemaakt van het mooie netwerk wat hier aan het ontstaan is?

DarknessAwaits
18 oktober 2012, 12:19
En toen was het opeens heel stil... Zulke opmerkingen moet je natuurlijk ook niet maken he?! ;)

Als er nog mensen zijn die zich willen aanmelden voor de kaart dan kan dit natuurlijk, en wellicht is het ook leuk wanneer je gebruik maakt van dit netwerk je de ervaring wilt delen via dit topic?

mesaman
18 oktober 2012, 23:58
Uiteraard wil ik wel eens wat gitaren kapot maken, hiervoor mag je mij gewoon op de lijst zetten, ik wil er zelfs wel voor door Nederland heen rijden!
Uiteraard wil ik wel de rechten van de foto's en de video's van het gebeuren, uiteraard neem ik wel na de gebeurtenis afstand van de materie en schades in wat voor vorm dan ook. Uiteraard vraag ik er niets voor, enkel wat onkostenvergoeding, uiteraard kan ik geen garanties verlenen. Uiteraard!

snaarplukker
20 oktober 2012, 15:53
Zevenbergen, Gemeente Moerdijk. Voor alle werkzaamheden wat er aan een gitaar kan gebeuren tot aan nieuwbouw exclusieve modellen.

Mitch
20 oktober 2012, 20:27
Is dat laatste nou een grapje of zit je in het verkeerde topic?

Chris Winsemius
20 oktober 2012, 20:31
vind 'm wel leuk

als alles gratis is doe mij dan een leuke ES335 style, alvast dank, adres per pb graag.

mvg!

Rock Bottom
21 oktober 2012, 00:02
Zevenbergen, Gemeente Moerdijk. Voor alle werkzaamheden wat er aan een gitaar kan gebeuren tot aan nieuwbouw exclusieve modellen.

Ik wil graag een thinline jazzmaster achtig modelletje met TV Jones T-Armonds gewired als een gretsch
Swamp ash body in vergeeld surf green met een 3 laags mint slagplaatje, jazzmaster trem en mastery bridge en andere hardware en knoppen in het chroom
maple hals met zo min mogelijk tekening, maple fretboard met vergeelde binding en blockinlays, medium jumbo frets, reversed meegespoten headstock, tusq topkam mooie kleine ovalen grover tuners erop.

Wanneer kan ik hem ophalen?

Beginnertjekb
21 oktober 2012, 12:13
Fantastisch idee zo'n netwerk!

DarknessAwaits
21 oktober 2012, 13:53
Ik heb snaarplukker toegevoegd aan de kaart, ondanks enige onduidelijkheid betreffende nieuwbouw van exclusieve modellen (?!)... Van mesaman heb ik helaas geen idee wat hij nou eigenlijk bedoelt, en uiteraard staat er ook geen plaats bij uiteraard... Dus kan ik 'm ook niet op de kaart zetten.

snaarplukker
21 oktober 2012, 22:15
Ik probeer aan te geven voor welke klusjes er bij me aangeklopt kan worden. De meeste doe ik op basis van fooi exclusief de kosten voor materialen. Uit ervaring weet ik dat de meeste toch vragen wat ik ervoor wil hebben, en dan antwoord ik vaak met wat je er voor over hebt.:soinnocent:

Mitch
21 oktober 2012, 22:18
Fooi is niet gratis. We gaan die discussie niet overnieuw doen, maar de intentie was duidelijk.
Houd het a.u.b. on topic, gratis hulp voor kleine zaken zoals snaren opzetten, afstellen etc.

snaarplukker
21 oktober 2012, 22:34
Inderdaad. Fooi is niet gratis, maar ook geen verplichting.

DarknessAwaits
9 november 2012, 09:39
Om even het topic weer onder de aandacht te brengen: Gisteren heb ik forumlid E.J. kunnen helpen met het installeren van een phase switch in zijn Tokai Les Paul, en daarbij ook de 'modern wiring' omgezet naar '50's wiring'.

Dat was ook voor mij een beetje puzzelen, maar 't is allemaal gelukt. Zijn er al meer 'succes'-verhalen?

Tabula Rasa
9 november 2012, 21:40
Leuk. Ik ben net benaderd om binnenkort bij iemand die zelf aangeeft "twee linker handen" te hebben SAMEN een element in een strat te verwisselen. Gaat sowieso binnen een week niet lukken ivm prive van mijn kant. Maar ik heb er nu al zin in.

musicmannetje
10 november 2012, 08:37
Hmmm.. In mijn buurt (Haarlemmermeer) een gapend leeg gat op de kaart. Ik heb ervaring in:
- afstellen actie/intonatie
- besnaren
- vervangen hardware (brug/tuners)
- electronica (inbouwen mods/vervangen pots, elementen, schakelaars, output connector)

...en met altijd koffie voorradig :-)

Patrick.

Rutger
15 november 2012, 11:24
Goed initiatief! Ik wil me ook aanmelden voor wat klushulp voor omg. Den Haag:

- Snaren vervangen;
- Gitaar afstellen en intoneren;
- Soldeerklusjes;
- Vervangen van pickups en hardware (zolang er niks gefreesd of geboord hoeft te worden);
- Aankoopadvies;
- Leren instellen van versterker en effecten (geen POD's etc.).

Het is natuurlijk bedoeld voor degene die het (nog) niet zelf kan, niet voor iemand die gewoon ff geen tijd heeft. Het liefst laat ik dan direct aan je zien hoe het moet, zodat je het de volgende keer misschien zelf kan!

muffstuff
15 november 2012, 18:45
Amsterdam, bestevaerstraat.

Wel: Afstellen van de hals(intonatie, aktie, trussrod), solderen van simpele dingen.
Niet: invijlen van de topkam.

DarknessAwaits
20 november 2012, 21:21
De kaart is weer bijgewerkt!

Hendriks
20 november 2012, 22:40
De kaart is weer bijgewerkt!

Goed bezig :ok:

minoin
20 november 2012, 23:56
Doet mij er ook maar op DA.
Utrecht, Nieuwegracht: Snaren vervangen, gitaar intoneren, solderen van snoeren en binnenwerk gitaar, gitaar afstellen op lage actie, lullen over mooie gitaren en een potje shredden.

marter544
21 november 2012, 12:45
Hier vanuit Hengelo:

Snaren verwisselen, afstellen, elementen en andere elektronica installeren/wisselen, topkammetje plaatsen/invijlen, vervangen hardware, fetten polijsten etc.

Thyrif
22 november 2012, 10:49
Groningen, bij station noord. Wil best wat mensen op weg helpen met snaren vervangen, afstellen en intoneren. Mss ook wat hulp bij pickupswaps.
Voor echte kwaliteit moet je natuurlijk naar de gitaarbouwer, maar het is altijd goed om de basisdingen te leren.

Tabula Rasa
24 november 2012, 17:04
Net met Wireman 2 1/2e uur zitten solderen en testen. Wat begon als een simpele elementwissel werd een eindeloze zoektocht..... Er volgt nog een interessant topic over onze zoektocht.... we snappen het niet meer.

DarknessAwaits
24 november 2012, 21:35
Ook minoin, marter544 en Thyrif zijn toegevoegd op de kaart!

Quadrifoglio
30 november 2012, 13:08
Volgens mij ben ik de eerste uit mijn regio die gaat reageren, dus zet mij er ook maar bij. Ik kom uit Gulpen (tussen Heerlen en Maastricht) en wil iedereen mijn zijn/haar gitaar op weg helpen met snaren vervangen, regulier onderhoud en afstelbeurten etc. Daarnaast geef ik ook gitaarles

skanky
20 december 2012, 18:05
Zet mij er ook maar bij in de regio Hoorn NH. Snaren vervangen/ Electronica & Pickups (zonder frezen)/ Tips&Advies wat betreft opname/live sound.

pim raaijmakers
20 december 2012, 22:46
Ik ga Quadrifoglio ondersteunen om de stroom van hulpbehoevende gitaristen in Limburg te helpen. ik woon in Amstenrade en wil helpen met snaren vervangen, afstellen, solderen en intoneren.

DarknessAwaits
21 december 2012, 00:10
Ik zit op dit moment niet achter m'n computer, maar zal jullie zo spoedig mogelijk op de kaart toevoegen!

frekie
21 december 2012, 12:38
Je hebt me (Frekie) In Leeuwarden op de kaart gezet maar ik woon in Harlingen (NW Fryslan) dat is toch wel 30 km verderop...

DarknessAwaits
21 december 2012, 14:21
Je hebt me (Frekie) In Leeuwarden op de kaart gezet maar ik woon in Harlingen (NW Fryslan) dat is toch wel 30 km verderop...

NW Fryslan is/was volgens Google Maps op die locatie. Ik zal het aanpassen tegelijk met de andere toevoegingen.

vincentvdlocht
24 december 2012, 15:25
Hoi Hoi,

Je kunt mij er ook op zetten (in Milsbeek, Limburg).
Ik kan je voornamelijk helpen met effecten en versterkers repareren / onderhouden / biassen. Racken inrichten, bekabeling maken en overige electronica vraagstukken.
Voor gitaar vraagstukken kan ik altijd bijspringen, en als het mij niet lukt pakt een vriend van me het op. (uit geertruidenberg (Neringsgitaarservice.nl)

Thx !!!

Swaag
24 december 2012, 19:15
Aardig van die neringsgitaarservice.nl dat ie dat gratis gaat doen. Weet hij dat zelf ook al?

Fenderfan
27 december 2012, 00:15
LoL....

Ik betwijfel het

wiltin
27 december 2012, 08:34
Zet mij er ook maar bij. Regio Arnhem - Velp om specifiek te zijn. Snaren, klein afstelwerk zoals intoneren, brughoogte , element hoogte en klein soldeerwerk.

Nagramoth
27 december 2012, 10:39
Vleuten, regio Utrecht.
Eigenlijk doe ik alles wat ik als hobby bouwer voor je kan doen, maar dan tegen materiaalkosten en een leuk gesprek. Frets vlakken, topkammetje of een slagplaatje maken is geen probleem, ik heb alleen niet alles op voorraad...

1971Ad
27 december 2012, 19:32
Woon in Tolkamer Gelderland. Kan gitaren afstellen, frets vlakken/contouren en poslijsten, alle gitaaronderdelen incl elektronica vervangen, pedalen repareren of op vraag maken en kan buizen vervangen en biassen.

Ben verder handig in houdbewerking maar geen ster in het afwerken/verven van zowel hout als metaal.

wireman
16 januari 2013, 10:05
Luitjes,

Ben ff afwezig geweest maar ik wil toch nog even reageren.. Dankzij dit initiatief ben ik erg goed geholpen door Tabula Rasa omtrent vogelen met pickups, schakelaars en condensatoren.. Wat niet direct lukte is middels andere GN' ers op gebied van social media verder opgelost... Het had twee 'sessies' nodig, maar ik heb een hoop geleerd en ondervonden.. Het was erg gezellig en erg gastvrij.. SUPER!!
Thanks guys!!

-Ramon.

Tabula Rasa
16 januari 2013, 11:10
Luitjes,

Ben ff afwezig geweest maar ik wil toch nog even reageren.. Dankzij dit initiatief ben ik erg goed geholpen door Tabula Rasa omtrent vogelen met pickups, schakelaars en condensatoren.. Wat niet direct lukte is middels andere GN' ers op gebied van social media verder opgelost... Het had twee 'sessies' nodig, maar ik heb een hoop geleerd en ondervonden.. Het was erg gezellig en erg gastvrij.. SUPER!!
Thanks guys!!

-Ramon.

Was inderdaad een vreemde, maar leuke zoektocht.

De Chubtone `miste wat` en was scherp en onaangenaam. Toneregeling op het brugelement werkte niet als hoogaf filter, maar filterde alles direct weg en werkte als volumepotmeter.
Chubtone eruit, SSL5 erin. Een grote doffe ellende in brugpositie en in de combinatiestand. Die was helemaal onbruikbaar.
Chubtone er weer in gezet. Dan maar de tonepot eraf en gebruiken als blender om het halselement wat bij de brug te mixen om het scherpe randje eraf te halen. Was een hele verbetering.
De tonecap leek wat brandschade van een soldeerbout te hebben, dus heeft Ramon een nieuwe OD cap geregeld.

twee weken later weer de SSL5 erin met een nieuwe tonecap en ineens klonk alles wel lekker. Brugelement klonk te gek in deze gitaar. Helaas hadden we niet echt op de tussenstand gelet. Bij thuiskomst bleek de tussenstand erg dun. Dus de twee draden moesten omgewisseld worden. Wireman heeft een soldeerbout aangeschaft en is zelf de draden gaan omwisselen met succes.

De brakke toonregeling was eigenlijk achteraf makkelijk te verklaren omdat de condensator lek geweest moest zijn, waardoor ie alles doorliet. (Ramon, is ie toevallig nog achteraf doorgemeten? Ben er wel benieuwd naar).

mysterie blijft waarom die SSL5 in eerste instantie, ook alleen in de eerste stand, als in de tweede stand zo verschrikkelijk brak klonk (draden omdraaien maakt in de eerste stand geen zak uit).

Waren twee leerzame middagen.

Epitaph
25 januari 2013, 11:13
Nijmegen, Gelderland. Ik kan snaren vervangen en het meeste afstellen (Floyd Rose, PU's, actie etc.).

DarknessAwaits
25 januari 2013, 13:16
Ik zie dat ik een beetje achterloop met de nieuwe aanmeldingen, ik ben van plan de kaart dit weekend weer bij te werken!

DarknessAwaits
25 januari 2013, 20:42
En het weekend begon vroeg dit keer: de kaart is weer bijgewerkt! Als alle nieuwe aanmeldingen even willen kijken of ze erop staan en op de goeie plaats ben ik weer helemaal blij.

pim raaijmakers
26 januari 2013, 00:12
niet helemaal bijgewerkt... Zuid Limburg is nog blanco.

bosnialove
26 januari 2013, 03:12
Is er iemand die kan solderen en die toevallig in óf tussen Arnhem en Nijmegen woont? :p

Buzzel
26 januari 2013, 09:07
Is er iemand die kan solderen en die toevallig in óf tussen Arnhem en Nijmegen woont? :p

Klik-->http://www.gitaarhulp.nl/

Genoeg mensen daar ;)

Blend
26 januari 2013, 10:04
Ede en omgeving. Zie ik nog niets staan. Voor wat afstelwerk, snaren vervangen en evt wat soldeerwerk. Zet mij er maar tussen :)

bosnialove
26 januari 2013, 17:25
Klik-->http://www.gitaarhulp.nl/

Genoeg mensen daar ;)

Wie? HUESSEN
Wat? alleen voor vrouwelijke gitaristen en eventueel vergoeding in natura...Lijkt mij wel zo eerlijk!

WTF

Buzzel
26 januari 2013, 17:46
Wie? HUESSEN
Wat? alleen voor vrouwelijke gitaristen en eventueel vergoeding in natura...Lijkt mij wel zo eerlijk!

WTF

Duhu, Gitaarnet ;)

belfrink
27 januari 2013, 11:35
@Bass Blom,

Mijn Ibanez JS1000TB heeft een klein afstel beurtje nodig. Ik ben zelf al wat aan het prutsen geweest met de truss-rod etc maar ik heb het niet het idee dat het echt het gewenste resultaat opleverd. Ik heb wat frett buzz en sommige bends vallen dood (te lage actie wellicht?).

Zou jij me hiermee kunnen helpen ? Uiteraard tegen betaling. Kom zelf uit Steenwijk, dus lekker dichtbij.

Hoor graag van je.

Buzzel
27 januari 2013, 11:41
@Bass Blom,

Mijn Ibanez JS1000TB heeft een klein afstel beurtje nodig. Ik ben zelf al wat aan het prutsen geweest met de truss-rod etc maar ik heb het niet het idee dat het echt het gewenste resultaat opleverd. Ik heb wat frett buzz en sommige bends vallen dood (te lage actie wellicht?).

Zou jij me hiermee kunnen helpen ? Uiteraard tegen betaling. Kom zelf uit Steenwijk, dus lekker dichtbij.

Hoor graag van je.

Moet je bass een PM sturen, denk niet dat hij het zo gaat zien ;)

belfrink
27 januari 2013, 11:44
Moet je bass een PM sturen, denk niet dat hij het zo gaat zien ;)

Ja idd, goed idee :)

LordOfLager
17 april 2013, 10:44
Ik weet niet hoe actief dit is, maar je kunt mij ook wel op de kaart mikken; Ter Apel, Groningen.

Afstellen, snaren, eenvoudig soldeerwerk en buizen vervangen. Tis misschien wel even geduld hebben, want ik kan nogal druk zijn...

DarknessAwaits
17 april 2013, 11:28
Vanavond ga ik de kaart weer bijwerken, have faith y'all en hou vol. :)

DarknessAwaits
17 april 2013, 20:39
Na een korte inspectie bleek de achterstand toch nog mee te vallen, alleen had ik vorige keer skanky en pim raaijmakers over het hoofd gezien.

Toegevoegd zijn:

skanky (http://www.gitaarnet.nl/forum/member.php?1726-skanky)

pim-raaijmakers (http://www.gitaarnet.nl/forum/member.php?16944-pim-raaijmakers)

wiltin (http://www.gitaarnet.nl/forum/member.php?6493-wiltin)

Blend (http://www.gitaarnet.nl/forum/member.php?13001-Blend)

LordOfLager (http://www.gitaarnet.nl/forum/member.php?23097-LordOfLager)

Mocht iemand zichzelf of een ander missen, laat het even weten met een PM.

Gozer
17 april 2013, 22:19
Ik weet niet hoor, maar de persoon die in Huessen zit wil eventueel wel een betaling in natura. :stop:

Aardig gek.

Martijn-w
17 april 2013, 22:27
Haha, dat is Huessen, die moet je sowieso niet te serieus nemen.

Buzzel
17 april 2013, 23:23
Ik weet niet hoor, maar de persoon die in Huessen zit wil eventueel wel een betaling in natura. :stop:

Aardig gek.

Welkom op gitaarnet ;)

motorhan
24 april 2013, 12:23
Hallo,
Ik zag ergens kijk op de website van Rinse hoe en gitaar afsdtellen. waar vind ik de link naar deze websitemet vr gr
Han

JohnLord
24 april 2013, 12:37
Rinze heeft die website volgens mij inmiddels uit de lucht gehaald. De beroemde site van Don Hofstee is evenwel nog steeds actief.

Jorikm
24 april 2013, 13:29
In mijn omgeving nog niet veel kunnen zien dus bij deze:
In Aalten (GLD)
Het afstellen van halspen, snaren vervangen, beetje de basis dingen..

Jorik.

DarknessAwaits
20 mei 2013, 12:09
Ook Jorik staat op de kaart. Ook heb ik een kleine feature toegevoegd waarmee je kunt zoeken naar plaatsnaam, voor als je bent vergeten waar je huis staat ;)

Useless
20 mei 2013, 14:00
Zijn er hier ook in België?

Ik speel al enkele jaren gitaar, maar van het afstellen heb ik absoluut geen kaas gegeten. ik weet dat ze in Nederland meer kaas eten dan in België, maar toch.... :-)

Liefst in de omgeving van Oost-Vlaanderen.

DarknessAwaits
22 mei 2013, 12:33
Zijn er hier ook in België?

Ik speel al enkele jaren gitaar, maar van het afstellen heb ik absoluut geen kaas gegeten. ik weet dat ze in Nederland meer kaas eten dan in België, maar toch.... :-)

Liefst in de omgeving van Oost-Vlaanderen.

Gek genoeg heb ik nog geen enkele aanmelding gezien voor België, voor de kaart is dit geen enkel probleem - al zitten er mensen in Duitsland, Zweden of Kroatië, iedereen mag erbij.

Floris.
22 mei 2013, 12:40
Ik wil ook wel op de kaart.

Kesteren, Gelderland
Soldeerwerk, kleine elektronica, snaren vervangen, effecten repareren.

vulvasonic
31 augustus 2013, 01:05
Is er nog iemand in Nijmegen, of in de buurt van Nijmegen de potmeters van mijn ES-347 kan vastzetten?
Patrick Koopmans was voor mij altijd de man. Ik heb echter geen cent te makken. Die gitaar is heilig voor me, dus ik zoek wel iemand die echt weet wat ie doet. Bij voorbaat dank.

Venlonaer
31 augustus 2013, 09:29
Sorry, dan kan ik je niet verder helpen.

lauke_101
16 oktober 2013, 22:07
Iemand in de buurt van Nijmegen óf in de buurt van Venlo die me zou kunnen helpen met het fiksen van een ouwe Dynacord Rex? Op marktplaats gekocht en deed het gewoon, heeft het thuis nog 1 keer gedaan en nu is 'ie dood. Ik wil graag leren aan versterkers te werken/ze te bouwen dus dit zou wel een mooi leermoment vormen.

Buzzel
20 oktober 2013, 13:43
Zo, van de week iemand versterker gefixed (met heel erg gare potmeters). En iemand wat tips gegeven bij het installeren van een nieuw setje pickups! Iedereen weer blij :)

DarknessAwaits
17 november 2013, 10:31
Kleine update, 2 gebruikers zijn toegevoegd op de kaart: Heynis en Floris.

dacrow
18 november 2013, 09:52
Mij mag je erop zetten voor kleine elektronische herstellingen aan gitaareffect pedalen. (liefst geen amps)

Hasselt, België

(Exact adres te bekomen na pm)

RockinRein
19 november 2013, 13:04
Is er iemand in de buurt van Gelderland of Utrecht die kan helpen met het afstellen van mijn Strat? En ook meekijken naar m'n frets, ik denk dat die wel wat aandacht kunnen gebruiken. Alleen heb ik daar totaal geen verstand van, en zou 't jammer vinden als ik het verpruts.

DarknessAwaits
19 november 2013, 22:10
Ik zie zo al 3 markers op de kaart rond/in Utrecht. Makkelijker kan ik het bijna niet maken, de volgende zet is aan jou.

DarknessAwaits
30 november 2013, 19:05
Het eerste lid uit België staat nu ook op de kaart: dacrow!

Vincent Bakker
18 december 2013, 17:31
Zit in Maastricht, ben electronicus geweest en kan dus solderen en dergelijke, kan gitaar brug en hals afstellen en wil graag helpen en op de kaart staan! Kan ook beginners op weg helpen met instapproblemen en dergelijke...

Riny
15 januari 2014, 10:04
Ben bereid om de beginners op weg te helpen bij het afstellen van zijn/haar gitaar en info te verstrekken.
Voorwaarde is wel dat er mogelijkheden moeten zijn met een dergelijke gitaar want er zijn beperkingen betreffende de kwaliteit van gitaren waar nog wel, of niet iets aan gedaan kan worden.
Dit wordt door mij beoordeelt en bij de minste mogelijkheid wil ik behulpzaam zijn, dit geldt niet voor gitaren die op rommelmarkten e.d zijn gekocht.
Heb bijna 40 jaar speelervaring waarvan 35 jaar ervaring met de technische kant.
Nu geef ik dagelijks gitaarlessen.
Tot eind jaren '80 begin '90 zelf ook een muziekhandel gehad met technische dienst.

DarknessAwaits
15 januari 2014, 14:30
Ik ga m'n best doen om vanavond de kaart weer eens een update-tje te geven!

DarknessAwaits
15 januari 2014, 19:18
Kaart is weer bijgewerkt, ik heb Riny maar bij Middelburg geplaatst omdat ik geen stad/dorp in het profiel kon vinden. Dat kan uiteraard nog aangepast worden, laat maar weten.

Riny
15 januari 2014, 20:11
Kaart is weer bijgewerkt, ik heb Riny maar bij Middelburg geplaatst omdat ik geen stad/dorp in het profiel kon vinden. Dat kan uiteraard nog aangepast worden, laat maar weten.

Tis Oost-Souburg voor de volledigheid.

DarknessAwaits
18 januari 2014, 09:11
Aangepast!

BoesBoes
19 januari 2014, 13:27
Voor de finishing touch, check censured

guitarkid
19 januari 2014, 13:40
Voor de finishing touch, check www.doemaarnietspammen.lul !

Schieten maar, mensen.......!!!! :seriousf::seriousf:

bas bus
20 januari 2014, 17:48
ik woon in Goeree Overflakkee, daar help ik muzikanten met eigenlijk alles. Heb bij officiele instrumentmakers ervaring opgedaan.

DarknessAwaits
20 januari 2014, 20:52
Doe je dat ook belangeloos? M.a.w.: zijn de diensten die je aanbiedt als vriendendienst of wil je er voor betaald worden?

Majmun
11 februari 2014, 18:48
Is er iemand in omgeving Arnhem/Nijmegen.. Die voor mij de huidige twee pickup-bedrading kan losmaken en de twee draadjes van de originiele pickups op hun plek kan solderen?

Kan je ook ff mijn gitaar checken. Uiteraard kom ik naar jou en aangezien ik geen koffie of thee drink, bespaar ik je ook wat kopjes thee/koffie. :s :p

lauke_101
11 februari 2014, 21:13
Majmun, wat bedoel je precies?

Kan het overigens wel doen, PM me maar even. Woon midden in het centrum van Nijmegen, en als je geen koffie drinkt heb ik ook nog wel een biertje voor je ;-)

Majmun
12 februari 2014, 18:57
Nou, met andere woorden: gewoon de huidige pickups eruit en de originele pickups er weer in. Dat is alles. PM & thanks!

DarknessAwaits
12 februari 2014, 19:13
Nou, met andere woorden: gewoon de huidige pickups eruit en de originele pickups er weer in. Dat is alles. PM & thanks!

Ligt het aan mij of spat de vriendelijkheid hier nou niet echt vanaf? Het idee achter dit alles is het verrichten van een vriendendienst, het eventjes helpen als iemand het niet kan. Ik lees bovenstaande als; "Dit is je opdracht". Kan aan mij liggen.

nusti
12 februari 2014, 19:42
Ligt aan jou, ik zie dat er niet in. Lauke vraagt wat er precies moet gebeuren, aapje geeft antwoord, klaar. Lijkt wel of er een aantal figuren flink last hebben van pms....

Majmun
12 februari 2014, 19:49
Als je leest welke personen dat zijn... Dan is het niet eens zo verassend. :')

DarknessAwaits
12 februari 2014, 20:05
Mooi zo. +10 tekens

lauke_101
13 februari 2014, 09:30
Sta niet op de kaart (Lingo?!), maar kan er wel op eigenlijk :)

Kan solderen, basis afstelwerk, versterker biassen en nog wat kleinigheidjes. Omgeving Nijmegen.

Majmun
20 februari 2014, 10:27
Sta niet op de kaart (Lingo?!), maar kan er wel op eigenlijk :)

Kan solderen, basis afstelwerk, versterker biassen en nog wat kleinigheidjes. Omgeving Nijmegen.

Laurent is zeker aan te raden! Heeft gisteren supernetjes werk afgeleverd en ik voel(de) mij schuldig dat ik hem daar niet voor heb moeten betalen. Supernetjes werk en ik ben je echt heel dankbaar, Laurent!

DarknessAwaits
20 februari 2014, 11:08
Toegevoegd op de kaart!

lauke_101
20 februari 2014, 12:52
Dankjewel, kan denk ik niet meer zitten vandaag door de veren ;)

dacrow
21 maart 2014, 10:41
Cool, ik ben als enigste het Belgische vaderland aan het dienen op de kaart :)

Voel me heerser in dit Stratego spel.

Methoxy7
21 maart 2014, 12:00
Cool, ik ben als enigste het Belgische vaderland aan het dienen op de kaart :)

Voel me heerser in dit Stratego spel.

En dan nog eens uit Limburg ... :rockon:

den titten
21 maart 2014, 12:13
Spijtig dat er niet meer Belgen bij komen. Zelf kan ik amper iets buiten snaren vervangen. Maar het zou zo mooi zijn om wat forumgebruikers uit de buurt te zien. Meer om eens samen te spelen als om te werken aan een gitaar.

stijnkenens
21 maart 2014, 12:22
Tis omdat het mijn job is, anders zou ik er ook al lang opstaan.
Maar die discussie ga ik niet meer aan !


s.

dacrow
21 maart 2014, 13:17
Ik vermoed dat er nog meerdere Belgen/Vlamingen :) zijn die deze topic nog niet gezien hebben.


Splitsing is enkel uit vermoeden dat er geen Waalse vrienden zitten :)

den titten
24 mei 2014, 14:21
Ik ben op zoek naar iemand die eens tijd heeft om mijn Gibson Les Paul Special eens te bekijken. En dit om de volgende redenen:

- Ik heb zelf altijd geprobeerd om de gitaar af te stellen maar enkel maar door informatie die ik vond op internet. Ik zou denken dat ik in de buurt kom van wat het moet zijn, maar dat iemand met ervaring mij toch makkelijk enkele dingen kan bijleren. Ik vermoed dat het toch nog steeds beter kan.
- Mijn pickup schakelaar begint te haperen. De treble kant werkt niet altijd meer (slecht contact?).
- Mijn G-snaar spring af en toe eens door bij het stemmen.
- Om eens een gitarist met wat ervaring te laten spelen op mijn gitaartje die me zou kunnen zeggen of ik een leuke of dode plank heb gekocht. Soms kriebelt het om een stapje hoger te gaan (Studio?) maar mijn skills zijn niet goed genoeg om het verschil duidelijk te maken. Ik zou dus gewoon graag eens mijn gitaar echt in werking zien :)
- Om eens wat te kunnen lullen want ik ben een slaapkamer gitarist en ik word wat eenzaam :p (dit is meer als humoristische noot geprobeerd als medelijden te wekken :p)

Ow ja : Zelf ben ik van het Oost Vlaamse Buggenhout bij Dendermonde. Maar ik schuw enkele kilometers niet.

Groeten,
Tom

Buzzel
24 juni 2014, 21:51
De kaart is kapot :makeup:

djee
28 juni 2014, 11:58
Zeker jammer dat http://www.gitaarhulp.nl/ aangeeft "This is a test!"

Edit: De reden waarom ik het jammer vind is omdat er binnen mijn familie, kennis- en vriendenkring niemand gitaar speelt. Het is zeker niet de bedoeling om er geld mee te besparen maar om er zelf ook iets van de leren zodat ik dat op een gegeven moment dat ook kan doen voor anderen.
Mijn woonplaats is Vlijmen, vlakbij zou geweldig zijn.

DarknessAwaits
2 juli 2014, 22:32
Mijn excuses peeps, door een update op de server was m'n virtual host list foetsie. Had 't zelf nog niet door tot nu, hij is weer online!

djee
2 juli 2014, 23:32
Super de luxe :))) thanks.
edit: Wat ik ook leuk zou vinden als er iemand bij mij in de buurt woont die ook in zijn/haar kennissen kring niemand heeft die gitaar speelt om gewoon gegevens uit te wisselen en samen te spelen (heb zelf 2 versterkers en gitaren) omdat je met 2 sneller en leuker gitaar kunt spelen.

rhcp_schipper
4 juli 2014, 21:33
Hoe kan ik bij op de kaart komen?

djee
4 juli 2014, 21:45
gitaarhulp.nl

DarknessAwaits
4 augustus 2014, 21:04
Helaas moet ik mededelen dat de kaart weer even offline is. Bepaalde mensen verpesten het graag voor anderen (http://tweakers.net/nieuws/97631/ransomware-richt-zich-op-synology-opslagsystemen.html) en zodoende kan ik mijn NAS tijdelijk niet laten fungeren als webserver.

Ik ga er vanuit dat ik jullie begrip heb, mocht het te lang duren voordat er een update komt ga ik rondkijken naar alternatieven.

Agent_Smith
14 augustus 2014, 09:18
Haal mij er maar af graag.
Ben er wel klaar mee.

Majmun
30 januari 2015, 02:23
Iemand in omgeving Arnhem / Nijmegen die netjes en goed kan solderen en die nieuwe pickups voor mij vast kan solderen in de Goldtop?

Voor, uhh.. Een krat bier? Or whatever

Pepe
30 januari 2015, 02:35
Iemand in omgeving Arnhem / Nijmegen die netjes en goed kan solderen en die nieuwe pickups voor mij vast kan solderen in de Goldtop?

Voor, uhh.. Een krat bier? Or whatever

Daar is die kaart nou handig voor.

Pepe
30 januari 2015, 02:36
Haal mij er maar af graag.
Ben er wel klaar mee.

Dat klinkt als een verhaal wat je moet delen!

pim313
29 juni 2015, 09:57
Als je mij zou willen helpen met afstellen zou dat geweldig zijn!

Phoebeer
29 november 2015, 15:57
Is er iemand die uit de buurt van Nieuw-Vennep komt die mij zou kunnen helpen met m'n akoestische gitaar? (kleine reparaties)

gitaarmike
10 april 2017, 11:52
Is dit nog actief?

guitarkid
10 april 2017, 13:01
Is dit nog actief?

Nu wel weer! :)

turboblues
10 april 2017, 14:15
Is dit nog actief?
Ik zie dat die kaart niet meer actief geweest is sinds augustus 2014. Was een stille dood.
Zou er teveel weerstand gekomen zijn van gitaarherstellers of shops die er hun brood mee verdienen?

Mr.Fingers
10 april 2017, 15:02
Ik dacht (en denk) dat dat vooral kwam omdat het écht gratis moest geschieden, dus puur uit altruïsme. Niet dat dat verkeerd is, maar dan krijg je onvermijdelijk gevallen waarbij de balans tussen "de te investeren moeite" en "de dankbaarheid achteraf" volledig zoek was. Ik ben geen luthier, hooguit "een beetje handig met schroevendraaier & soldeerbout", en ik stond er ook voor open om me ten dienste te stellen voor de gemeenschap, maar dan mocht daar voor mij ook wel een kleinigheidje tegenover staan, en dat hoefde niet eens monetair te zijn (kratje bier bvb). Voor niets gaat de zon op, en ik wil ook geen mensen die het beroepshalve wind uit de zeilen te nemen doordat ik flagrant onder hun prijs kan gaan.

gitaarmike
10 april 2017, 18:56
Hmm bummer. Leek mij well een leuke manier om in contact te komen met medegitaristen en misschien nog wat te leren (waarschijnlijk kansloos in mijn geval :P )

Mr.Fingers
10 april 2017, 20:13
Leek mij well een leuke manier om in contact te komen met medegitaristen en misschien nog wat te leren (waarschijnlijk kansloos in mijn geval :P )
Is het ook, maar je gaat geheid ook mensen hebben die met een halve gitaar komen, en doodleuk zeggen: "ja, ik wil daar drie pickups in, een bedrading van de Apollo 11, en naar de frets moet er ook gekeken worden, er mankeren er vijf... Ohja, en de tuners passen niet echt in de gaten... en er mist een zadel van mijn brug. kthxbai"

Duhsjaak
11 april 2017, 04:04
Precies, Mr. F. slaat de spijker op zijn kop. Zoals altijd.
Je ziet snel genoeg of het een beginnersvraag is. Actie, trussrod, veren rammelen.
Dat soort van dingen. Door ze te laten zien hoe je het aanpakt, kunnen ze het de volgende keer zelf.

Voor 'kleine renovaties' ontbreekt het mij de tijd en de puf. Dan is het een portemonnee gestuurde vraag. Daar ben ik niet voor.
Ook het gegeven dat dit systeem aan de gitaar is gehangen is een beetje vreemd. Ik heb relatief veel jonge bassisten over de vloer gehad die vroegen of het aanbod ook geldt voor een bas. Die onduidelijkheid zou niet moeten gebeuren.

Over de jaren zie je dat het aantal vragen om hulp sterk is afgenomen.

Ik vraag mij af waar ik mij moet afmelden.
Afijn, dat is van later zorg.
Vriendelijke groet, Gus

Pepe
11 april 2017, 12:08
Ik heb zelf enorm veel vraag naar pedaal kennis in de buurt, het stapelt zich maar op. Ik woon in Amsterdam maar geen idee wie in de buurt daar slim in is. Voor amps geldt hetzelfde (maar met die stapel ben ik naar Frans gegaan, dat is 4 keer op en neer naar Den Haag maar dat loont de moeite voor 3 amps)
Voor niks gaat de zon op, fair enough. Ik doe zelf zoveel desing klusje voor jan en alleman, flyertje hier, cd'tje daar, die anders niet bij een design bureau terecht komen. Ik zie dat ook een beetje als je taak, beetje maar. Dat kost toch veel tijd en ik begin niet over geld maar als de ander daar ook niet over begint is het ook de laatste keer geweest, zo werkt dat dan ook wel weer.
Maar goed Barend heeft geen tijd meer voor reparaties en Bernarduur woont volgens mij een eind weg dus die stapel wordt maar hoger en hoger (beetje melodrama erbij)

Fusion
16 mei 2017, 07:57
Even geen zin om alle pagina's door te lezen. Zijn er mensen in de omgeving van Amsterdam die écht goed zijn in superstrats, liefst Ibanezen, met Floyd Rose tremolo systemen? Die weten wat nodig is voor het snellere en veeleisende metal werk? Die dus een gitaar toonzuiver kunnen afstellen, met een lage actie edoch géén fret buzz, niet té laag en mooi over de radius verdeeld etcetera? Die rustig durven beweren "zo'n afstelbeurt bij een muziekzaak in Mokum, dat kan ik beter"? Uiteraard hoeft eeuwige dankbaarheid en een schier oneindige stroom met doorverwezen metalheads niet de enige vorm van beloning te zijn. Bier, snaren, inside tips inzake de aandelenhandel, roep maar wat, en anders ben ik zelf wel creatief met een tegenprestatie.

Tabula Rasa
16 mei 2017, 09:08
Orpheo is volgens mij wel erg handig met Floyd Rose tremelo's.

Fusion
16 mei 2017, 09:10
Is dat zo Orpheo?

cluseau
19 januari 2018, 11:30
......dat is 4 keer op en neer naar Den Haag......

Een keer om te brengen en een keer om op te halen is volgens mij toch twee :hide:

Powderfinger
18 november 2018, 13:21
Gewoon uit nieuwsgierigheid, leeft dit initiatief nog?

Tupelo
18 november 2018, 15:16
In a way zeker, Plant van dit forum heeft onlangs mijn Memoryman Deluxe gefixt.

cannondale_01
18 november 2018, 17:04
Yip
Nico Verduin heeft recent mijn Mesa F50 gefinetuned.

John43
16 september 2019, 19:28
Fijn dat dit nog leeft. Ik heb op mijn oude dag de gitaar als hobby ontdekt. Ik ben in maart van niets en zonder veel kennis uit losse onderdelen een imitatie fender strat gaan bouwen. Cosmetisch werk en het soldeer werk zelf gedaan. Alles werkt maar hij klinkt wat iel. Ik heb als noob en beginner geen of nauwelijks kennis van afstellen.... Inmiddels al een paar hoge e snaren als schilderij hanger in gebruik. Is er iemand omgeving Emmen die mij wil helpen leren afstemmen en de fouten ontdekken in het eigen bouwsel?
Natuurlijk bereid tot een tegenprestatie of een lekker flesje wijn of zo.

D3nnis
16 september 2019, 20:14
Mocht er niemand uit de omgeving Emmen zijn....ook hier kun je best wat informatie vinden/krijgen.
Alvast een voorschot vwb je sound: wat is de afstand van de (polepieces van) de elementen tot aan de snaren (snaren ingedrukt op laatste fret)?
Lomp gezegd (afhankelijk van veel factoren waaronder smaak) zou je ergens rond de 2-3mm uitkomen normaal gesproken. Is bij jou de afstand veel groter, dan is dat een mogelijke verklaring voor een iel geluid.

Mocht je heel veel hoog hebben, wat ook een omschrijving van iel kan zijn, 500k potmeters in combinatie met enkelspoelselementen toevallig?

Plant
16 september 2019, 21:49
Is die iele klank op alle standen? Of is dat alleen in de combi-standen 2 en 4 of een van die 2?
Dan zou het weleens een faseprobleem kunnen zijn bij het samen schakelen van 2 elementen en dan moet je afhankelijk van waar het iel klinkt een element ompolen (draadjes omdraaien of een magneet omdraaien, maar dat laatste is praktisch lastiger).

John43
17 september 2019, 18:53
Hoi,

Dank voor je reactie. Ik kan dat niet zo goed beoordelen. Ik hoor wel verschil in toon als ik de standenschakelaar om zet. Het lijkt echter dat het geluid over het hele spectrum wat minder is dan de fabriek gitaar die ik heb. Vandaar de vraag om hulp bij het determineren van de problemen om tot de oorzaak van het of de problemen te komen. De volgende stap zou zijn om de problemen te herkennen en met hulp van een forumlid met meer deskundigheid deze op te lossen. Zodat het een gitaar kan worden om les mee te gaan nemen. Dat les nemen moet wel gaan gebeuren.

glacius
27 september 2019, 11:57
Hierbij dan,.. ik kan uitstekend afstellen, kleine problemen oplossen, pickups en/of potmeters vervangen. Heb veel ervaring.
Woon in IJsselstein.
Iedereen die hulp nodig heeft, kan bij mij terecht.
Heb een bankje in mijn werkkamertje waar je onder genot van een biertje erop kunt wachten.

rozh
28 september 2019, 15:20
Zelfde geldt voor mij, ik woon in wittevrouwen utrecht :)

Meneer I.
6 november 2019, 11:33
Heeft iemand toevallig een Stewmac Gripper wrench 1/8" te leen om een ietwat gare truss nut van een Fender Am. Std. Telecaster te verstellen?

Hals heeft nu een te grote upbow en dus te hoge actie.

Grtz Iwan

crazylay
19 november 2019, 12:18
Ludeco - Gitaar Service

Oosterhesselen (Drenthe)

Geen herfretten of spuitwerk.

energydrank
16 april 2022, 10:14
Nog iemand in de buurt van breda die kan afstellen? (intonatie en action afstellen, en misschien een heel klein beetje fret werk maar daar ben ik niet zeker van)
ik heb een Ibanez en een Epiphone die wel een opknap beurt kunnen gebruiken.
het liefst iemand die ook een beetje kan uitleggen wat er gebeurt zodat ik er ook van kan leren, maar ook geen probleem als je het liever in de rust van je eigen huis/gitaar werkplek wil doen!

Fusion
7 augustus 2022, 15:46
Ik ben bang dat mijn oudste gitaar toch naar Patrick Koopmans toe moet. Misschien die zgn knife edges vervangen. Of misschien moet wel de hele tremolo vervangen worden. Mag ook wel na 15 jaar trouwe dienst. Balen dat ik geen gitaar technicus wat dichter bij ken die ik vertrouw met deze klus

Fobo
7 augustus 2022, 16:54
Is Hilversum te ver weg?

Fusion
7 augustus 2022, 18:54
Dank en zeker niet te ver weg, maar durf t niet aan. Heb echt iets van 10 tot 15 technici gehad, allemaal van oke tot ronduit slecht. Ik heb nu een wizzkid nodig, zeker voor tremolo. En als ie door Vai wordt uitgekozen... En ik heb één keer wat laten doen door hem en dat was idd echt zo goed als men over hem praat. Ik neem gen risico door weer een ander te proberen

Fobo
7 augustus 2022, 19:40
Misschien eerst ’n gesprekje vooraf....
’t Is maar een idee. Maar je moet er inderdaad vooraf een goed gevoel bij hebben.

D3nnis
8 augustus 2022, 10:02
Wat is er aan de hand met je tremolo dan, Fusion?


Patrick Koopman is sowieso een goede keuze; er zijn ongetwijfeld ook andere figuren die dat kunnen, maar je hoeft er ook weer niet heel vaak heen, dus een keer een ritje hoeft het niet van af te hangen, zeker als je er een goed gevoel bij hebt.