PDA

View Full Version : Zuchtende versterker?



kunk
9 oktober 2012, 12:39
Hoi,

Heb een vraagje over mijn Peavey Valveking 100W head.
Hoewel ik verder heel tevreden ben over de versterker viel mij afgelopen weekend op dat er tijdens het wisselen van clean naar lead kanaal de versterker een geluid maakte als een diepe zucht. Heb dat eigenlijk eerder nooit zo erg ervaren. Moet wel zeggen dat ik normaal gesproken de versterker alleen gebruik tijdens repetities en het hier om gebruik thuis ging op betrekkelijk laag volume niveau. Misschien heeft dat er wat mee te maken.
Wil graag weten wat de oorzaak hiervan kan zijn en wat er dan eventueel aan te doen is. Als er dus forum leden zijn die een vergelijkbaar probleem hebben gehad dan hoor ik het graag.

bij voorbaat dank.:ok:

Swaag
9 oktober 2012, 13:38
Misschien is ie het zat? :soinnocent:

Pepe
9 oktober 2012, 13:40
Ik heb dat een tijdje gehad met mijn vriendin.
Sinds ik de vuilniszakken buitenzet is dat opgehouden.

cluseau
9 oktober 2012, 15:20
Ik heb dat een tijdje gehad met mijn vriendin.
Sinds ik de vuilniszakken buitenzet is dat opgehouden.

Dat probleem heb ik ook maar de truc met de vuilniszakken werkt niet :(


Owja, het doet zich vooral voor in het donker, zegt dat nog wat?


edit
Maar ff ontopic, maak een soundsample dat maakt de beoordeling een stuk eenvoudiger

Pepe
9 oktober 2012, 15:26
Zeg Frans, ik maak de flauwe grappen zodat jij serieus kan antwoorden... anders is er helemaal geen hoop meer voor die man...

cluseau
9 oktober 2012, 15:30
Zeg Frans, ik maak de flauwe grappen zodat jij serieus kan antwoorden... anders is er helemaal geen hoop meer voor die man...

Sorry man, ik herkende gewoon iets en reageerde spontaan. Later volgde toch nog een serieuse correctie ;)

Pepe
9 oktober 2012, 15:32
pfff.. .gelukkig maar... die vaste waarden van gitaarnet...

kunk
9 oktober 2012, 16:07
pfff.. .gelukkig maar... die vaste waarden van gitaarnet...

Dit schiet niet echt op:seriousf:

Voor het maken van een redelijke soundsample heb ik niet echt de spullen hier dus dat kan even duren.
Mochten er nog meer ervaringsdeskundigen zijn hier op het forum dan hoor ik het wel.:chicken:

Erikt
9 oktober 2012, 16:25
Nu al een heerlijk topic! Ik lees even mee.

Rick trodat
10 oktober 2012, 09:56
:seriousf::seriousf:

muziekschuur
10 oktober 2012, 14:04
Stond die gitaarversterker in de buurt van de afwas?

In die buurt hoor ik ook heel vaak gezucht... Iets biologisch geloof ik. Vast niet electronisch...

the sure thing
10 oktober 2012, 14:47
Haha! Kan je het geluid ook omschrijven zonder het woord zucht te gebruiken?

Swaag
10 oktober 2012, 14:48
http://1.bp.blogspot.com/_R6q5nfKDOPQ/TP1TrPoVICI/AAAAAAAABjU/ibm-LHa29-I/s1600/sigh.gif

ellisvertellis
10 oktober 2012, 14:50
http://imageshack.us/a/img696/1994/prozamp.jpg

bass blom
10 oktober 2012, 14:54
vroegah bij ouwe TV's had je ook zo'n mooie kreet.. rasterscheten :D

Midwolda
10 oktober 2012, 16:02
Goeie naam voor een band: Ampsigh & the Gridfarts.

kunk
10 oktober 2012, 18:42
Haha! Kan je het geluid ook omschrijven zonder het woord zucht te gebruiken?

Daar moet ik even goed over nadenken:seriousf: 1e poging "aphoefffffffff"

Pepe
10 oktober 2012, 18:53
Apoefff heeft iets van.. he he... even bijkomen.
Of is het toch meer iets van kreunen? Steunen? Smachten? Kermen?
Zoiets luistert nou.

Brewskie
10 oktober 2012, 19:18
Zoiets luistert nou.

Nauw. als in 'krap', Pepe.

kunk
10 oktober 2012, 19:32
Probleem gevonden!!!

Net nog even over de Valveking gespeeld en daarbij de reverb master potmeter op 0 gezet en zie dan zucht hij niet bij het omschakelen.
De versterker houd dus niet van reverb blijkbaar want hij reageert verder ook niet op de reverb potmeter.

Wat daar nu weer de oorzaak van is moet ik eerst maar weer eens bekijken.

Lexvandoef
10 oktober 2012, 21:19
Das gewoon een teken van god dat je niet met reverb moet spelen.... accepteer het nou maar...

kunk
10 oktober 2012, 22:15
Das gewoon een teken van god dat je niet met reverb moet spelen.... accepteer het nou maar...

Ja wie ben ik om tegen gods wil in te gaan:hide::soinnocent::rockon:

pasqual
10 oktober 2012, 22:35
Heb je aan de reverbtank de tulppluggen gecontroleerd? misschien is er eentje losgekomen op een of andere manier...

cluseau
10 oktober 2012, 22:54
Ja wie ben ik om tegen gods wil in te gaan:hide::soinnocent::rockon:

Hmmm........ spreek vrijmoedig over mij maar misbruik mijn naam nooit.......http://home.casema.nl/jajop/cluseau/heilig.gif

muziekschuur
10 oktober 2012, 23:14
https://encrypted-tbn3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSqL6SgRhHRuvuul05fofcWYnCoHlTnK Zutp0FHXAZldW1a8Iqv

kunk
11 oktober 2012, 17:26
Heb je aan de reverbtank de tulppluggen gecontroleerd? misschien is er eentje losgekomen op een of andere manier...


Goed idee, zal het controleren:ok:

guitarkid
11 oktober 2012, 19:52
Mocht ie onverhoopt weer gaan zuchten, dan bied ik je (als voormalig eigenaar van deze Peavey, maar ik zei nog zo: "geen bommetje!" ;) ) bij deze aan om even bij mij in de studio een soundsample op te nemen!
Dit ook in het verlengde van het door Hendriks gestarte "elkaar helpen-topic". Thunderbirds are go!

kunk
11 oktober 2012, 22:46
Mocht ie onverhoopt weer gaan zuchten, dan bied ik je (als voormalig eigenaar van deze Peavey, maar ik zei nog zo: "geen bommetje!" ;) ) bij deze aan om even bij mij in de studio een soundsample op te nemen!
Dit ook in het verlengde van het door Hendriks gestarte "elkaar helpen-topic". Thunderbirds are go!

Dat is nog eens een goed aanbod. Zal eerst kijken of ik het zelf kan verhelpen lukt dat niet dan stuur ik je wel een PMetje:ok:

kunk
13 oktober 2012, 22:54
Ben weer blij!:ok:

De reverb doet het weer. Heb de reverbtank gecontroleerd, eigenlijk niks aan kunnen vinden. Alles weer aangesloten en wonder boven wonder doet ie het weer.
Hoewel ik bij het los nemen niet kon merken dat er wat los zat zou het dus best een losse stekkertje kunnen zijn.
Ook het zuchten is verdwenen m.a.w. eind goed al goed.:cheerup:

cluseau
13 oktober 2012, 23:54
eind goed al goed.:cheerup:

Gefeliciteerd. Dat is dan wel het einde van een gezellig topic, jammer.


Ach wat, zal binnenkort wel weer uitvallen :hide:

kunk
14 oktober 2012, 00:07
Gefeliciteerd. Dat is dan wel het einde van een gezellig topic, jammer.


Ach wat, zal binnenkort wel weer uitvallen :hide:

Wat een vertrouwen!:chicken: Maar als ie uitvalt beginnen we gewoon opnieuw!:seriousf::seriousf::seriousf::seriousf::o k: