PDA

View Full Version : Verschil Orange PPC 212 Open / Closed back



davidof
8 oktober 2012, 23:44
Hallo

Ik vroeg me af wat het verschil is tussen de Open back & de closed back van Orange. Ik heb al opgevangen dat de closed back 'beter' zou zijn.. Meer 'bass' of meer 'punch', maar dat hangt allemaal af van wat de wensen zijn. Ik heb een open back en ik ben er enorm tevreden mee.

Nu vond ik het toch raar dat er zo een prijsverschil is, de open back kost €425 op Musicstore en de closed back €622..Terwijl er dezelfde speakers in zitten. Kan je zelf zo'n open back niet 'closed' maken?

Grts
David

muziekschuur
9 oktober 2012, 09:00
Tuurlijk. Plankje ervoor. Werkt prima. Afwerken met een traanplaatje en het ziet er mega stoer uit.

toddzilla
9 oktober 2012, 09:12
Verschil in prijs zit hem geloof ik ook in dat de open back geproduceerd wordt in China, terwijl de closed back in de UK geproduceerd wordt.

Zelf heb ik ook een Orange open back 2x12. Niet te groot, goede sound, ben er heel tevreden over!

Mr. Dynamite
9 oktober 2012, 11:02
Meende dat er ook ander materiaal werd gebruikt (dunner dacht ik voor de open back) maar pin me er niet op vast.

Het grootste verschil is dat de closed wat strakker zal klinken maar meer een beam heeft en de openback veel ruimtelijker klinkt.
In kroegjes enzo zul je jezelf met een open back veel beter horen. ;)

muziekschuur
9 oktober 2012, 11:21
De combinatie open back en closed back is tha bomb... Vind ik dan... Meer buik en toch dat luchtige... Op het podium dan.. Want thuis... Open back..

casper innosence
9 oktober 2012, 13:23
De afmeting van de openback is ook iets anders dan van de closed back. De closed back is net zo breed als de 4x12 en de open back is smaller meen ik.

Fireburst
9 oktober 2012, 19:36
De afmeting van de openback is ook iets anders dan van de closed back. De closed back is net zo breed als de 4x12 en de open back is smaller meen ik.

Klopt, de open back is iets smaller maar wel praktisch even hoog. De diepte verschilt ook (veel), alsook het gewicht. De closed back is een zwaargewicht !
Exacte specs zijn wel te googlen natuurlijk, het verschil in sound zul je toch zelf moeten testen : de ene cab klinkt zus en de andere zo en dat moet dan maar net je ding zijn.

the sure thing
9 oktober 2012, 21:41
Verschil in prijs zit hem geloof ik ook in dat de open back geproduceerd wordt in China, terwijl de closed back in de UK geproduceerd wordt.

Zelf heb ik ook een Orange open back 2x12. Niet te groot, goede sound, ben er heel tevreden over!

+1. Ik heb heel veel 2x12 kasten gehad, maar de open back 2x12 van Orange komt zeker weer terug!

scabiosa
10 oktober 2012, 08:04
Ik heb zelf ook de open back. Zeker en vast een leuk cabinetje! (al hou ik wel niet van de v30's dus die heb ik vervangen)

Ik heb ook eens geprobeerd om die closed back te maken, maar dat klonk werkelijk als een slappe drol. Niets van dynamiek! Ik denk dat de open back te klein is om closed back te maken. Want als je eens kijkt naar de afmetingen tussen open en closed scheelt het toch wel redelijk wat!