PDA

View Full Version : Welk versterker werkt goed met pedalen?



ateng
8 oktober 2012, 16:11
Ik wil naast mijn grote rig ook een compacte set hebben voor de wat kleinere optredens. Ik ben op zoek naar een (clean) versterker die goed met pedalen overweg kan en die mooi strak clean blijft. Fender Twin is mij te zwaar en luid en een Vox AC30 gaat niet lekker samen met mijn Ibanez SD9 pedaal.
Ben geinteresseerd in een Fender DeVille maar heb m zelf nooit geprobeerd... alleen maar van horen zeggen.
Op mijn pedalboard heb ik een Roger Mayer Voodoo Vibe, Ibanez TS9, Ibanez SD9, Arion SCH-1, Boss FV-300H, Line6 DL-4 en een Bos GE-7... wat er nog bij komt is een CAE Wah en nog een overdrive voor een ander sound.
Liefst een combo, een 1x12 is niet erg...

Kim Wilson
8 oktober 2012, 16:28
Fender Deluxe Reverb, Vibrolux Reverb (2x10)... In feite zou elke Fender 40 watt combo wel kunnen voldoen. De Hotrods (Deluxe, DeVille) ben ik niet kapot van.

ateng
9 oktober 2012, 12:59
Maar blijven ze mooi strak op hoog volume dan?

Venlonaer
9 oktober 2012, 14:17
De Vox niet lekker met dat ibanez pedaal? Mijn Vox slikt maar al te graag pedalen.....

Kim Wilson
9 oktober 2012, 17:52
Maar blijven ze mooi strak op hoog volume dan?
Ik heb een '77 Vibrolux Reverb, en die blijft verrassend lang (te lang?) clean. Hard genoeg iig, in welke situatie dan ook.

Als je wilt, mag je hem wel een keer komen proberen.

grayfink
9 oktober 2012, 18:40
Die klinkt zeker lekker en door de 2x10" configuratie lekker compact en licht.http://www.gitaarnet.nl/images/icons/icon14.png

tommus42
9 oktober 2012, 20:01
Als geld geen rol speelt een Marshall 18W.
Erg zwaar, maar ik ben uitermate tevreden met een Epiphone Blues Custom. Een twee keer twaalf 30W 6L6 versterker. Het leuke is dat ie een triode schakeling heeft, 15W class-A genoemd, klinkt errug warm:).
MM heeft er een trafo-upgrade van. Het drive kanaal lijkt een beetje op een goedkope fuzzbox in eerste instantie, maar is ook erg goed.

patrick0108
9 oktober 2012, 21:09
Ja als je in de buurt van Rotterdam zou komen, kon je mijn Supersonic 22 proberen is met effects loop

ateng
10 oktober 2012, 22:58
De Vox niet lekker met dat ibanez pedaal? Mijn Vox slikt maar al te graag pedalen.....

Geloof me, Vox met SD9 klinkt voor geen meter. Andere Ibanez pedalen weet ik niet

ateng
10 oktober 2012, 23:02
Ik heb een '77 Vibrolux Reverb, en die blijft verrassend lang (te lang?) clean. Hard genoeg iig, in welke situatie dan ook.

Als je wilt, mag je hem wel een keer komen proberen.
Ja zou wel super zijn als ik met mijn pedalboard langs kwam om m te testen!
10" speakers klinken wel vol en genoeg laag?

ateng
10 oktober 2012, 23:04
Als geld geen rol speelt een Marshall 18W.
Erg zwaar, maar ik ben uitermate tevreden met een Epiphone Blues Custom. Een twee keer twaalf 30W 6L6 versterker. Het leuke is dat ie een triode schakeling heeft, 15W class-A genoemd, klinkt errug warm:).
MM heeft er een trafo-upgrade van. Het drive kanaal lijkt een beetje op een goedkope fuzzbox in eerste instantie, maar is ook erg goed.
Hahaha moet niet een te zware versterker hebben natuurlijk maar ik zal m testen als ik m tegen kom... zoek in eerste instantie geen Marshall clean maar je weet maar nooit.

Kim Wilson
11 oktober 2012, 09:00
Ja zou wel super zijn als ik met mijn pedalboard langs kwam om m te testen!
10" speakers klinken wel vol en genoeg laag?
Mwah, ik zou er eigenlijk iets in moeten laten modificeren om iets meer midlaag te krijgen (niet dat het onacceptabel is, maar iets meer zou net iets mooier zijn), maar mijn GE-7 voldoet ook. Al kost zo'n mod een schijntje t.o.v. wat die amp heeft gekost... Maar de speakers kunnen het absoluut aan. Super Reverb en Bassman 10 hebben ook 10" speakers.

guitarkid
15 oktober 2012, 13:54
Peavey Delta Blues!! Lust ieder pedaal dat ik er tot nu toe op gebruikt heb en heeft m.i. een prima kanaal twee (die van tenminste wel! ;))

Hendriks
15 oktober 2012, 13:57
Peavey Delta Blues!! Lust ieder pedaal dat ik er tot nu toe op gebruikt heb en heeft m.i. een prima kanaal twee (die van tenminste wel! ;))

Ook met een Flowerbooster? :) Vanavond kun je dat in iedergeval proberen . Yeah

tidalwave_sideburns
15 oktober 2012, 14:21
Die Ampeg Jets of Reverberocket combo's. Je ziet ze niet vaak, maar een (vind ik) ongeevenaarde tone.

ellisvertellis
15 oktober 2012, 14:44
Ik ga het nog maar eens vermelden: De Kustom versterkers zeker eens testen. Onze bandleader speelt op een 50 watter die pedalen slikt als de beste. Erg veelzijdig en blijft heel erg lang clean. Ze kosten ook verrassend weinig en zijn erg licht! Een speakerupgrade is wel aan te raden (wat wil je voor dat geld!?)

Check it! http://www.kustom.com/product_detail.aspx?TypeID=2&FamilyID=75&ProductID=240&Tab=0

guitarkid
15 oktober 2012, 18:21
Ook met een Flowerbooster? :) Vanavond kun je dat in iedergeval proberen . Yeah

Have I told you lately that I love you......!!!!!!! :lovelove: Hij doet 't !!!!!!! :cheerup::cheerup:
Overigens, ja, die Flowerbooster is geweldig i.c.m. de DB, ik heb er immers al één, maar wil er dus graag een tweede bij!!
BTW, vraag forumlid Roger maar, die weet er ook alles van! ;)

Midwolda
15 oktober 2012, 18:36
Twee FlowerBoosters? :???:
Kun je niet beter gewoon een emmer mest in die versterker kieperen?




let op hier komt de smiley :D

guitarkid
15 oktober 2012, 18:39
Twee FlowerBoosters? :???:
Kun je niet beter gewoon een emmer mest in die versterker kieperen?




let op hier komt de smiley :D

Een boeketje.....!! :) Maar ik wil er één die de amp gewoon echt laat scheuren en dus nu nog één die 'm net een beetje kriebelt... ;)
BTW, da's geen smiley, da's een "emoticon"....!!! Dit is een smiley: :)
Over pedalen en de DB: ook bijv. een Tubescreamer, een OCD en een fuzz klinken te gek op deze amp op het cleane kanaal, maar ook als een soort booster om het crunchkanaal wat op te peppen!
TS: toch eens testen?

Midwolda
15 oktober 2012, 18:40
ow ik deed het fout :(

ateng
19 oktober 2012, 19:19
Delta Blues heb ik gehad maar vind een 15" speaker niet mijn ding. Clean is wel ok maar zoek iets meer in de Fender sound dus geen EL84 eindtrap.

Die Kustom versterker lijkt me wel interessant dus even kijken waar ik ze kan testen.

ateng
19 oktober 2012, 19:26
Trouwens gisteren bij Mister Bassman in Eelde een Fender Bassman head en een Bandmaster met bijbehorende 2x12 kast getest... maar die vallen ook af. Heel mooi voor blues enzo, mooi warm en vol maar het vervormde al snel als je het volume opschroefde.
Wat me eigenlijk wel verbaasde want Arnold van Dongen (o.a. Ilse de Lange, Trijntje Oosterhuis) speelt namelijk ook over een Bassman met 2x12 kast er onder en moet zeggen dat zijn clean wel redelijk overeind blijft.
Misschien dat een originele uit 1960 sneller vervormd en wolliger klinkt dan een reissue.

tillens
19 oktober 2012, 19:43
Ateng kom anders eens mijn jtm set horen...slikt pedalen als een gewillige hoer :)

peter_heijnen
20 oktober 2012, 09:52
...slikt pedalen als een gewillige hoer :)
Lol, ik neem ook altijd pedalen mee als ik de wallen op ga. :)

ateng
21 oktober 2012, 03:50
Vandaag een Hotrod DeVille 2x12 getest en wow!! Vind m helemaal te gek! Clean blijft mooi clean en klinkt mooi vol, warm en helder. Denk toch dat ik voor de DeVille ga... ik weet dat Landau ook een Hotrod DeVille gebruikt waarvan de speakers zijn vervangen door Eminence Tonespotter. En laat ik nou toevallig 2 Tonespotter thuis hebben liggen :)

arjanb01
21 oktober 2012, 07:22
Goeie keus! De reden dat de amp van arnold clean blijft is denk ik die bogner kast met v30s die strak en hoogmiddy klinken! De hotrod deville zou ik modden met andere speakers! Doe je niks meer met je rack?

ateng
21 oktober 2012, 15:57
Als ik de DeVille ga halen dan doe ik de Tonespotter erin want die clean van Landau is zo sprankelend en organisch!
Weet alleen niet of er een verschil in zit qua klank tussen een Hotrod met een zilverface (om zo te noemen) en een Hotrod met blackface.
Ik heb dus die met blackface getest en ben blij dat de volume van het cleankanaal heel goed werkt. Kan me herinneren dat ik heel lang geleden een Hotrod zilverface ging testen en dat het gelijk loeihard was terwijl ik het volume op 2 had staan. Draai je het een stukje terug en het geluid was weg dus het volume ging niet geleidelijk op/af.

Nee mijn rack heb ik nog en mijn rack wordt straks 14 HE hoog dus wordt weer uitgebreid. Mijn rack neem ik straks mee naar huis, mijn apparaten in mijn nieuwe flightcase overzetten, alles opnieuw bekabelen met nieuwe kabels, opnieuw afstellen en dan ready to rock!