PDA

View Full Version : EVH 5150III 50 watt testen



RedBuell
8 oktober 2012, 09:44
Ik zou graag eens een 5150III 50watt testen in de omgeving van Amsterdam, straal maximaal 50 km.
Bij de grote internet aanbieders staan ze niet meer in voorraad en zijn pas weer vanaf november/december leverbaar.

Ik heb nu een 5150II op een GenzBenz 2x12 cab die me erg bevalt maar ik wil mijn setup wat mobieler maken. Zit er aan te denken om de ministack te nemen met 2 maal een 1x12 cab. Eigenlijk puur omdat ik denk dat 2 1x12 cabjes makkelijker te verplaatsen zijn dan 1 2x12 cab, tenzij de 2x12 gewoon beter is want dan kies ik toch voor een 2x12.

Marc Oblivian
9 oktober 2012, 17:32
Oeh, dat wordt lastig. Ik wilde dit een tijdje geleden ook en de enige plek die ik kon vinden waar ze te testen waren is bij The American Guitarstore en die zit geloof ik in Enschede. Eind rijden. Is er bij mij uiteindelijk niet van gekomen. Ik had bijna besloten om de 100 wat versie te nemen, totdat ik er een 100 watt JCM800 naast zette. Maar die 100 watter is ook goed hoor en die heeft wat meer mogelijkheden ten opzichte van de 50 watter die een kanaal moet delen. Ik zou voor de 100 watter gaan (tweedehands).

muziekschuur
9 oktober 2012, 17:35
Gewoon die II houden...

En dan een Jet city JCA20 erbij?

Dreverhaven
9 oktober 2012, 19:26
Gewoon die II houden...

En dan een Jet city JCA20 erbij?

En een paar Danelectro pedalen ervoor zeker... :seriousf:

RedBuell
9 oktober 2012, 19:43
Een van de redenen dat ik mijn Peavey 5150II weg wil doen voor een EVH 5150III 50w is het formaat en gewicht. Ik wil de boel wat mobieler maken, ik ben klaar met met die grote onhandelbare spullen waarmee ik tegen deurposten op bots en die ik soms maar amper kwijt kan op een klein podium.

Marc Oblivian
10 oktober 2012, 13:29
Tja, dan is die 5150III 50 watter wel een optie ja. Met een leuke 2x12 erbij is het dan redelijk compact. Of misschien een MarkIV/V? Schijnen wel goed te zijn en in combovorm verkrijgbaar. Wel duur....

muziekschuur
10 oktober 2012, 14:10
En een paar Danelectro pedalen ervoor zeker... :seriousf:

Psies.....

Nu ja. De reden dat ik dit roep is dat het zonde is om die EVH5150 II weg te doen...

De JCA20 of JCA22 zijn ampjes in de buurt van de EVH maar net effe anders... En dan vallen ze in de luxe pedaalprijs klasse. Heb je nog budget voor een modje...


http://www.youtube.com/watch?v=mdI7GuVOXCU

RedBuell
10 oktober 2012, 14:37
Tja, dan is die 5150III 50 watter wel een optie ja. Met een leuke 2x12 erbij is het dan redelijk compact. Of misschien een MarkIV/V? Schijnen wel goed te zijn en in combovorm verkrijgbaar. Wel duur....

Heb ik idd ook aan zitten denken, maar dan de III.

Die Jet City is als ik het goed begrijp een single channel...., ik heb liever een multi channel. Hoewel ik weleens heb zitten denken aan een lekkere hot single channel amp met een paar verschillende screamertjes en boosters ervoor vind ik het toch wel lekker om gewoon de Rhythm en Lead scheur uit mijn versterker te halen.

Ik begrijp goed dat mensen zeggen dat het zonde is om die 5150II weg te doen. Ik vind het idd een top amp, echt een dijk van een sound komt eruit. Ik ben alleen klaar met het formaat en gewicht van die grote versterkers. Thuis ben ik genoodzaakt om hem in de woonkamer te laten omdat ik dat ding echt niet de trap op en af ga slepen. Bij de wat kleinere optredens past vaak maar net op het podium en moet ik ook nog redelijk hoog zetten want ik sta er soms max 1 m voor. Ik denk dat een kleinere setup het wat makkelijker zal maken voor mij.

Marc Oblivian
10 oktober 2012, 17:47
Als je single channels niet uitsluit zou je eens een oude JCM800 combo kunnen proberen. Zijn niet zo duur en zijn compact (wel zwaar). Wat mooie drivepedalen ervoor en dan kom je ook een heel eind. Kan je voor onder de 1000 makkelijk klaar zijn.

RedBuell
10 oktober 2012, 19:47
Als je single channels niet uitsluit zou je eens een oude JCM800 combo kunnen proberen. Zijn niet zo duur en zijn compact (wel zwaar). Wat mooie drivepedalen ervoor en dan kom je ook een heel eind. Kan je voor onder de 1000 makkelijk klaar zijn.

Begin dit jaar is mijn gehele gear gestolen. Het enige wat ik nog had was mijn Charvel omdat ik die toevallig bij me had en de GenzBenz cab was waarschijnlijk te groot voor ze om mee te nemen. Ik heb toen overwogen om of een Mark IV/III te kopen of een JCM 800 en dan te gaan werken met volumepot en wat pedaaltjes. Het liefst een head want ik heb nog een Marshall 4x12 cab staan in onze oefenruimte..., voor een optreden leende ik een Peavey 3120 maar dat was het ook niet. Ik had toen ook al interesse in zo'n 5150III 50w of een Mini rectifier, Dark Terror, Mesa transtlantic of andere kleine amp waar een dikke scheur uit komt.

Mijn spullen zijn terug gevonden dus van het opnieuw inrichten van mijn gear kwam niks, ik moest lang wachten op de uitspraak van justitie of ik de spullen mocht houden. Ik mocht uiteindelijk alles houden. Hoewel ik mijn 5150II een fijne amp vind wil ik mobieler zijn. Ik heb ook al zitten denken aan een Bogner Shiva combo of Mesa combo en dan mijn 4x12 Marshall cab ook verkopen. Ik heb alleen altijd het idee dat combo's altijd erg onhandig zijn...

Tankman
10 oktober 2012, 20:09
Neem ook de Hughes & Kettner Tubemeister serie in gedachte. De 18 is veelzijdig, luid zat, heeft een ingebouwde power soak, dus thuis ook ideaal en vooral erg klein en compact. Je krijgt er een draagtas bij, net als bij de Orange Terrors. Ik zou op dat gebied ook eerder naar de Jim Root Terror kijken. de Dark Terror is erg krasserig,vind ik, te agressief.