PDA

View Full Version : Goedkoop Flying V kitje, wat denk je?



Cinaed666
8 oktober 2012, 00:37
Hallo! Ik zoek een projectje, en zat al even met het idee van eens aan zo'n goedkoop gitaar kitje te beginnen, en deze sprong me in het oog; http://www.thomann.de/be/harley_benton_electric_guitar_kit_v_style.htm

Het is een standaard knockoff met de specificaties die ze allemaal lijken te hebben; goedkope, merkloze onderdelen, basswood body, en bolt-on neck. En ik weet dat je een drol zoveel kan opblinken als je wil, en het een drol blijft, het leek me wel een interessant projectje, waar ik dan met wat geluk wat meer gitaarkennis en het allemaal wat meezit een half degelijke gitaar aan overhou.

Ik heb trouwens een redelijk onspeelbare Epiphone SG special die wel als donor zou kunnen dienen voor pickups en tuners enzo, deze zijn redelijk degelijk, en zeker de pups.

Is dit een goed idee? Nee? Misschien?

Wat zijn trouwens jullie favoriete finishes op een V? Ik had zo het idee een Jeff Waters geïnspireerde V te bouwen.
http://25.media.tumblr.com/tumblr_majiao9yqW1rf5vjwo1_400.jpg

Cheers.

roger
8 oktober 2012, 07:10
Ik heb pas op gitarre-bestellen.de een les Paul junior kit besteld, en daar was ik best van onder de indruk, hij heeft ook flying V kitjes. Goed materiaal en naar eigen inzicht te upgraden. Ik heb op mijn LP kit alleen de tuners vervangen. Is een mooie gitaar geworden!

rockgod69
8 oktober 2012, 10:45
hier aan de muur hangt een Harley benton SG, ook zo'n zelfinelkaarzetgitaar...heb je toch gauw anderhalf uur lol aan. Vreemdgenoeg is het best een fijn ding, lekkere hals! ik wou eens iets gibsonachtigs en humbuckerig. gelukt! ben nog aan het nadenken over een finish, hij is nu nog gewoon naturel.

Joreeen
9 oktober 2012, 13:15
Om niet onnodig een nieuw topic te moeten openen ga ik hier verder:
Ik zou ook wel eens willen proberen om zo'n kitje in elkaar te knutselen! Maar wat met de lak? Welke stappen moet je doorlopen bij het verven (al dan niet met spuitbus) van je gitaar? En welke verf moet je gebruiken?

roger
9 oktober 2012, 15:07
Ik heb de mijne behandeld met mahonie waterbeits en daarna Danish Oil, ik ben zeer tevreden over het resultaat!