PDA

View Full Version : Welke effecten over een solo



reflexion
16 juni 2003, 08:40
Weten jullie wat er ongeveer allemaal voor effecten over een gemiddelde solo zitten. Ik zat gister de DVD te kijken van Bon Jovi en ik vroeg me af welke effecten richie Sambora gebruikt bij zijn solo's. Ik vind het geluid van zijn solo's erg goed. Een voorbeeld is die van born to be my baby. Ik had nog even op internet zitten zoeken maar er is helemaal niks van Richie Sambora's gear te vinden. Weet iemand misschien ergens iets??

Speeddemon
16 juni 2003, 12:30
Ik weet niet of ie het nog steeds doet, maar Richie had altijd een typisch jaren 80 metal-geluid voor soli. Dat houdt in:
compressie
distortion (veelal diode clipping en niet 100% buizen)
chorus
delay
reverb

en af en toe wat wah-wah gebruik, flanger en een talk-box (luister naar 't intro van "Living on a Prayer" dat "Oewahh oewah Oeh uh-uh-uh" stuk. )

Nicci
16 juni 2003, 19:55
de gemiddelde solo bestaat niet. je had net zo goed kunnen vragen wat er gemiddeld genomen voor ingredienten in eten gaan.

Mitch
16 juni 2003, 21:31
Een boost is ook erg handig :)

Speeddemon
16 juni 2003, 23:20
de gemiddelde solo bestaat niet. je had net zo goed kunnen vragen wat er gemiddeld genomen voor ingredienten in eten gaan.
waar, maar vergeef hem, want hij vroeg ook verder naar 't geluid van Sambora. En daar zitten niet ALLE mogelijke ingediënten in. :wink: