PDA

View Full Version : Hoe krijg je dit geluid?



titzenpitzer
7 oktober 2012, 19:13
Ik vond het topic niet meer, vandaar dat ik ff een nieuwe aanmaak:

http://www.youtube.com/watch?v=njb5kNlRllM

Iemand een idee hoe je de gitaarsound helemaal in het begin kan verkrijgen? Ik hoor natuurlijk dat er meerdere gitarenlijnen zijn, al klinken ze erg 'akoustisch'... een compressor misschien?

beruk
7 oktober 2012, 21:16
Ik associeer het met plastic, heb ooit een Samick oefenversterkertje gehad. Als je die overstuurde en bij het namixen het laag eruit draaide leek het best hierop.
Wiki citat:

Melody's Echo Chamber

In 2012, Parker teamed up with French singer, Melody Prochet, for her dream pop project, Melody's Echo Chamber.[36] The two met after Prochet gave Parker a CD with songs from her other band, My Bee's Garden. This led to a support slot for My Bee's Garden, opening for Tame Impala. Prochet's debut self-titled album is set to be released in September, 2012. Parker played guitar, featuring his distinctive spacey, phased guitar sound with Prochet's dreamy vocals, and also produced the album.[37]

Lekker bandje overigens.

Cageman
7 oktober 2012, 22:54
Ik denk ook een klein versterkertje. Dan gain helemaal open en master volume wat lager. Reverb ervoor nog en dan kom je aardig in de buurt.

Hoe je er misschien ook komt, is door een simpel overdrive/dist pedaal (boss sd-1 o.i.d.) er met een boost (ervoor) flink van langs te geven en dan zoals je al zegt een compressor NA deze drive zetten. Dan wel weer reverb erachter ook.

B-stone
7 oktober 2012, 23:07
Lijkt mij juist niet een kleine amp vol open, maar eerder gewoon clean met hete elementen o.i.d.

Booster zou kunnen.

obiwanjacobi
8 oktober 2012, 09:43
...ik hoor ook clean er doorheen? Verder lichte overdrive met weinig laag...?

zoon van Piet
8 oktober 2012, 09:57
Mix van cleane gitaar (rechtstreeks via DI) en dat signaal nog eens via de eerste de beste goedkope dist/fuzz/oefenamp..geheel een beetje mixen en helemaal platcompressen en voila.
opserveren met veel bombarie..

Bernardduur
8 oktober 2012, 10:25
En veel gebruik van reverb om hem verder weg in de mix te zetten

peter_heijnen
8 oktober 2012, 10:54
Het zijn de twee verschillend gespeelde gitaren die samen het effect geven. Ik denk niet dat de makers zelf heel erg veel effort erin gestoken hebben. Volume open en gaan als je het mij vraagt.

Lekker nummer btw.

titzenpitzer
8 oktober 2012, 14:40
Dank! Ben de reverb vergeten te vermelden, 't lijkt een schelle room. Ik dacht dat die kerel van tame impala (producer van dit album) veel experimenteerde met compressors, vandaar de gok. Inderdaad erg leuke muziek!

geert1976
8 oktober 2012, 14:48
Lijkt mij een klein dozig solidstate ampje met ingeschakelde overdrive en middy klinkend single coil gitaartje.
Clean soundje is erg blikkerig met revcerb gespeeld, zou zo maar een Danelectro kunnen zijn op brugelement.

Kieftenbelt
8 oktober 2012, 15:23
Klinkt ook alsof ze een roommic hebben geplaatst bij de gitarist zelf, puur voor de aanslag.

titzenpitzer
8 oktober 2012, 15:32
Ja, dat dacht ik dus ook! Straks een beetje experimenteren :)

Bijl
9 oktober 2012, 16:05
Als je een crappy geluid wil en je hebt geen slechte versterker in huis kan je een Ibanez LF-7 proberen.