PDA

View Full Version : open back maken ipv closed



nak
7 oktober 2012, 12:57
Mijn cabinet is nu een closed back.
Klinkt wel lekker strak maar ook nogal boomerig.
Zit eraan te denken om deze half open te maken maar weet niet wat het beste is.
Volstaat het met het boren van een aantal grote gaten, moet het een sleuf worden? en hoe groot?
Heb er geen idee van wat het beste is. Liefst wel iets wat de strakheid niet teveel aantast.

bass blom
7 oktober 2012, 13:24
complexe materie.
open heeft ook vrij veel te maken met waar dat geluid van achter op gaat weerkaatsen.
ofwel, andere plaats.. ander geluid.
begin gewoon eens met de achterkant er af halen, kijken wat je dan hoort.
is het een eigenbouw cab?

nico verduin
7 oktober 2012, 15:47
Als ie boemerig is, kun hem ook vol douwen met glaswol....

tommus42
7 oktober 2012, 19:48
Ehm, moet denken aan de tegenkoppeling in de eindversterker. Welke versterker heb je overigens?

blademan
7 oktober 2012, 21:49
wat ik bij mn zelfbouw cab heb gedaan is hem in eerste instantie half open maken, maar er ook een plankje bij gemaakt om hem dicht te kunnen maken. Of het veel uitmaakt weet ik nog niet, maar dat wil ik zsm gaan proberen in een bandsituatie

nak
7 oktober 2012, 22:51
Ehm, moet denken aan de tegenkoppeling in de eindversterker. Welke versterker heb je overigens? Tis een 60w Blackstar welke ik uitgebouwd heb.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-R7WG4MUF-D.jpg

Der Groovemeister
9 oktober 2012, 13:37
Glaswol zou ik niet doen omdat dat heel smerig spul is. Jeukt als de tering! Je kunt bij n meubelstoffeerder n soort polyester deken kopen wat voor kussenvulling wordt gebruikt. Is goedkoop en jeukt niet. Qua half open cabs: laat ze voor een derde open! Dat vinden veel mensen, mezelf incluis, het beste klinken. Succes.

muziekschuur
9 oktober 2012, 14:52
Persoonlijk zou ik hier speakerdoek gebruiken. Want da's net wat mooier...

nico verduin
9 oktober 2012, 14:54
Glaswol zou ik niet doen omdat dat heel smerig spul is. Jeukt als de tering! Watjes:seriousf::seriousf::seriousf::seriousf:

rvorkink
9 oktober 2012, 17:37
Glaswol zou ik niet doen omdat dat heel smerig spul is. Jeukt als de tering! Je kunt bij n meubelstoffeerder n soort polyester deken kopen wat voor kussenvulling wordt gebruikt. Is goedkoop en jeukt niet. Qua half open cabs: laat ze voor een derde open! Dat vinden veel mensen, mezelf incluis, het beste klinken. Succes.

Dan is het dus geen half-open, maar 1/3-open, toch? :-)

Der Groovemeister
11 oktober 2012, 10:25
Watjes:seriousf::seriousf::seriousf::seriousf:

Kan ook, maar lijkt me erg veel werk!!! ;-)

Brewskie
11 oktober 2012, 18:40
Kan ook, maar lijkt me erg veel werk!!! ;-)

Gevatte opmerking, Meister. :)