PDA

View Full Version : Nieuwe versterker



Applerised
6 oktober 2012, 22:59
Halo allen!

Allereerst, ik ben een complete rookie op vlak van gitaarversterkers. Ik heb net m'n eerste elektrische gitaar gekocht (een Epiphone the Dot) en speel nu met een interface en koptelefoon. Ik wou me immers eerst wat informeren voor ik een versterker kocht.

Nu is mijn vraag: wat of welke zouden jullie me aanraden? De volgende zaken in acht genomen...

* Hoogstens 300€, maar dat vind ik al veel.
* Ik zou hem zowel voor akoestisch als elektrisch willen gebruiken.
* Het doel is repeteren en opnemen. NIET optreden.
* Qua stijl ben ik redelijk licht. Metalmuziek of zware bassen zijn niet aan mij besteed.

Enorm bedankt voor eventuele suggesties.

Tankman
6 oktober 2012, 23:09
De Yamaha THR-10 is hier uiterst geschikt voor en klinkt ook te gek.

d1rk
7 oktober 2012, 00:32
Fender Mustang III

*269 euro en zeer volwassen, heeft een 12" speaker waardoor de versterk zeker niet iel klinkt.
*bij versterkers is het of electrisch of akoestisch
*op de Mustang zit een USB aansluiting waarmee je perfect kunt opnemen
*Alle stijlen kun je er op spelen

Groet,

Dirk

VLP
7 oktober 2012, 10:05
Bedoel je met repeteren met een bandje spelen ?

Brewskie
7 oktober 2012, 10:54
Bedoel je met repeteren met een bandje spelen ?
Goede controlevraag. Want als het repeteren is met een bandje, zal Tankman zijn advies nog wel intrekken.

petpas
7 oktober 2012, 11:52
Fender champoin 600? 5 watt buizenbakje met een erg mooi clean geluid. En niet duur.

Tankman
7 oktober 2012, 12:00
Goede controlevraag. Want als het repeteren is met een bandje, zal Tankman zijn advies nog wel intrekken.

Inderdaad. Ik interpreteerde hem als thuis oefenen vanwege het niet optreden verhaal.

MjS
7 oktober 2012, 12:28
+1 voor de Mustang. Heb de 1 voor thuis en 's nachts, ideaal. Volgens mij is de speaker vrij neutraal en kun je dus best een preset voor akoestische gitaar maken.

VLP
7 oktober 2012, 21:23
Heb wel al gehoord dat de mustangs bijzonder ingewikkeld zijn om in te stellen. Als je iemand kent die er ook een heeft staan zou dit wel mooi meegenomen zijn.