PDA

View Full Version : (Ver)Roest



Hansfong
14 januari 2002, 22:58
Ik heb een oude bas op de kop getikt die ik aan het opknappen ben, gewoon voor de lol. Nou is de brug nogal verroest, inclusief veren en schroeven.

Ik dacht om het met chroomreiniger schoon te maken, maar dat wordt toch lastig met de veren en schroeven. Ook ben ik bang dat de chroomlaag verder wordt beschadigd, zoals met m'n fiets gebeurd. Of misschien een nachtje Coca-Cola en dan met een tandenborstel? Wie heeft er suggesties, tips, merknamen? Cheers,

Hans

idono
14 januari 2002, 23:03
Koop gewoon een nieuwe brug, die zijn meestal niet zo duur voor een bas gitaar. Heb ik ook gedaan, ik had ook een bas gehad, oud ding trouwens. En de brug en stemmachanieken waren helemaal veroest en toen heb ik voor 5 tientjes een brug en stemmechanismes gekocht. Dat werkt ook.

Gr Henk

Hansfong
14 januari 2002, 23:30
Jawel, maar die vijf tientjes heb ik nodig voor nieuwe snaren. Bovendien is die bas 25 jaar oud en ik houd hem liever origineel. Dus toch graag suggesties. --Hans

SteavisSmokin
14 januari 2002, 23:42
heej hansie! :wink: Ik gebruik weleens HG blauw (Hg- hagesan ofzoiets), te verkrijgen bij de drogist. Het is spul dat gebruikt wordt voor badkamers maar het maakt ook roest schoon en werkt erg goed.
steven

Hansfong
15 januari 2002, 09:32
Ha die Steven,

Als dat spul niet beschadigd ga ik het proberen. Als het ding weer in elkaar zit moeten we een keer jammen. --Hans