PDA

View Full Version : Advertentie geplaatst door een leek.



Wouter J
16 juni 2003, 00:13
Was ik op Ebay aan het scouten kom ik dit tegen "SG Les Paul Rare" wetend dat SG's met het Les paul Logo inderdaad zeldzaam zijn klik ik het aan en vind dit: http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=2539143500&category=38086

even om misverstanden te voorkomen een echte SG Les Paul hoort er zo uit te zien.

http://www.gbase.com/gearlist/guitar_picture.asp?guitar=484543

Hoe dan ook laat me even recht zetten wat deze verkoper mis heeft.

Zijn claim: "This is a vintage SG, appears to be a late 60's/early 70's. It appears to be all original, with the most interesting component being the original Bigsby trem! "

De waarheid: Dit is een eind Jaren Zeventiger SG standard, te herkennen aan de kleine blok inleg en de van voor uitgefreesde electronica ruimte, een Les paul slagplaat en de brede kop. De Bigsby is inderdaad origineel maar is niet wat hij noemt "Interressant" want het was een standaard optie.

Zijn claim: Angus Young heeft deze gitaar ooit bezeten.

De waarheid: Ik heb heel wat fotos van angus met een enorme hoeveelheid SG's gezien maar geen enkele die hierop leek. Bovendien is Angus niet het type persoon dat zijn gitaren zo uitbundig laat beschilderen.

Zijn Claim: "een originele Les paul SG"

De Waarheid: De Les Paul SG's werden maar twee jaar gemaakt voordat Les paul zelf zei dat hij niet zijn naam op zo'n lelijk model wou zien, de naam werd toen in 1964 verwijderd en de gitaar ging verder onder de noemer SG. Zijn gitaar is van veel later dan dat.

michielv
16 juni 2003, 08:14
Opvallend is wel dat de verkoper in hetzelfde stukje beweert dat de gitaar waarschijnlijk origineel is maar dat de beschildering achteraf over de blanke lak aangebracht is. Da's dus niet origineel in mijn ogen :-)

En ik geloof best dat die gitaar ooit van _een _ Angus Young is geweest, alleen is dat niet noodzakelijk meneer Young van AC/DC :-D

Anavrin
16 juni 2003, 11:29
Wat een lelijk ding!!!
I WILL NOT SELL OR SHIP TO INDONESIA
waarom niet, woont daar de Angus die de eigenaar is geweest???