PDA

View Full Version : Traynor Custom Valve 80



Edwin1
15 juni 2003, 22:16
Is er iemand die ervaring heeft met de Traynor Custom Valve 80 buizenversterker met 2x 12" speakers? Zo ja, is het wat?

skanky
15 juni 2003, 23:13
Ik heb laatst op een traynor buizen gespeeld, het was niet de 80 maar toch het gaat om het idee. Ik vond het clean erg mooi en helder alleen het scheurkanaal was niet echt om over naar huis te schrijven, in de mix klinkt het erg kut, je hoort bijna alleen maar geruis. Voor rock en metal hoef je'm niet te gebruiken

srv-man
15 juni 2003, 23:54
Nou, daar ben ik het niet bepaald mee eens. Ik heb een tijdje een YCV-40 (het kleine broertje van de 80) gehad en die klonk op alle fronten meer dan uitstekend!
Clean was erg mooi, maar gaat vrij snel crunchen voor een lekkere SRV sound. De oversturing is zeer goed, met een lekker geprononceerd mid, prikte juist uitstekend door de mix heen. Maar, het is beslist geen metalamp, als dat je stijl is moet je hem niet kopen. Maar voor stijlen als blues, rock, country, funk, heavy rock etc. kan ik hem je van harte aanbevelen!
Op de site van Yorkville kun je ook nog wat reviews uit de bladen vinden.
Ik heb hem trouwens weggedaan omdat ik meer dan 2/3 geluiden en me nu een hernia sjouw met een rack..... :D