PDA

View Full Version : HNGD! DeArmond Starfire Special Crimson Red



Scip
4 oktober 2012, 23:16
Jaja, na lang wikken en wegen vanavond de DeArmond Starfire special bekeken, beluisterd en gekocht die al even op marktplaats stond. Relaxte gast en kon ook nog mooi spelen ook.

over de gitaar: Manman, wat een ding! Eerste indruk: heerlijk geluid uit de USA 2k singlecoils, ligt goed in de hand en perfect onderhouden voor een gitaar uit 88. Heb na een Ibanez Artcore en London City Comet nu echt het gevoel een gitaar in handen te hebben..

Ik ben blij! Morgen zal ik even wat plaatjes schieten.

Triggy
5 oktober 2012, 07:42
Leuk dat je die hebt aangeschaft!
Heb er zelf ook nog even naar gekeken, maar voegde aan mijn gear niet heel veel meer toe.
Succes ermee!!

Harry
5 oktober 2012, 11:03
wauw, jij bofkont! Gefeliciteerd en welkom bij de Club van Trotse en Tevreden DeArmond Starfire Special II bezitters. Ben benieuwd naar de foto's/

macwilliams
5 oktober 2012, 11:17
Ik ben blij! Morgen zal ik even wat plaatjes schieten.

Ik wacht morgen even af :)

FruscianteFan
5 oktober 2012, 11:31
hmm, er staat er ook een bij tools4tones in nijmegen voor €500. Stiekem best een gaaf ding.

smullie
5 oktober 2012, 11:42
Ik wacht morgen even af :)

Morgen van gisteren is vandaag. ;)

Waar is die foto? :soinnocent:

Hendriks
5 oktober 2012, 11:45
Zijn volgens mij leuke gitaren , ik heb er ook al eens een oogje op gehad.

fantastik_badr
5 oktober 2012, 13:26
Ooit een DeArmond bespeeld, was echt een heeerlijke gitaar voor verbazingwekkend weinig geld. Veel beter dan een Gretsch Electromatic series unit. Enorm veel bang for the buck!! Have fun ermee!

Scip
5 oktober 2012, 15:09
Hierbij aankoop! Vandaag voor het eerst getest met m'n vox, maar wat klinkt dat ding goed!
http://gerben.dejohanneshoeve.nl/Starfire.JPG

De tuners zijn vervangen voor grovers lock-tuners. Zit er aan te denken om de knoppen te vervangen, omdat het plaatje met de D is afgebroken op elke knop. Zijn de originele nog ergens te bestellen?

.slash.
5 oktober 2012, 16:58
Ik had hem al zien staan. Mooi ding!

muziekschuur
5 oktober 2012, 16:59
Wel even een knappe standaard ervoor scoren.. Of nog beter, een muurbeugel..

Scip
5 oktober 2012, 17:18
Wel even een knappe standaard ervoor scoren.. Of nog beter, een muurbeugel..

O, die is er wel maar vond het wel leuk voor de foto

Timotio
5 oktober 2012, 20:26
He, je hebt hem dus toch gekocht ondanks de kleur :-). Gaaf ding, veel plezier ermee!

budje
5 oktober 2012, 20:43
mooi! tien tekens

Scip
5 oktober 2012, 20:56
He, je hebt hem dus toch gekocht ondanks de kleur :-). Gaaf ding, veel plezier ermee!

Yes, na wat gelezen te hebben over de reputatie van deze DeArmonds toch de knoop doorgehakt om de gitaar is op te zoeken. Bij het bekijken en beluisteren was ik blij verrast. Op veel foto's lijkt de gitaar egaal rood, terwijl real-life de houtnerf mooi te zien is.

bass blom
5 oktober 2012, 21:07
ja :p vet ding!

soundbound
5 oktober 2012, 21:22
yep, mooi ding :ok:

Duhsjaak
6 oktober 2012, 01:37
Hi

Anders dan de NAM hoef ik helemaal niks te boren om GAS te krijgen.

Volgens mij ben ik een beetje verliefd. En op een VOX nog wel.
Weet precies hoe dat klinkt.

Dat maakt het alleen maar erger.

Veel plezier ermee!!!

Vriendelijke groet, Gus

Eko
7 oktober 2012, 10:18
Ik heb een zelfde staan. Is inderdaad een vroege DeArmond, kun je zien aan de kleur van het afdekplastic op de elementen. De latere versies zijn zwart.( en anders van klank....) Do originele stemmechanieken wil je er echt niet op hebben. Ik heb ze er zelf afgehaald om de gitaar stemvast te krijgen. Ik heb meerdere DeArmonds en met dezelfde kwaal. Kunt beter geld uitgeven aan een goede koffer.
Originele onderdelen zijn niet meer te koop , DeArmond als merk wordt alleen nog voor de elementen gebruikt ( Fender heeft de naam volgens mij in handen ) waar ze ook mee begonnen waren, misschien dat Ebay een vriend is.
Als je dit leuk kun je ook eens denken aan een M75T. Is een solidbody en een exacte kopie van een Gretsch. Met de Digsby en dezelfde elementen. Zijn geleverd is 2 kleuren sparkle ( zilver en champagne ) , zwart, blauw transparant en Tennesee Orange . Die laatste is de oranje Gretsch kleur. ( staat ook bij mij ). Heel leuk voor Rockabilly......

SBe
7 oktober 2012, 10:34
Mooi gitaartje man, proficiat met je aankoop! Een klein beetje last van GAS nu....