PDA

View Full Version : Spoed! is dit een goede deal ? (Fender american deluxe strat)



michaelsteen
4 oktober 2012, 12:05
Hallo medegitaarliefhebbers,

Ik ga vanmiddag deze gitaar aanschaffen?

http://link.marktplaats.nl/596302250

Wat vinden jullie daarvan? Iemand ervaring met die lsr nut en bare knuckle pickups? Krijg ik er wel gewoon een goede strat sound ala srv/mayer uit?

Kan ik de gitaar ook weer doorverkopen zonder verlies denken jullie? Aangezien originele pickups er niet bij zitten en het s1 switching systeem eruit is gehaald.

Let me know :)
Grt
Michael

Hendriks
4 oktober 2012, 12:18
Of het een goede deal is? Dat ligt eraan wat je ervoor betaalt. Wel een leuke gitaar verder , die LSR nut werkt prima , is mijn ervaring.
Dit lijken mij betere pu's dan de originele en bovendien , veel strats hebben andere elementen ,dus dat zal voor de waarde niet veel uitmaken.

Fiendish
4 oktober 2012, 12:40
Zoals Hendriks al zei, of het een goeie deal is ligt aan de prijs.
Zijn prima pickups, en zo'n rollernut kan best fijn zijn, maar de prijs moet ook wel kloppen; een hoop mensen leven in de illusie dat dit soort upgrades de gitaar meer waard maken, en da's natuurlijk onzin.

Sinner1980
4 oktober 2012, 12:42
Als je dat stratje voor €700,- of minder mag oppikken dan heb je een lekkere deal hoor!

Lekkere pickups, geen s1 switching; allemaal in je voordeel maar dat is persoonlijk.

Mayer? SRV? Tja, met de juiste amp en vingers kun je een eind komen. Als deze stijlen je ding zijn zou ik de humbuckert er wel uithalen en er een single coil indoen maar dat ben ik...

Ben benieuwd naar de uitkomst en stiekem nog meer naar de uiteindelijke prijs...

michaelsteen
4 oktober 2012, 13:05
Ik betaal er €650 voor. Ik heb ook nog een blade rh4 en ik zoek eigenlijk een gitaar met een meer authentieke strat sound.

Brug pickup in een strat gebruik ik alleen voor meer high-gain niet bluesy dingen, dus ik vind de hss configuratie juist wel fijn.

Maar, wat de resale value betreft. Hoe ik het zie is dat ik vrij recente american deluxe aanschaf voor de prijs van een standard. Met als nadeel dat het s1 switching systeem en de noiseless pups er niet meer in zitten.

Wat denken jullie, mocht ik de gitaar op termijn weer wegdoen, krijg ik er dan nog €650 voor?

Ik heb enigzins een trauma opgelopen toen ik mijn€2000 euro akoustische furch in de verkoop deed :soinnocent: ..dus hoe makkelijk een gitaar weer door te verkopen is zonder verlies is zeker een issue voor mij.

Hendriks
4 oktober 2012, 13:15
650 is een zeer nette prijs en ik zou mij niet druk maken over een eventuele verkoopwaarde bij doorverkoop , het S1 systeem vind ik persoonlijk prut en ook de elementen zijn een echte upgrade tov de originele karakterloze pu's , als je er 750 voor moest betalen , zou ik het nog geen slechte deal vinden.

marter544
4 oktober 2012, 13:16
Lijkt me voor 650 een prima deal.. Ik vind echter de rollernuts een beetje overbodig, met een goede normale nut kun je perfect je tremolo gebruiken zonder te ontstemmen.

michaelsteen
4 oktober 2012, 13:23
@hendrix/Marter : Ja dat dacht ik dus ook. Mooi, ben ik weer gerustgesteld. Ik laat wel weten hoe de gitaar bevalt, en hoe deze zich verhoudt tot mijn blade rh4, mochten jullie daar geďnteresseerd in zijn.

iWishmaster
4 oktober 2012, 13:37
Ik heb dezelfde (ook hetzelfde jaar), maar dan met de stock humbucker en 2 texas specials. Gitaar is mijns inziens top kwaliteit, alleen de stock single coils zijn niet denderend, dus een prima upgrade. De mijne werd geleverd met 'mintgroene' pickguard en backplate en 'parchment' knoppen / pickups covers. Ik vermoed dat er dus ook een nieuwe slagplaat en potmeters / knoppen in zitten. Niks mis mee natuurlijk, maar niet origineel. Persoonlijk zou ik me er niet druk om maken: als de gitaar fijn speelt en goed in elkaar zit, is 650 een te gekke prijs.

arjanb01
4 oktober 2012, 13:45
Ik zeg doen. Die PUs zijn prima dus voor die prijs kopen maar !

soundbound
4 oktober 2012, 21:17
de advertentie is verdwenen, dus ik neem aan dat je hem hebt! Voor 650 een mooie deal in mijn optiek en veel waarde kan hij niet eens verliezen :) En nu picks please...

michaelsteen
4 oktober 2012, 23:10
Ik heb em :D , staat alleen wel een beetje hoog afgesteld. Dat moet ik ff (laten) fiksen. Maar ik ben er blij. Thnx voor jullie hulp

mesaman
5 oktober 2012, 10:29
fautauous?

MjS
5 oktober 2012, 10:33
Congrats! Kun je wat fotootjes schieten?