PDA

View Full Version : Nieuwe gitaar: Charvel content



MjS
3 oktober 2012, 21:41
Al jaren ben ik geïntrigeerd door superstrats. Ik had er ook wel eens één in mijn handen gehad, maar meestal was het toch niet wat. Een paar maanden geleden echter zo'n Charvel beetgepakt en dat was toch wel lekker. Toen er een op Marktplaats voorbij kwam voor een nette prijs heb ik dan ook niet getwijfeld.

https://dl.dropbox.com/u/1955976/charvel.jpeg

https://dl.dropbox.com/u/1955976/charvel2.jpg

Wat een leuke plank zeg! Zingt, piept, schreeuwt en heeft een hele mooie toon met distortion. Speelt als een tiet (hoewel het halsje wel wat staalwol en gunwax kan gebruiken) en zo'n Floyd Rose is ook wel eens lachen. Het is vooral ook gewoon heel erg leuk om op zo'n plank te spelen. Bijna speelgoed voor (jong)volwassenen. :lp:

Orpheo
3 oktober 2012, 22:52
Man man... Wat een beauty. Zie slimegreen with envy ;)

mesaman
3 oktober 2012, 23:58
aaaaaAAAhhhHH!

erg mooi! super de supergefeliciteerd!

soundbound
4 oktober 2012, 09:20
Mooi hoor, gefeliciteerd ermee!

guitarkid
4 oktober 2012, 09:58
Typisch weer zo'n topic dat me er pijnlijk aan herinnerd dat ik ooit die erg fijne Charvel had moeten kopen die in de winkel, waar ik toen parttime werkte, hing. Niet gedaan dus en altijd een beetje spijt van gehad. Speelde fijn, klonk erg goed en de tremolo werkte perfect.
Waar om dan niet? Zeg het maar....., ik had toen al de nodige gitaren, whatever....
Hoe dan ook, dit ziet er tof uit, lekkere no-nonsense gitaar! Van wanneer is hij?

MjS
4 oktober 2012, 10:16
Thanks voor de reacties :) ben er erg blij mee.

Helemaal vergeten te vertellen: het is een Japanse Pro Mod, dus zal niet ouder dan 2-3 jaar zijn geloof ik. Ik moet nog even de serial checken, daar zal ik Fender wel voor moeten mailen?

smullie
4 oktober 2012, 10:25
welcome to the club... :rockon:
Fantastische gitaren he...

MjS
4 oktober 2012, 19:42
Zo, vanochtend Charvel gemaild en nu al mail terug met productiedatum. Deze schone kwam 02/2011 van de band rollen. Moeilijk te stoppen met spelen, overigens. Grappig wat een nieuwe gitaar soms kan betekenen voor inspiratie en speelplezier.

Aikara
4 oktober 2012, 19:48
Toffe gitaar! Ik had m zien staan op marktplaats, en als ik nu geld over had gehad, dan was ik je misschien wel voor geweest :). Veel plezier ermee!

RedBuell
4 oktober 2012, 21:09
Het blijven te gekke dingen die Charvel's. Heb misschien stiekem wel een beetje spijt dat ik de mijne heb verkocht.

Comfortably Daniel
6 oktober 2012, 11:17
ahrg...zie je wel...ze komen toch nog weleens voorbij. Te weinig op marktplaats gezeten de laatste tijd.

Ik is jaloers ;) Super lekker gitaartje man...feli :)

MjS
8 oktober 2012, 00:32
Bedankt voor de felicitaties! Net ff het halsje onder handen genomen (staalwol -> olie -> wax; de EBMM treatment, zeg maar) en daar knapt het flink van op. Klank onversterkt is ook goed, iets wat ik niet had verwacht met een Floyd. Dat zijn blijkbaar toch vooroordelen die er insluipen, maar ongefundeerd blijken. Me likey. Nu nog kijken welke gitaar er uit vliegt, ik vind dat ik er een teveel heb. Of mijn vriendin vindt dat, wat schijnbaar betekent dat ik dat ook vind... ;)

Orpheo
8 oktober 2012, 10:53
Als je ooit geld ovrr hebt, zet er dan een brass block op en wees verbaasd. Zoveel meer sustain, harmonics en power. Die 'original floyd rose' units zijn niet te vergelijken met kopieen (met als noemenswaardige uitzonderingen oude schallers en nieuwe gotohs). Ook ibanez edges vind ik minder. Superstabiel. Ja, maar minder rijk aan tone. Zelfs John Suhr is een fan van die gotohs.

MjS
10 oktober 2012, 17:00
Dat brass-block heb ik vaker gelezen ja. Maar momenteel mis ik weinig aan mijn tone. Het is natuurlijk nog steeds even wennen. Vandaag voor het eerst met icm met thuissetje geprobeerd en klonk niet heel onaardig:
Soundcloud (http://soundcloud.com/mslooten/charvel-rocks)