PDA

View Full Version : Effecten rack gear/multi effecten zonder OD, dist, etc.



CatchDude
3 oktober 2012, 20:43
Al een aantal jaren speel ik over een fraaie AC30 en gebruik ik diverse leuke felgekleurde pedaaltjes om er smeuiige classic rock, rock&roll en blues muziek uit te halen, en dat gaat best lekker. Maar voor de afwisseling wil ik iets anders voor er bij; een lekkere high-gain versterker met 3+ kanalen zodat ik de OD direct uit de amp krijg en lekker gas kan geven op hardrock en zwaardere muziek. Maar toen ik daar over na ging denken dacht ik, als ik nou ook eens met effecten in de fx loop aan de slag ging. Tot nu toe ben ik daar eigenlijk nauwelijks mee bezig. Hooguit dat ik af en toe wat delay gebruik, maar dat was het dan wel. Maar ik wil daar nu wel lekker mee gaan experimenteren. Waar ik daarom naar op zoek ben, is een beetje een goede multieffect of rack effect welke alleen de 'fx-loop' effecten heeft. OD's en aanverwanten hoeven er niet in te zitten, die ga ik uit de amp halen. Wah ook niet, daar gebruik ik mijn eigen pedaaltje voor. Maar voor de flangers, phasers, chorusses, etc, daarvoor dan weer wel. Is dat soort apparatuur er en is het gebruikelijk, of ontkom je niet aan distortions en dergelijken in multieffecten en rack gear?

Johannes
3 oktober 2012, 20:58
De meeste rack multifx hebben geen overdrives aan boord, de meeste floor multifx wel (en kunnen vaak ook als preamp fungeren). Houd er rekening mee dat je voor de aansturing van rack apparatuur ook nog een footcontroller moet hebben. Ook zou je kunnen kiezen voor een alles-in-een pedaal (boss GT-... oid) en dan gewoon de od's enz niet gebruiken.

Dirk_Hendrik
3 oktober 2012, 21:33
Lijkt me een simpele kwestie van of een multi zonder dist efecten, er zijn er geoeg, of een multi met dist effecten die je niet meeneemt in de routing van je patches waarmee je er dus ook geen last van hebt.

Samengevat een non-issue. IMHO.

CatchDude
4 oktober 2012, 09:59
Ja, dat denk ik ook. Ik ben eens een nachtje op gebleven om wat te googlen, en ik heb een enorm positieve indruk gekregen van de TC Electronic Nova System. Eens kijken waar ik die kan proberen...

JohnLord
4 oktober 2012, 15:48
Bij mij doet google het ook overdag...

Je kunt gewoon voor weinig een GT-6 of 8 op MP scoren, geweldige dingen als je geen preamps of distortions eruit hoeft te halen.

CatchDude
26 oktober 2012, 22:35
Nou, die Nova system is er en mind=blown. :) Wat een lol kan je hebben met zoveel effecten en opties, en die spacy looks maken het wel af. M'n eigen-pedalen-sound krijg ik er niet gelijk uit (misschien komt dat nog wel als ik dat ding doorheb, en de vraag is of het dan nog echt nodig is) maar door dat idee ook overboord te zetten en gewoon te gaan rommelen vanuit de gedachte 'maar wat klinkt nou gewoon lekker?' ben ik wel echt toffe dingen tegengekomen. Lekkerrrrr!