PDA

View Full Version : Muziekfanaat Folkert stelt zich voor



Folkertb
3 oktober 2012, 11:14
Hej,

Ik ben een 20 (bijna 21) jarige gitarist, sinds een jaar of 3, en vond het wel leuk om me een keer aan te melden op Gitaarnet.nl. Naast gitaar speel ik ook piano, mondharmonica en sinds kort mandoline.

Ik ben een echte muziekfanaat dus als ik een artiest tof vind zoek ik gelijk van alles over deze artiest op. Na een tijdje kijk ik ook documentaires en lees ik boeken over bepaalde artiesten ( Keith Richards, Bob Dylan, Duane Allman, Robert Johnson )

In heel veel muziekstijlen kan ik wel wat vinden wat mij interesseert. Hierdoor luister ik alles van Jazz tot Punk, Blues tot Klassiek en van Country tot Rock, en dan ook nog eens heel intensief

Een paar van mijn grootste favorieten zijn:

The Allman Brothers Band, Bob Dylan, Miles Davis, The Doors, Louis Armstrong, The Rolling Stones, The Clash, Muddy Waters, Robert Johnsen, Howlin' Wolf, Grateful Dead, The Cure, Nirvana, Pearl Jam, Townes van Zandt, Fleetwood Mac, Buddy Holly, Django Reinhardt en ik kan zo nog wel een uurtje doorgaan.

Maar goed.

Ik begon met pianolessen toen ik jong was, paar jaar nadat ik hiermee gestopt was ben ik begonnen met gitaar spelen op de spaanse gitaar van mijn vader totdat ik mijn eigen akoestische gitaar kreeg. Ik speel nu het meest op mijn Gibson Les Paul 60's Tribute Ebony en op mijn Vox VT-20.

Ik neem zelf welleens iets op via een recordingset (Cakewalk) en heb een paar covers gedaan op youtube.

Ik weet niet of het gebruikelijk is op dit forum om liedjes van jezelf te plaatsen maar k doe het maar gewoon. Als muzikant wil je toch wel gehoord worden.

Een eigen liedje (instrumental) genaamd Troublesome Creek Blues op Soundcloud:
http://soundcloud.com/folkert-bliek/troublesome-creek-blues-met

Cover van Nobody Knows You When You're Down And Out :
http://www.youtube.com/watch?v=USYcakFPdEI&list=UUmQM7OMAUMrw9kPNbwkRcPw&index=1&feature=plcp

Cover van Son House zijn Death Letter Blues:
http://www.youtube.com/watch?v=KSw7h3y-L3o&list=UUmQM7OMAUMrw9kPNbwkRcPw&index=15&feature=plcp

Excuses voor het lange verhaal en groetjes vanuit Rotterdam

Folkert

vederlicht
3 oktober 2012, 22:30
Ha die Folkert,
Van harte welkom op dit forum. Ik hoop dat je er net zoveel plezier aan beleeft als ik. Ik speel al erg lang gitaar maar ik leer zeer veel bij door mijn, haast dagelijkse bezoekjes op dit forum.
Je hebt een forse lijst favorieten en het valt me op dat het niet de meest "verse" artiesten zijn die je noemt. Je zou zo'n lijst eerder verwachten bij een ouder iemand. Vind ik leuk om te zien omdat je de kwaliteit van de muziek uit die tijd weet te waarderen. Ik vind het al opmerkelijk dat b.v. mijn zoon van 36 weg is van de Beatles en daar veel meer van weet en meer van ze beluistert dan ik. Terwijl ik de hele opkomst en ontwikkeling van dat groepje in mijn tijd helemaal heb meegemaakt.
groet, Vederlicht♫

Duhsjaak
4 oktober 2012, 10:10
Hi
Welkom! Gefeliciteerd met je keuze voor dit form. Je bijzonder goede smaak blijkt ook wel uit je favorieten. Ook daarmee gefeli.
Wanneer je, laten we zeggen voor studie doeleinden, zou willen beschikken over bepaalde muziek die niet langer leverbaar is, zend mij dan eens een PM (persoonlijk bericht).

De favorieten lopen goeddeels parallel, maar ik heb ietsje langer de tijd gehad om te sparen.
Verontschuldig je maar niet voor je lange stukje. Ik zou zeggen, wacht maar tot je die van mij hebt gezien.

Even een kleine tip voor het vernieuwen van je stijl: Death letter blues is uit de tijd van mijn pa. Noem het: I've got a text from Tara on my smartphone. En je laat de muziek lekker hetzelfde, want dat doe je verdomd goed.

Tot... en veel plezier!
Vriendelijke groet, Gus

knarph.nl
26 oktober 2012, 22:48
Hej,
Cover van Nobody Knows You When You're Down And Out :
http://www.youtube.com/watch?v=USYcakFPdEI&list=UUmQM7OMAUMrw9kPNbwkRcPw&index=1&feature=plcp

Excuses voor het lange verhaal en groetjes vanuit Rotterdam

Folkert

Hoi Folkert,
mag ik je als technicus een advies geven? Je speelt veel noten die ik nauwelijks kan horen.
Jouw muzikaliteit staat buiten kijf maar blijf altijd kritisch over iedere noot die je speelt.
Probeer met zo min mogelijk noten zo veel mogelijk te vertellen.
Het heeft níets met muzikaliteit te maken om zoveel mogelijk noten per minuut te spelen. Dát kan iedereen.
Waar het om gaat is dat je élke noot die je aanslaat zeggingskracht geeft.

Jouw vader begrijpt dit vast wel.

Succes, Narf