PDA

View Full Version : Tubemeister problemen of hoort dit?



Hans H
3 oktober 2012, 09:12
Hi!

Ik heb anderhalve week geleden mijn nieuwe tubemeister 18W head + cabinet binnen gekregen, heerlijke versterker, maar er zijn 2 dingen waarvan ik twijfel of ze horen. Is er hier iemand met dezelfde gear die dit wel/niet heeft? Het gaat om het volgende:
- als ik van kanaal wissel, hoor ik een knal vergelijkbaar met wanneer je op een microfoon slaat. Probleem doet zich voor met lead boost aan en uit, en met zowel footswitch als met de knop op de tubemeister zelf.
- het lead kanaal met boost is als ik volume (tussen 7 en 8 uur) en gain heel laag zet (en powersoak op 1W) al harder dan het clean kanaal vol open. Hoort dit of is er iets niet in orde met de powersoak? Het kan natuurlijk dat lead + boost herrie betekent, maar dit is wel erg extreem, verder dan 7/8 uur kan ik het volume niet zetten zonder mijn kamer al volledig te vullen met geluid...

Hoort dit dus of moet ik terug naar de winkel?

Groeten
Hans

Yngwie79
3 oktober 2012, 20:09
Lastig te beoordelen, maar helemaal normaal klinkt het niet. Gaat je volume omhoog als je de powersoak op een hoger wattage zet?

Speeddemon
10 november 2012, 18:00
Hans, als je de gain van het drive kanaal LAAG zet, dan voegt de boost vooral volume toe, ipv gain.
Ik kan thuis prima spelen zelfs in de 18W stand, met de Gain rond 1 uur, maar het volume idd op 8 uur of lager.

De plop hoort ook niet trouwens. Ik zou 'm laten nakijken.

jerome
10 november 2012, 18:02
Speel je over misschien over een ongeaard stopcontact?