PDA

View Full Version : AMT LLM-1 Volumepedaal



scabiosa
2 oktober 2012, 20:06
Lieve vrienden,

Ik wil eens aan het experimenteren slaan met een volumepedaal voor mijn fuzz'en. Zodat ik van een randje naar heavy kan en alles ertussenin!

Nu lees ik dat de boss fv500H niet slecht is, maar die is ook veel te groot naar mijn goesting. En ik lees ook veel over tone suck en dat ze soms snel stuk gaan.

Nu zag ik dit kleine ding:
http://www.amtelectronics.com/images/News/Volume/LLM_02(1).jpg

Je kan het niet enkel gebruiken als een volumepedaal maar ook als een boost, door de buffer zou er geen tone suck zijn én de prijs valt dan ook nog eens goed mee!
Dit klinkt gewoon té perfect!

Maar heeft er ook iemand ervaring mee?

Dank!
http://www.thomann.de/be/amt_llm_1.htm

muziekschuur
2 oktober 2012, 20:27
Gewoon een super serieus merk waar je nu wat meer voor betaalt, maar later zeer gezocht zal blijken te zijn. Kwaliteit met een hoofdletter...

scabiosa
3 oktober 2012, 07:51
Gewoon een super serieus merk waar je nu wat meer voor betaalt, maar later zeer gezocht zal blijken te zijn. Kwaliteit met een hoofdletter...

OK, ik denk dat ik het doe!
merci

Buzzel
3 oktober 2012, 10:01
Ziet er uit als een mooi pedaal. Handig met booster.

FruscianteFan
3 oktober 2012, 11:20
Doe maar niet. Naar wat ik ervan begrijp - zelf geen ervaring - wil je juist geen buffer voor je fuzz.

Buzzel
3 oktober 2012, 11:27
Maar het kan wel, Ik heb meerdere fuzzjes gemaakt die rustig achter een buffer kunnen.

scabiosa
3 oktober 2012, 12:50
Hmmmm, in mijn geval gaat het om een trex mudhoney en een BAT pharaoh... die kunnen gerust wel met een buffer ervoor denk ik...
het zijn toch vooral fuzz face pedalen en rangemasters en tonebenders die moeite hebben met een buffer dacht ik?

scabiosa
9 oktober 2012, 17:03
Ondertussen is de little loudmouth binnen en heb ik er deze namiddag wat mee zitten klooien.

Conclusie: leuk pedaal, superklein, bruikbaar ondanks het formaat MAAR HELAAS de buffer is niet wat het zou moeten zijn. Er is namelijk heel wat verlies van het laag, ook als er geen enkel ander pedaal in de keten zit of als ie op z'n maximum staat...

En dat is sneu!
Terugsturen maar!

Buzzel
9 oktober 2012, 17:05
Ondertussen is de little loudmouth binnen en heb ik er deze namiddag wat mee zitten klooien.

Conclusie: leuk pedaal, superklein, bruikbaar ondanks het formaat MAAR HELAAS de buffer is niet wat het zou moeten zijn. Er is namelijk heel wat verlies van het laag, ook als er geen enkel ander pedaal in de keten zit of als ie op z'n maximum staat...

En dat is sneu!
Terugsturen maar!

En dat ligt niet aan 1 van je kabels?

scabiosa
10 oktober 2012, 08:01
En dat ligt niet aan 1 van je kabels?

heb het nog eens extra en met veel aandacht voor de kabels gecheckt en opnieuw helaas! Ook als de schakelaar op -50db-0 staat boost hij precies toch al een beetje. En net in de hi-mids en het hoog.... klinkt gewoon niet mooi zo...

peter_heijnen
10 oktober 2012, 11:18
Tristan -die toch wel heel erg op zijn sound is- heeft de visual sound. Met buffer en volgens hem gewoon de beste na uitgebreid testen van ook de andere gebruikelijke mededingers.

apekop
13 oktober 2012, 11:02
Nu lees ik dat de boss fv500H niet slecht is, maar die is ook veel te groot naar mijn goesting. En ik lees ook veel over tone suck en dat ze soms snel stuk gaan.


Boss volume pedalen hebben geen tone suck. Alleen als je ze verkeerd plaats in de chain kan de L of H versie verschil maken. Ik heb zowel de FV500L als de FV50L en vind het beide zeer goede dingen. Qua sweep blijf ik bij mijn FV50 pedalen, ook het lichte gewicht en de omvang spreken mij aan. De FV500 is lomp, maar handig om bepaalde standen 'vast' te zetten.

Wat ik persoonlijk niet begrijp is waarom het perse nodig is om een L of H versie van volume pedalen op de markt te hebben. Ik weet waar het voor dient, maar kan het niet gewoon met 1 versie die zowel goed voor L als H werkt? dat maakt het een stuk simpeler.

peter_heijnen
14 oktober 2012, 16:47
Boss volume pedalen hebben geen tone suck. Alleen als je ze verkeerd plaats in de chain kan de L of H versie verschil maken. Ik heb zowel de FV500L als de FV50L en vind het beide zeer goede dingen. Qua sweep blijf ik bij mijn FV50 pedalen, ook het lichte gewicht en de omvang spreken mij aan. De FV500 is lomp, maar handig om bepaalde standen 'vast' te zetten.

Wat ik persoonlijk niet begrijp is waarom het perse nodig is om een L of H versie van volume pedalen op de markt te hebben. Ik weet waar het voor dient, maar kan het niet gewoon met 1 versie die zowel goed voor L als H werkt? dat maakt het een stuk simpeler.
Ik heb ook een fv50L maar blijkbaar niet de magische versie die jij hebt want ik gebruik hem liever niet, alleen als het met een klus niet anders kan. ;) Maar als je dus een L vóór je pedalen zet en dan geen verschil/verlies hoort, heb je wellicht actieve elementen?

apekop
14 oktober 2012, 17:22
Ik heb ook een fv50L maar blijkbaar niet de magische versie die jij hebt want ik gebruik hem liever niet, alleen als het met een klus niet anders kan. ;) Maar als je dus een L vóór je pedalen zet en dan geen verschil/verlies hoort, heb je wellicht actieve elementen?

nee, gewoon passieve elementen

Zoals ik al aangaf moet je hem wel goed in de chain zetten, anders is hij inderdaad niet magisch. De L hoort dus niet aan het begin van de chain, maar achter een buffer, dan is er geen tonesuck. Je hebt hem dus fout staan, je moet de H hebben.

peter_heijnen
14 oktober 2012, 18:22
Hij staat altijd aan het eind... ;)

apekop
15 oktober 2012, 10:15
dan begrijp ik je post niet, want je zegt eerst dat je hem aan het begin hebt staan. Op het eind zou er geen tonesuck moeten zijn.

peter_heijnen
15 oktober 2012, 11:09
Ik zeg nergens dat ik hem aan het begin zet. Als ik hem gebruik dan aan het eind, en ja ik heb dan zeker tonesuck.

apekop
15 oktober 2012, 11:40
Maar als je dus een L vóór je pedalen zet en dan geen verschil/verlies hoort, heb je wellicht actieve elementen?

maar ik zeg ook nergens dat ik hem ervoor zet. Erg verwarrend deze posts. Ik heb in ieder geval geen last van tonesuck bij de FV50L.

Bernardduur
15 oktober 2012, 11:43
Ik heb zelf de 300L en ik heb ook geen tone suck! En de magie kan ik me wel voorstellen, die ervaar ik ook :). Geen idee of het de sweep is of iets anders......

Hij moet zeker wel na een buffer staan! Dat merk ik duidelijk. En je moet de tuner out niet aansluiten want dat hoor je!

peter_heijnen
15 oktober 2012, 12:28
maar ik zeg ook nergens dat ik hem ervoor zet. Erg verwarrend deze posts. Ik heb in ieder geval geen last van tonesuck bij de FV50L.
Het was een suggestieve vraag, en blijkbaar verwarrend. Zal het niet meer doen. ;)

scabiosa
16 oktober 2012, 08:22
Ik zou het volumepedaal na mijn wah plaatsen en voor al de rest. De wah is true bypass. Dan ga ik voor fv50H.

Of zie ik dat verkeerd?

peter_heijnen
16 oktober 2012, 09:25
Nee dat zie je goed: H.

apekop
16 oktober 2012, 09:57
Het was een suggestieve vraag, en blijkbaar verwarrend. Zal het niet meer doen. ;)

Geen probleem. Misschien dat er toch iets anders in je chain niet goed is in samenwerking met de FV50L? want van zichzelf heeft de FV50 volgens mij geen tonesuck volgens mij. Maar misschien kunnen de echte elektronica freaks hier uitsluitsel overgeven?

HaroldA
16 oktober 2012, 10:36
Geen probleem. Misschien dat er toch iets anders in je chain niet goed is in samenwerking met de FV50L? want van zichzelf heeft de FV50 volgens mij geen tonesuck volgens mij. Maar misschien kunnen de echte elektronica freaks hier uitsluitsel overgeven?

De FV50L bestaat uit 2 potmeters, 5 jacks en plastic. Potmeters hebben geen tonesuck, maar je moet ze wel met de juiste impedantie voeden anders vloeit er teveel weg naar de aarde.

L-versies altijd achter een (goede) buffer.
H-versies altijd direct na een passief element. EMG's hebben de L nodig.

Persoonlijk zou ik altijd de L-versie kopen en er een buffer voor (of in) zetten.


Ik zou het volumepedaal na mijn wah plaatsen en voor al de rest. De wah is true bypass. Dan ga ik voor fv50H.

Of zie ik dat verkeerd?


Nee dat zie je goed: H.

Nee, dat zie je fout (volgens mij) ;)

Met de wah aan heb je een andere impedantie dan met de wah in true bypass ... Aan zou je de L moeten hebben; in bypass de H ;)

apekop
16 oktober 2012, 10:42
De FV50L bestaat uit 2 potmeters, 5 jacks en plastic. Potmeters hebben geen tonesuck, maar je moet ze wel met de juiste impedantie voeden anders vloeit er teveel weg naar de aarde.

Dank Harald! Mag ik hier uit concluderen dat de FV50 van zichzelf inderdaad geen tonesuck heeft (zoals ik al beweerde) behalve wanneer hij fout in de chain geplaatst wordt? het is goed om zulke dingen even zeker te weten, ook voor anderen die met dezelfde vraag zitten en dit topic lezen.

peter_heijnen
16 oktober 2012, 10:54
Nee, dat zie je fout (volgens mij) ;)

Met de wah aan heb je een andere impedantie dan met de wah in true bypass ... Aan zou je de L moeten hebben; in bypass de H ;)
Idd, foutje bedankt. Ik had er geen rekening mee gehouden dat de wah ook daadwerkelijk gebruikt ging worden... :)

HaroldA
16 oktober 2012, 10:58
Overigens jammer dat er geen volumepedalen zoals wah's worden gemaakt: met een schakelaar onder de rocker. Je zou een cry baby (oid) wel makkelijk kunnen modden naar een true bypass volume pedaal.

peter_heijnen
16 oktober 2012, 10:59
Geen probleem. Misschien dat er toch iets anders in je chain niet goed is in samenwerking met de FV50L? want van zichzelf heeft de FV50 volgens mij geen tonesuck volgens mij. Maar misschien kunnen de echte elektronica freaks hier uitsluitsel overgeven?
Geen idee, er zitten twee goede buffers in de chain. Mss komt het wel door mijn vovox kabel. Die klinkt in mijn oren belachelijk goed en zo gauw er maar iets bij wordt aangesloten merk je -ik- het verschil heel goed. Ik heb ondertussen van alles geprobeerd en ben nou praktisch tevreden met wat ik heb, maar zonder fv50 dus. ;)

Het gaat er dus ook niet om of iets tonesuck heeft, het gaat er om hoe het jou beinvloedt.

scabiosa
16 oktober 2012, 11:54
Idd, foutje bedankt. Ik had er geen rekening mee gehouden dat de wah ook daadwerkelijk gebruikt ging worden... :)

Dus eigenlijk past geen van beide in mijn set up... of ik zou er een buffer moeten voor plaatsen, maar dat wil ik niet...

HaroldA
16 oktober 2012, 11:56
Dus eigenlijk past geen van beide in mijn set up... of ik zou er een buffer moeten voor plaatsen, maar dat wil ik niet...

... of gewoon voor je wah?

Mag ik trouwens vragen waarom je geen buffer wil? Gebruik je dan zo'n korte kabels?

peter_heijnen
16 oktober 2012, 12:17
Eigenlijk maakt het ook niet uit. In principe ga je toch niet zowel wahen als je volumepedaal gebruiken? Tenzij je natuurlijk de wah in fixed position zet en dan je volumepedaal erbij gebruikt.

Is dat niet het geval dan kan de boss gewoon na de wah. Wat er volgens mij gebeurt als de H gebufferd signaal gevoerd krijgt, is dat de curve van het pedaal verandert. Er verandert volgens mij verder niets met de sound.

Maw, de fv50h kan dan toch na de wah, correct me if me wrong.

Maar trouwens, voor de wah is natuurlijk idd net zo simpel een prima oplossing.

scabiosa
16 oktober 2012, 16:17
Maar trouwens, voor de wah is natuurlijk idd net zo simpel een prima oplossing.

:crazyhappy: