PDA

View Full Version : Japanse trekzagen bij de Gamma



ErikH
2 oktober 2012, 18:10
hallo,

Ik was op zoek naar een guts en dat bracht me bij de gamma. Die guts hadden ze dus niet, maar wel kwam ik Japanse trekzagen tegen in het zagenschap. Ik heb er eentje meegenomen, maar nog niet getest. Het lijkt goed op het eerste gezicht. Ze hebben drie verschillende modellen waarvan er twee met fijne vertanding en een met dubbele vertanding (grof/fijn).

Hier in het noorden zijn die zagen niet veel voorhanden en dat ze daar nu te krijgen zijn is wel makkelijk.

Ik heb geen aandelen in de Gamma of zo, maar ik weet wel dat er hier meer zijn die dingen gebruiken. vandaar de tip. Doe er mee wat je er mee wilt doen . . .

grizzly
2 oktober 2012, 18:45
Goeie tip,
Die Japanse zagen kom je niet veel tegen. Ik zal er eens een meenemen om de kwaliteit te testen.

Ike57
2 oktober 2012, 18:51
Thanks voor de tip Erik.
Zijn ze een beetje redelijk geprijsd?

Han S
2 oktober 2012, 19:00
Gamma en redelijk geprijsd, dat is grappig. De winstmarge grenst aan oplichting.

Ike57
2 oktober 2012, 19:15
Gamma en redelijk geprijsd, dat is grappig. De winstmarge grenst aan oplichting.

Kom op Han, de prijzen van de artikelen in de "5-euro bakken" zijn al jaren niet verhoogd :crazyhappy:

ErikH
2 oktober 2012, 19:33
Ik heb een met een fijne rij tanden en zo'n lang recht handvat en die kostte me geloof ik 17 euro. Niet spotgoedkoop, maar als het wat is is dat ook niet echt duur. 't is al mooi dat ze het op durven te nemen in het assortiment

Ike57
2 oktober 2012, 19:50
Voor een japanse zaag is dat niet duur (als het een beetje goede kwaliteit is).

Han S
2 oktober 2012, 19:56
Kom op Han, de prijzen van de artikelen in de "5-euro bakken" zijn al jaren niet verhoogd :crazyhappy:

Daar heb je een goed punt. Ga maar eens bouwmaterialen kopen of bouten en moeren. Of een rolletje lood.

Tabula Rasa
2 oktober 2012, 20:54
Ik gebruik al een tijdje een kleine japanse trekzaag van de gamma (Stanley) voor het fretwerk. Aan beide kanten zit een strook plastic getaped wwat het dunne blad een diepte beperking geeft voor fretslots en ook nog eens het blad beter recht houdt. Was iets van 15 euro en werkt perfect!

RS-Rik
3 oktober 2012, 14:20
Goeie tip. Bij Baptist hebben ze ze ook, 20 of 25 euro. Goede kwaliteit, heel handig voor bookmatchen etc. Je moet alleen wel trekken, als je duwt kan die kapot gaan.

Het mooiste is die lijpe zingngngngngngngngngnn die je krijgt als je er met je nagel tegenaan tikt.

Dootch
3 oktober 2012, 15:43
Ik gebruik al een tijdje een kleine japanse trekzaag van de gamma (Stanley) voor het fretwerk. Aan beide kanten zit een strook plastic getaped wwat het dunne blad een diepte beperking geeft voor fretslots en ook nog eens het blad beter recht houdt. Was iets van 15 euro en werkt perfect!

Ik gebruik ook de stanley maar heb wel de tanden met een hamer plat geklopt omdat de zaag voor mijn frets wel iets te breed zaagde...

Ray_W
3 oktober 2012, 18:02
Intressant, ook de Hornbach verkoopt tegenwoordig van die japanse trekzagen, waarvan ik er 2 typen heb gekocht.
Volgens mij zijn ze van het merk Bahco maar weet het even niet zeker.

Opzich vind ik ze lekker werken, nette zaagsnede maar wel even wennen, de omgekeerde werkslag.

ik was afgelopen zaterdag bij de Amsterdamse Fijnhout, die zaak heeft kleine wijzigingen ondergaan (ook de website trouwens) zij hebben nu ook o.a. diverse trekzagen liggen, qua handgreep wel iets meer gelijkend op de originele japanse zagen.
Dus voor bouwers uit Amsterdam en omstreken misschien een intressant adres.

Gr. Ray.