PDA

View Full Version : RR Fat Drive



whoosh
2 oktober 2012, 14:57
Ik heb vandaag een aantal pedalen gekregen om uit te proberen. Eigenlijk ging het mij om een high-gain pedaal, maar Musifacts heeft naast de twee high-gain pedalen (Weehbo SLO Drive en Weehbo Mastiff) ook een aantal andere mee gegeven waaronder dus de RR Fat Drive.

OK.... ik heb een serieuze GAS aanval nu.... De Fat Drive was de laatste die ik aansloot, maar staat nu al bijna anderhalf uur aan. Eigenlijk weet ik best dat ik low-gain wel gecovered heb met een Timmy en een Green Rhino maar dat is nu toch even moeilijk onthouden ;)

Wie weet, misschien wint het verstand :)

http://www.debbyann.com/pics/IMG_9888.jpg

Van de week komt er nog een Weehbo Dumledore, de demo's die ik daarvan gezien heb zijn veelbelovend.
Als je wilt weten wat ik van de SLO Drive en Mastiff vind, dat zal ik vast wel weten te vertellen nadat ik me ertoe heb kunnen zitten de Fat Drive uit te zetten....

Pepe
2 oktober 2012, 16:32
Dat is een Klon he, ontelbaren gingen u reeds voor.

Dirk_Hendrik
2 oktober 2012, 18:40
Dat is een Klon he, ontelbaren gingen u reeds voor.

jep. de Klon Centaur blijft een winner. Zelfs incorrect gecloned.

Pepe
2 oktober 2012, 19:10
Niet iets wat D_H niet recht kan zetten trouwens. :ok:

Soms neem ik hem niet mee maar elke keer denk ik, stom, hier had ie nou net...

Mitch
2 oktober 2012, 19:55
Nou, ik vind de Fat Drive in de praktijk wel anders werken dan een Klon. Qua klank vind ik de Klon vele malen prettiger, maar die deponeert pas gouden drolletjes in je oren als je 'm meer als dirty boost gebruikt. De Fat Drive vind ik juist beter geschikt als stand-alone drive. Ik vond 'm alleen een tikkie meer dichtsmeren op de één of andere manier, maar dan zit ik eigenlijk al een beetje te zeuren. Ik heb toevallig de afgelopen twee weekenden in zowel een kleine kroeg als op een ruim buitenpodium gestaan en sja... de Klon is dan wel één van die pedalen die het gewoon overal ontzettend goed doet. Sorry voor de off topic :hide:

LordRiffenstein
3 oktober 2012, 09:16
jep. de Klon Centaur blijft een winner. Zelfs incorrect gecloned.

Wil je hiermee zeggen dat de FatDrive een verkeerd geclonede Klon is?
Ik dacht dat de FatDrive gebaseerd is op de clon maar niet de bedoeling heeft om een 1-op-1 copy te zijn.

LordRiffenstein
3 oktober 2012, 09:17
Nou, ik vind de Fat Drive in de praktijk wel anders werken dan een Klon. Qua klank vind ik de Klon vele malen prettiger, maar die deponeert pas gouden drolletjes in je oren als je 'm meer als dirty boost gebruikt. De Fat Drive vind ik juist beter geschikt als stand-alone drive. Ik vond 'm alleen een tikkie meer dichtsmeren op de één of andere manier, maar dan zit ik eigenlijk al een beetje te zeuren. Ik heb toevallig de afgelopen twee weekenden in zowel een kleine kroeg als op een ruim buitenpodium gestaan en sja... de Klon is dan wel één van die pedalen die het gewoon overal ontzettend goed doet. Sorry voor de off topic :hide:

Grappig want ik gebruik de FatDrive precies als dirty boost. Binnenkort eens vergelijken met een echte Klon maar ik vind de FatDrive een van de beste boosts en eentje die schitterend werkt met single coils en humbuckers.

Pepe
3 oktober 2012, 10:13
Bij mij, zo zie je maar weer, schittert hij als clean boost. Hij bindt de boel aan elkaar, even wassen en watergolven en je krijgt je geluid weer als nieuw terug.
Als drive vind ik hem echt waanzinnig voor slide & lapsteel, voor mijn gewone ozo delicate gitaarlickjes is het dan te middy en te bonkerig.

Dirk_Hendrik
3 oktober 2012, 17:26
Wil je hiermee zeggen dat de FatDrive een verkeerd geclonede Klon is?
Ik dacht dat de FatDrive gebaseerd is op de clon maar niet de bedoeling heeft om een 1-op-1 copy te zijn.

ja Joeri, dat bedoel ik inderdaad.

tenzij er later nog wijzigingen zijn gedaan maar de FatDrive van Pepe was een exacte uitvoering van het eerste gepubliceerde schema op Freestompboxes.org. Enkele maanden later heeft FSB lid Soulsonic, die het traceerwerk van een originele Klon deed, een aantal "vreemde en wonderlijke" zaken opnieuw gecheckt, enkele fouten gevonden in componentwaardes en een 2e versie gepubliceerd met die correcties. Ik heb die van Pepe dus omgesoldeerd naar de correcte versie.

Het mag dus misschien "geadverteerd" zijn als niet de intentie een 1 op 1 kopie te zijn (ik geloof niet dat RR ook maar ergens de Klon link woul leggen) maar de versie die ik op m'n werkbank had was een fantasieloze uitwerking van de van FSB geplukte schematuur, voorzien van eigen naam.

Mitch
3 oktober 2012, 18:56
Grappig want ik gebruik de FatDrive precies als dirty boost. Binnenkort eens vergelijken met een echte Klon maar ik vind de FatDrive een van de beste boosts en eentje die schitterend werkt met single coils en humbuckers.


Bij mij, zo zie je maar weer, schittert hij als clean boost. Hij bindt de boel aan elkaar, even wassen en watergolven en je krijgt je geluid weer als nieuw terug.
Als drive vind ik hem echt waanzinnig voor slide & lapsteel, voor mijn gewone ozo delicate gitaarlickjes is het dan te middy en te bonkerig.
Maar volgens mij bedoelt Yoeri nu de FatDrive en Pepe de Klon (of tot klon omgebouwde FatDrive)?
Je kunt uiteindelijk alles overal voor gebruiken. Hangt sterk van je amp, gitaren, spel en werkgebied af wat beter voor je werkt. Van de Klon vind ik wel dat -ie vrijwel overal super op werkt, behalve op Marshalls. Zeker de JTM45/2061 hoek, daar doet 't echt helemaal niks mee.

Chris Winsemius
3 oktober 2012, 20:17
Nou, ik vind de Fat Drive in de praktijk wel anders werken dan een Klon. Qua klank vind ik de Klon vele malen prettiger, maar die deponeert pas gouden drolletjes in je oren als je 'm meer als dirty boost gebruikt. De Fat Drive vind ik juist beter geschikt als stand-alone drive. Ik vond 'm alleen een tikkie meer dichtsmeren op de één of andere manier, maar dan zit ik eigenlijk al een beetje te zeuren. Ik heb toevallig de afgelopen twee weekenden in zowel een kleine kroeg als op een ruim buitenpodium gestaan en sja... de Klon is dan wel één van die pedalen die het gewoon overal ontzettend goed doet. Sorry voor de off topic :hide:

Die indruk had ik ook;
Centuar: "exciter voor live gebruik"
FatDrive: lekker stand alone

Chris Winsemius
3 oktober 2012, 20:20
trouwens en @Dirk_Hendrik:

zou het mogelijk zijn die "fout" schakelbaar te maken, gewoon maar ff een "design"-ideetje mijnerzijds.....

Dirk_Hendrik
3 oktober 2012, 21:30
ja! geen probleem!
Als jij me een stuk of 12pdt schakelaar weet aan te raden ;)

Tristan
3 oktober 2012, 21:44
Die indruk had ik ook;
Centuar: "exciter voor live gebruik"
FatDrive: lekker stand alone

Hier idem.
Voor Marshall of Matchless (Vox achtige amp) vind ik de Klon maar niks, wordt een soort van raar stug en bonkerig in het laag en midden of iets dergelijks.
Voor slidesounds is 'ie inderdaad wel lekker, o.a. getest met een Fender Blues Deville 4x10, maar ook gewoon direct zo de tafel in.
Wat ik zeg gaat dan over de echte Klon, niet over de Fat Drive.

Chris Winsemius
3 oktober 2012, 21:56
ja! geen probleem!
Als jij me een stuk of 12pdt schakelaar weet aan te raden ;)

relaitjes, of 12xspdt voor tig opties "make your own boutique mistakes"................
anyway: thanks!

Tristan
3 oktober 2012, 22:39
Wow, alle 12 goed fout, dat is een hele prestatie! :D

whoosh
4 oktober 2012, 00:19
12 tuimelaartjes o.0

Ik ga me er toch een aanschaffen, ik heb geen Klon om mee te vergelijken natuurlijk, maar wat de Fat Drive doet, doet ie toch wel erg fijn. De beide high-gain pedalen kunnen mij niet zo bekoren, niet dat ze slecht zijn, maar in combinatie met mijn spullen vind ik een paar gestapelde overdrives toch fijner.

Pepe
4 oktober 2012, 01:02
Een Klon voor een Marshall werkt wel voor Beck in ieder geval


http://www.youtube.com/watch?v=DAOMGZVUP60


Slide met een Klon over een Dr.Z


http://www.youtube.com/watch?v=HEFfp7M6Tn0&list=UUbo_kb4xKo_6EyPjEgDPf0Q& index=36&feature=plcp

LordRiffenstein
4 oktober 2012, 09:02
ja Joeri, dat bedoel ik inderdaad.

tenzij er later nog wijzigingen zijn gedaan maar de FatDrive van Pepe was een exacte uitvoering van het eerste gepubliceerde schema op Freestompboxes.org. Enkele maanden later heeft FSB lid Soulsonic, die het traceerwerk van een originele Klon deed, een aantal "vreemde en wonderlijke" zaken opnieuw gecheckt, enkele fouten gevonden in componentwaardes en een 2e versie gepubliceerd met die correcties. Ik heb die van Pepe dus omgesoldeerd naar de correcte versie.

Het mag dus misschien "geadverteerd" zijn als niet de intentie een 1 op 1 kopie te zijn (ik geloof niet dat RR ook maar ergens de Klon link woul leggen) maar de versie die ik op m'n werkbank had was een fantasieloze uitwerking van de van FSB geplukte schematuur, voorzien van eigen naam.

Dat is interessante info en tegelijk ook een beetje jammer.

LordRiffenstein
4 oktober 2012, 09:08
Maar volgens mij bedoelt Yoeri nu de FatDrive en Pepe de Klon (of tot klon omgebouwde FatDrive)?
Je kunt uiteindelijk alles overal voor gebruiken. Hangt sterk van je amp, gitaren, spel en werkgebied af wat beter voor je werkt. Van de Klon vind ik wel dat -ie vrijwel overal super op werkt, behalve op Marshalls. Zeker de JTM45/2061 hoek, daar doet 't echt helemaal niks mee.

Bizar want ik vind een Klon (de echte) toch wel erg lekker werken met Marshalls maar dan JMPs ed. Heb laatst een keertje gek gedaan en ben in blijde verwachting van de nieuwe Klon dus dat wordt wel eens interessant om de oude Klon, de nieuwe en de FatDrive eens te vergelijken.

MSNL
4 oktober 2012, 12:56
Een Klon voor een Marshall werkt wel voor Beck in ieder geval


http://www.youtube.com/watch?v=DAOMGZVUP60


Slide met een Klon over een Dr.Z


http://www.youtube.com/watch?v=HEFfp7M6Tn0&list=UUbo_kb4xKo_6EyPjEgDPf0Q& index=36&feature=plcp

Jeff Beck gebruik zijn Marshalls volgens mij alleen als podium vulling.

Bij zijn optreden vorig jaar in Utrechts stonden er 2 Marshalls, bij het afbreken kwamen er 2 kleine Fender versterkers te voorschijn :-)




Sent from my iPad using Tapatalk HD

Pepe
4 oktober 2012, 13:59
die Beck toch.... blijkt ie alles met een champ te doen. Des te knapper, zo klinkt mijn champ niet..


but seriously, het is allemaal goed gedocumenteerd hoor...

Mitch
4 oktober 2012, 20:45
Bizar want ik vind een Klon (de echte) toch wel erg lekker werken met Marshalls maar dan JMPs ed. Heb laatst een keertje gek gedaan en ben in blijde verwachting van de nieuwe Klon dus dat wordt wel eens interessant om de oude Klon, de nieuwe en de FatDrive eens te vergelijken.
Ja, da's nou precies waar ik 'm nog níet op gehoord heb, vandaar dat ik die andere expliciet noemde! Maar leuk dat je een nieuwe gaat kopen, misschien dat we dan ergens in 2014 de nieuwe Klon kunnen vergelijken ;) Of is er 'inmiddels' al een definitieve datum dat -ie uitkomt?

LordRiffenstein
5 oktober 2012, 10:02
Er is al een definitieve datum, 29 februari 2010!

Mitch
5 oktober 2012, 16:20
:seriousf: The saga continues...

Pepe
5 oktober 2012, 21:14
Er is al een definitieve datum, 29 februari 2010!

Ik begrijp dat de datum verzet is om hem te laten samenvallen met de komst van Baawa de Grote van de planeet Xylon 12A..