PDA

View Full Version : lengte snaren



bbb
15 juni 2003, 19:21
Ik ga morgen nieuwe snaren kopen voor mijn basgitaar, moet ik hierbij ook nog letten op de lengte van de snaren of is er hiervoor een standaard maat?

mvg

koen_V
15 juni 2003, 19:30
als je een gewone 34" hals hebt, wat waarschijnlijk ook zo is.
moet ge er geen rekening mee houden.
wat voor bas heb je trouwens?

bbb
15 juni 2003, 20:54
Een Japanse fender precision bas. Heeft 20 frets, betekend dit dat hij 34"
lang is?

Clunk
15 juni 2003, 21:30
nee.. het is de spanwijdte van je nut.. .dus halskam tot aan je brug... waar de snaar loskomt :D

bassopotmus
16 juni 2003, 10:12
nee.. het is de spanwijdte van je nut.. .dus halskam tot aan je brug... waar de snaar loskomt :D

Spanwijdte van je nut?? Dan denk ik aan de breedte van dat ding.
We hebben het gewoon over de mensuurlengte.

Clunk
16 juni 2003, 10:44
je moest het als een zin lezen :D van nut tot brug :D
spanwijdte in lengte gitaar :D niet de breedte :P

ok, ok, misschien staat het vaag gearticuleerd.. maar.. ik verbeter mezelf nu ff :D

Venomer
16 juni 2003, 10:59
Je moet inderdaad gewoon de standaard lengte hebben. Soms staat er "long scale" op het pakje, maar dat slaat op de standaard maat van 34".

Clunk
16 juni 2003, 12:29
jah idd. presisions zijn tog standaart :P
maar ok. gewone scale dus.. :D al speel een shortscale moet je weer andere hebbe, (slimme opmerking he?)

ik lijk wel een beetje op georgina verbaan :D
kwa doen en laten dan :D goh, al ha ik zulke tieten dan wist ik ook wel wat ik er mee moest, maar daar ging het niet om, gewone 34 inch scale kopen dus :D

Semafoor
16 juni 2003, 12:29
je moest het als een zin lezen :D van nut tot brug :D
spanwijdte in lengte gitaar :D niet de breedte :P

ok, ok, misschien staat het vaag gearticuleerd.. maar.. ik verbeter mezelf nu ff :D

Zoek even de betekenis van articuleren op en zoek daarna gelijk verder bij de f van formuleren, misschien leer je dan nog eens wat.