View Full Version : lengte snaren
Ik ga morgen nieuwe snaren kopen voor mijn basgitaar, moet ik hierbij ook nog letten op de lengte van de snaren of is er hiervoor een standaard maat?
mvg
koen_V
15 juni 2003, 19:30
als je een gewone 34" hals hebt, wat waarschijnlijk ook zo is.
moet ge er geen rekening mee houden.
wat voor bas heb je trouwens?
Een Japanse fender precision bas. Heeft 20 frets, betekend dit dat hij 34"
lang is?
nee.. het is de spanwijdte van je nut.. .dus halskam tot aan je brug... waar de snaar loskomt :D
bassopotmus
16 juni 2003, 10:12
nee.. het is de spanwijdte van je nut.. .dus halskam tot aan je brug... waar de snaar loskomt :D
Spanwijdte van je nut?? Dan denk ik aan de breedte van dat ding.
We hebben het gewoon over de mensuurlengte.
je moest het als een zin lezen :D van nut tot brug :D
spanwijdte in lengte gitaar :D niet de breedte :P
ok, ok, misschien staat het vaag gearticuleerd.. maar.. ik verbeter mezelf nu ff :D
Venomer
16 juni 2003, 10:59
Je moet inderdaad gewoon de standaard lengte hebben. Soms staat er "long scale" op het pakje, maar dat slaat op de standaard maat van 34".
jah idd. presisions zijn tog standaart :P
maar ok. gewone scale dus.. :D al speel een shortscale moet je weer andere hebbe, (slimme opmerking he?)
ik lijk wel een beetje op georgina verbaan :D
kwa doen en laten dan :D goh, al ha ik zulke tieten dan wist ik ook wel wat ik er mee moest, maar daar ging het niet om, gewone 34 inch scale kopen dus :D
Semafoor
16 juni 2003, 12:29
je moest het als een zin lezen :D van nut tot brug :D
spanwijdte in lengte gitaar :D niet de breedte :P
ok, ok, misschien staat het vaag gearticuleerd.. maar.. ik verbeter mezelf nu ff :D
Zoek even de betekenis van articuleren op en zoek daarna gelijk verder bij de f van formuleren, misschien leer je dan nog eens wat.