PDA

View Full Version : peavey valveking ervaringen/meningen aub!



~HxC~
1 oktober 2012, 12:54
Hallo,
Ik kan voor 300 euro en peavey valveking (7 maanden oud) overkopen.(zie foto)
Ik zou graag willen weten wat jullie ervaringen hiermee zijn en of het dus een aanrader is of niet...
Ik speel in een hardcore bandje en zoek ook nog een cabinet,maar dat is nog niet zo dringend omdat in de repetitieruimte die we huren al een cabinet staat..De cabinet waar hij de valveking op gebruikt verkoopt hij ook nog voor 200 euro (zie foto) maar heb al horen zeggen dat de cab's van peavey niet zo goed zijn..
meningen/ervaringen graag!

hier zijn de foto's ervan:

http://img.2dehands.be/f/preview/132485562-peavey-valveking-head.jpg

http://img.2dehands.be/f/preview/132485562_1-peavey-valveking-head.jpg

grt,
Andy

almarvk
1 oktober 2012, 12:56
Ik heb zelf ook de top en die heeft altijd prima gewerkt in mijn (metal)band. Genoeg vermogen en prima sound. Ik heb de preampbuisjes vervangen. Dat zorgde wel voor een betere sound, die vooral strakker werd.

De 4x12 uit de Valveking serie staat inderdaad niet echt goed bekend. Ik zou in ieder geval voor een andere gaan.

~HxC~
1 oktober 2012, 13:02
oke bedankt :) ,normaal gezien ga ik hem deze week nog testen..en dan misschien eens rondkijken voor een marshall cab.. :)

Tankman
1 oktober 2012, 16:37
Erg goede versterkers, voor het geld zeker en voor die €300 zou ik het zeker doen. Dat Peavey cabinets slecht zijn vind ik wel wat kort door de bocht. Het hangt erg vanaf welke. De goedkopere zoals de 412EX en de Valveking 412 vind ik niet top. De 6505 en de 430 cabinets daarentegen zijn echt te gek, maar daar is de prijs dan ook naar, rond de €900 nieuw.

almarvk
2 oktober 2012, 07:56
Dat klopt. Het ging hier om de Valveking serie. Die vond ik niet echt best. En inderdaad ook een andere prijsklasse.

arjanb01
2 oktober 2012, 09:16
Inderdaad zou ik dan de valveking top nemen en een duurdere kast eronder zetten. Misschien tweedehands iets van Bogner met V30s checken ? Of anders kasten van Kool en Elfring ofzo eens checken. Dat verbeterd het geluid aanzienlijk

Bijl
3 oktober 2012, 09:24
Hallo,
De cabinet waar hij de valveking op gebruikt verkoopt hij ook nog voor 200 euro (zie foto) maar heb al horen zeggen dat de cab's van peavey niet zo goed zijn..


De cabinet van de Valve King mag misschien niet best zijn maar de cabinet op de foto hoort bij een 5150 En die zijn dus wel erg goed. Ik zeg doen. Leuke set voor een leuke prijs, en als je ooit uitgekeken raakt op de top dan heb je al een uitstekende cab.

Misery Signals
3 oktober 2012, 15:53
Een 5150 cab heeft toch doek ipv grill?

MS

muziekschuur
3 oktober 2012, 16:06
Gewoon even op de achterkant kijken. Kan vanalles zijn. Achterop bij de ingangen staat duidelijk welk cabinet het is. En voor thuisgebruik is de kwaliteit van het cabinet nou nog niet echt een doen/niet doen argument. Het is gewoon een koopje en een prima introductie tot wat een buizenamp is. Je kan zonder problemen die 300 euro weer terugvangen bij verkoop.

ateng
4 oktober 2012, 01:07
De cabinet van de Valve King mag misschien niet best zijn maar de cabinet op de foto hoort bij een 5150 En die zijn dus wel erg goed. Ik zeg doen. Leuke set voor een leuke prijs, en als je ooit uitgekeken raakt op de top dan heb je al een uitstekende cab.

Nee helaas hoort niet bij een 5150... volgens mij is het een Peavey 412 MS cabinet.
En ja een 5150 cabinet heeft doek ipv gril

guitarkid
4 oktober 2012, 10:21
Erg goede versterkers, voor het geld zeker en voor die €300 zou ik het zeker doen. Dat Peavey cabinets slecht zijn vind ik wel wat kort door de bocht. Het hangt erg vanaf welke.

Wat betreft de amp: mee eens. Ik heb er één gehad en ik vond 'm best ok! Uiteindelijk wilde ik een amp met een wat meer vintage/classic rock-voicing dus heb ik 'm weer verkocht, maar de amp heeft best veel mogelijkheden.
En Almarvk had het toch ook specifiek over de ValveKing cab's? Die vind ik ook niet echt ok! ik gebruikte er een Framus 2x12 met V30's bij. Wel een mooie (en goed te vervoeren) combinatie!
Het eerste wat ik overigens met de versterker deed was dat zwarte ding (die "vleugels") van de grille afschroeven.... Lelijk!!!!