PDA

View Full Version : Rare snaren



guitarrr879
30 september 2012, 10:14
Hallo,
Ik heb een tijdje geleden een nieuwe gitaar gekocht (hudson).
Maar als ik een akkoord wil spelen krijg ik geen geluid meer uit mijn snaren.
Weet iemand van jullie misschien hoe dat komt.
(ik heb hem ook al opnieuw gestemd)

Rizz
30 september 2012, 10:24
helemaal geen geluid?

bass blom
30 september 2012, 10:27
staat de hals te recht.. bol.. naar achteren..

TattooRock
30 september 2012, 10:33
Stemmen doet die dus wel? Druk je de snaar wel goed tegen de fret? Krijg je alleen maar plokgeluiden?

guitarrr879
30 september 2012, 10:41
Stemmen doet die dus wel? Druk je de snaar wel goed tegen de fret? Krijg je alleen maar plokgeluiden?

Ik krijg alleen een pokgeluid

Rizz
30 september 2012, 10:45
Ik krijg alleen een pokgeluid

Beter indrukken, zorg dat je duim of je hand achter op je hals voldoende tegendruk geeft, zet je vingers rechterop..

jazzie1
30 september 2012, 12:54
Inderdaad wat Rizz zegt en probeer de snaren eens een voor een aan te slaan dan weet je meteen of je een snaar niet ver genoeg indrukt.

TattooRock
30 september 2012, 14:43
Ik had vorige week mijn tweede les en heel trots wilde ik mijn gitaarleraar al mijn geleerde akkoorden laten horen. Bij de eerste moest ik gelijk stoppen. Eén voor één de snaren aanslaan leerde dat ik ook de snaren compleet verkeerd indrukte. Met je vingers niet op, maar wel zo dicht mogelijk tegen de fret. Goed hard dichtdrukken. Weer één voor één aanslaan en als ze allemaal geluid maken het complete akkoord aanslaan.

Ik heb nu eerst allemaal oefeningen meegekregen om mijn linkerhand te ontwikkelen. Zoals het fretboard aflopen en de desbetreffende snaar aanslaan met up en downstrokes. En ook een hammer-on oefening waarbij je met je linkerhand zo hard mogelijk met je vingers op de snaar moet slaan zodat je geluid krijgt. Ook hierbij het fretboard aflopen.

jazzie1
30 september 2012, 19:10
"En ook een hammer-on oefening waarbij je met je linkerhand zo hard mogelijk met je vingers op de snaar moet slaan zodat je geluid krijgt".

Niet te enthousiast TattooRock...als je je vingers recht op de snaren zet hoef je niet zo hard te "slaan"...een snelle "tik" op de snaar is dan voldoende. Het vergt even wat aandacht maar dan heb je ook wat! Mijn leraar heeft mij geleerd om op gevoel een hammer-on te doen, dat betekende dat ik gewoon met een vinger op de snaar (met aandacht voor de stand van je vinger t.o.v. de snaar) moest proberen om een heldere toon te verkrijgen. Ik begon uiteraard ook met een harde tik maar werd direct gecorrigeerd door hem en moest het rustiger en dus met gevoel doen. En echt dat hielp mij goed..let ook goed op waar je je vinger neer laat komen tussen de frets.